Datorn startar om sig om och om igen.

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig om och om igen.

Har ett litet problem som uppstod när jag skulle godkänna en uppdatering som hette något i still med "update flash". Jag tryckte naturligtvis ja då jag trodde det var en nödvändig men precis när jag gjorde detta så stängde sig datorn och jag började resetta bios och allt möjligt. Lite frustrerande att börja med sånt här precis när jag och flickvännen hunnit inta fredagsmyset. Det märkligaste av allt är att om jag kör Windows egen minnesdiagnostik så startar sig datorn och säger att minnena är friska. Behöver lite hjälp då det tar sin lilla tid att köra en minnesdiagnostik vid varenda uppstart......

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Har ett litet problem som uppstod när jag skulle godkänna en uppdatering som hette något i still med "update flash". Jag tryckte naturligtvis ja då jag trodde det var en nödvändig men precis när jag gjorde detta så stängde sig datorn och jag började resetta bios och allt möjligt. Lite frustrerande att börja med sånt här precis när jag och flickvännen hunnit inta fredagsmyset. Det märkligaste av allt är att om jag kör Windows egen minnesdiagnostik så startar sig datorn och säger att minnena är friska. Behöver lite hjälp då det tar sin lilla tid att köra en minnesdiagnostik vid varenda uppstart......

Flash player har oftast inget med Microsoft att göra, vad är det för uppdatering ? du får nog vara mer specifik

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag hann bara se att det stod något om update flash och det var från okänd utgivare som Microsoft kallar det dvs att det kanske är virus?

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Jag hann bara se att det stod något om update flash och det var från okänd utgivare som Microsoft kallar det dvs att det kanske är virus?

Kör i felsäkert någon online scanner t.ex nod32.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Jag hann bara se att det stod något om update flash och det var från okänd utgivare som Microsoft kallar det dvs att det kanske är virus?

ja kan vara troligt om det är riktiga Flash så är ju utgivaren känd

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Efter ha varit borta från datorn några timmar kom jag tillbaka och såg att samma förfrågan från min UAC hade poppat upp igen och denna gången tryckte jag nej men precis efter så kommer samma skit upp igen så jag var tvungen att snabbt klicka på något annat för att få ner meddelandet i aktivitetsfältet. Tog även ett foto av skitet med mobilen eftersom det inte gick att göra en printscreen....https://dl.dropboxusercontent.com/u/103332702/Foto%202015-01-...
Någon som vet om det är något skadligt? Hittar inte själva exe filen helller eftersom den ligger som temp antagligen? Vad gör jag?

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Efter ha varit borta från datorn några timmar kom jag tillbaka och såg att samma förfrågan från min UAC hade poppat upp igen och denna gången tryckte jag nej men precis efter så kommer samma skit upp igen så jag var tvungen att snabbt klicka på något annat för att få ner meddelandet i aktivitetsfältet. Tog även ett foto av skitet med mobilen eftersom det inte gick att göra en printscreen....https://dl.dropboxusercontent.com/u/103332702/Foto%202015-01-...
Någon som vet om det är något skadligt? Hittar inte själva exe filen helller eftersom den ligger som temp antagligen? Vad gör jag?

Ser ut att vara någon typ av malware. Googlade lite snabbt och hittade dessa länkar (med instruktioner för borttagning)
http://blog.mitechmate.com/updateflashplayer-exe/
http://fixvirusfast.blogspot.se/2014/08/how-to-remove-updatef...

Permalänk
Medlem

Verkar som om mina problem har lösts, tackar för hjälpen. Hittade massor med skit bland annat såg jag också att det låg en process såg slukade ram och slöade ner jättemycket.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5