Permalänk
Medlem

Spelmus

Någon som har förslag på en bra spelmus har tittat på razer deathadder men är den verkligen så bra som alla säger?

Permalänk
Medlem

Tja, enkelt svarat "Ja!" - om den nu passar dig så bra som dem som säger att den är bra. Jag gillar Razer's möss. De passar mina händer bra och jag tycker att deras drivrutiner är hyfsat stabila. Har en Razer DeathAdder Chroma och är helnöjd med den.

Sedan finns det bra andra möss, Mionix 7000 serie är bra, Steelseries Rival och även Sensei är riktigt bra - enligt mig. Jag har dock inte jättestora händer - så har du det kanske du skall kolla in QPad's eller Corsair's möss.

Permalänk

Roccat Xtd
Roccat Kone
Roccat Savu

Riktigt bra möss med högkvalitetskänsla.

Permalänk
Avstängd

Steelseries Rival! Riktigt fet precision och den är riktigt skön! Enough said.. ;3 Tycker personligen Rival musen är skönare än deathadder:n.. Tror även den har en bättre sensor ;3 Den är just nu på rea för Sweclockers medlemmar! KÖÖÖP http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/186248-s...

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

Mionix Naos 7000 e go, men datormöss nu för tiden är 90% personlig preferens och utifrån hur ens hand ser ut och hur man håller ett datormöss etc. Viktiga är att du provar innan du köper. Snöa inte in dig på sensorer, känslighet etc, vad som dock kan vara intressant är hur många knappar du tror dig kan behöva.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kör själv Mionix 8200 och den är oerhört skön.

Jag la min Razer Mamba och Logitech G600 på hyllan.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

är nästan omöjligt att tipsa om en mus då alla har sin egen smak. själv kör jag med func ms3 r2 som sitter som smäck i min hand.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

är nästan omöjligt att tipsa om en mus då alla har sin egen smak. själv kör jag med func ms3 r2 som sitter som smäck i min hand.

Som du säger har alla sin egen smak, och olika hander. Jag har själv en MS3 r2 på jobbet, och det är en av de ergonomiskt sämsta mössen jag provat, fingerspåren är för små för att man ska kunna vila i dom, och knapparna har börjat knarra på den också. Blir inga fler Func-möss, däremot är deras musmattor klockrena och har varit det i over 10 års tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Som du säger har alla sin egen smak, och olika hander. Jag har själv en MS3 r2 på jobbet, och det är en av de ergonomiskt sämsta mössen jag provat, fingerspåren är för små för att man ska kunna vila i dom, och knapparna har börjat knarra på den också. Blir inga fler Func-möss, däremot är deras musmattor klockrena och har varit det i over 10 års tid!

Bra exempel på att olika möss passar olika människor. Håller med om att kvalitén är tvivelaktig men garantin på 3 år är hyfsat generös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Fick hem min Razer mamba idag. Änsålänge är jag nöjd. Skönt att slippa massa sladdar som rycks i när man flyttar musen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb