RGB mekaniskt tangentbord med löstagbar sladd?

Permalänk

RGB mekaniskt tangentbord med löstagbar sladd?

Hej,

Är det någon som vet om rgb varianten av k65 har löstagbar sladd?

vanliga k65 ska ha det enligt corsair http://www.corsair.com/fr-fr/vengeance-k65-compact-mechanical-gaming-keyboard men hittar inte rgb modellen på deras hemsida, och på inet står det ingenting om det.

finns det ett RGB tenkeyless mekaniskt tangentbord med löstagbar sladd?

rgb är viktig för anledningar!

Edit: hittade på deras sida och den verkar inte ha någon löstagbar sladd, http://gaming.corsair.com/se-fi/corsair-gaming-k65-rgb-compact-mechanical-gaming-keyboard

Finns mitt önskningstangentbord?
*RGB
*Mekaniskt (red)
*Löstagbarsladd
*Ten-keyless

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så har Corsair ett avtal med Cherry som ger dom ensamrätt på deras RGB-switchar ett tag framöver (Osäker på hur länge, vilket gör att endast Corsair har RGB-tangentbord med cherryswitchar. Finns några tillverkare som Razer och Tesoro som använder Kailhswitchar som är "Cherrykopior" som är tillverkade i Kina, och som därför kan erbjuda RGB, men jag kunde inte hitta några med TKL/Löstagbar sladd hos dom.

Så tyvärr är nog K65 det närmaste dina krav du kommer om du inte vill bygga eget.

Googlade dock inte särskilt noga eller länge så jag kan säkert ha missat nåt

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Om jag inte minns fel så har Corsair ett avtal med Cherry som ger dom ensamrätt på deras RGB-switchar ett tag framöver (Osäker på hur länge, vilket gör att endast Corsair har RGB-tangentbord med cherryswitchar. Finns några tillverkare som Razer och Tesoro som använder Kailhswitchar som är "Cherrykopior" som är tillverkade i Kina, och som därför kan erbjuda RGB, men jag kunde inte hitta några med TKL/Löstagbar sladd hos dom.

Så tyvärr är nog K65 det närmaste dina krav du kommer om du inte vill bygga eget.

Googlade dock inte särskilt noga eller länge så jag kan säkert ha missat nåt

Nu när du säger det så ringer det en klocka angående avtalet mellan corsair och cherry, får bli en k65a med en ful o tråkig kabel över skrivbordet tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad syftet är med att kunna ta bort kabeln på tangentbordet ?

Det är ju inte ett trådlöst tangentbord så ska man använda det måste ju kablen vara där ändå ?

Eller är det bara för att kunna köpa en kabel i "rätt" längd för att kunna få enklare kebelhantering ?? Måste nog vara den sämsta anledningen någonsin isf, vilket i-landsproblem xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15166454']Måste bara fråga vad syftet är med att kunna ta bort kabeln på tangentbordet ?

Det är ju inte ett trådlöst tangentbord så ska man använda det måste ju kablen vara där ändå ?

Eller är det bara för att kunna köpa en kabel i "rätt" längd för att kunna få enklare kebelhantering ?? Måste nog vara den sämsta anledningen någonsin isf, vilket i-landsproblem xD

Jag hade tänkt borra ut och montera en usb-hub i mitt skrivbord och tjacka en kort grissvanskabel vilket skulle göra min setup snyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Jag hade tänkt borra ut och montera en usb-hub i mitt skrivbord och tjacka en kort grissvanskabel vilket skulle göra min setup snyggare

Det vissa brukar göra med Filco-bord är att öppna tangentbordet och modda in ett usb-uttag så att man får en löstagbar kabel, så det kanske är ett alternativ om man nu skulle vilja. Problemen är ju att det kan skita sig totalt om man inte vet hur man gör och garantin är bara att glömma. Sen såg jag att K65 har dubbla usb-kontakter, antagligen för extra kräm till rgb-belysningen eller liknande, vilket förmodligen skulle göra en sådan modifikation ännu svårare om inte smått omöjlig.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Det vissa brukar göra med Filco-bord är att öppna tangentbordet och modda in ett usb-uttag så att man får en löstagbar kabel, så det kanske är ett alternativ om man nu skulle vilja. Problemen är ju att det kan skita sig totalt om man inte vet hur man gör och garantin är bara att glömma. Sen såg jag att K65 har dubbla usb-kontakter, antagligen för extra kräm till rgb-belysningen eller liknande, vilket förmodligen skulle göra en sådan modifikation ännu svårare om inte smått omöjlig.

Är nästan helt hundra på att man bara behöver en av dom om man kör via usb 3.0 då de ger mer kräm, dock är jag inte sugen på att riskera ha sönder bordet då jag inte är speciellt vass med lödkolven.