Permalänk
Medlem

Ny dator 100% fläkt i idle

Så byggde en ny dator igår och det gick fin fint men när datorn släcker ner skärmen och går ner i vilo läge drar cpu fläkten igång som fan men så fort jag rörde musen så slutade den. Har ni några idéer?
Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av drance:

Så byggde en ny dator igår och det gick fin fint men när datorn släcker ner skärmen och går ner i vilo läge drar cpu fläkten igång som fan men så fort jag rörde musen så slutade den. Har ni några idéer?
Tack för svar!

Jag gissar på att den varvar en stund innan den stängs av och du helt enkelt starta datorn igen. Så gör den för mig i alla fall varvar upp och sen släcker ner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag gissar på att den varvar en stund innan den stängs av och du helt enkelt starta datorn igen. Så gör den för mig i alla fall varvar upp och sen släcker ner.

Nja menar mer att jag är inne i Windows och springer på muggen I 30 min så släcks skärmen ner och fläkten går på högvarv sen når jag rör musen så går den ner i varv så jag inte ens hör den

Permalänk
Medlem

Har du uppgraderat BIOS/Chipset?
Säkert något som är kajko med strömsparfunktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har du uppgraderat BIOS/Chipset?
Säkert något som är kajko med strömsparfunktionen.

japp senaste

Permalänk
Medlem

Vad har du för delar/operativsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vad har du för delar/operativsystem?

Windows 7
cpu kylare Corsair Hydro H100i
ASUS ROG MAXIMUS VII HERO
Intel Core i7-4790K

Permalänk
Medlem

Har dock inte installerat Corsair programmet

Permalänk
Medlem

Prova installera programmet då och se om du kan få tyst på fläkten därigenom.