Någon som har testat en SSHD?

Permalänk
Medlem

Någon som har testat en SSHD?

Tjena , som rubriken lyder.
Är inne på att uppgradera med en till HD och undrar hur era synpunkter på en SSHD är.
1. Låter den mycket?
2. Prestanda mässigt? " Spel "
3 Övrig info.

Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har en i min skoldator.
1. låter som en vanlig hårddisk.
2. den laddare snabbare än en vanlig hårddisk men du får inga fler FPS beroende på om du har en SSD, HDD eller SSHD.
3. datorn startar upp snabbare, program och filer är snabbare att komma åt jämfört med en vanlig hårddisk.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

har en i min skoldator.
1. låter som en vanlig hårddisk.
2. den laddare snabbare än en vanlig hårddisk men du får inga fler FPS beroende på om du har en SSD, HDD eller SSHD.
3. datorn startar upp snabbare, program och filer är snabbare att komma åt jämfört med en vanlig hårddisk.

Tjena.
Tack för svaren.
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Tack för svaren.
Med vänlig hälsning / Mange

Har en i min dator. Windows startar på 16 sekunder om man stänger av lösenordskrav vid start. Snabbare än en vanlig fast dock dyrare.

Permalänk
Medlem

Jag såg något test och det verkar snarare vara som en lite snabbare hårddisk än ett mellanting mellan en SSD och en HDD. Men jag har inte testat en själv.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Hade då hellre satsat på RAID 0 som ger betydligt mer. Inte för att jag har en sån jättekoll nu vad premien är på en SSHD mot en normal.

Permalänk
Medlem

Jag har en SSHD, funkar ok. Märker skillnad från tidigare, men bara haft mekaniska diskar innan så kan inte jämföra med en SSD. Ingen aning om hur mycket den låter, jämför man med min andra disk som har ett par år på nacken är den då tystare.