Xbox One strömmar spel till Windows 10

Permalänk
Medlem

Är väll coolt om man vill spela in då man spelar från konsol? Blir ju mycket enklare än förr.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

håller med till 100 % , enda som var bra var cross-plattform play. De snackade inte jack shit om PC gaming.

DX12? Xbox appen för pc? För att vara en OS presentation så var det väldigt mycket gaming. Sen ser jag ett användnings område för att stream från Xbox. Men det under förutsättning att jag har en xbox. Inget jag direkt köper en Xbox för att kunna göra. I mitt hushåll "äger" tjejen TV end of discussion. Sen är det långt ifrån alla hushåll som har bättre spel datorer än xbone tyvärr. Stackars folk.

Hade hoppats på att får se lite demo på telefoner som dockar och sen visar "fell desktop" windows. Då hade jag lätt skaffat windows telefon till jobbet.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

XPadder blir... Xkeyer? XMouser? XKeymousyer? Eller nått.
Det lär ju utan tvekan gå att hacka, så länge Xbox-dosan inte måste vara direktkopplad till konsolen. Men det finns ju olika adaptrar iallafall för de tidigare generationerna som tillåter mus och tangentbord på konsolerna, dock oftast buggigt och halvdant...

PadOne ("Padawan")

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Lite komiskt hur man ser xbox fanboysen (på diverse olika forum) nu hyllar att det kommer att gå att streama xbox till pc eller surfplatta, medan Ps4ans remote play alltid har varit en gimmick och helt onödigt. Samma med Steam in-home streaming.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Det är fan på tiden att man kan spela spel tillsammans med polare som sitter på PS, XBox och PC (om nu (men det borde dom göra) Sony hoppar på tåget också).

Nu är det ju MS som hoppat på tåget efter alla andra. Eftersom deras tidigare policys varit att inte tillåta utvecklare göra just detta.
T.ex Ps3an hade crossplattform play i Portal 2 (ps3-pc), Ps4an har Crossplatform i War-Thunder.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Det kommer inte fungera med tangentbord och mus när man strömmar det krävs att man kör med Xbox kontroll.

"The Xbox One game streaming feature that was demoed today will also only work with game controllers on the PC side. In other words, gamers with just a keyboard and mouse won't be able to play games streamed from Microsoft's console."

http://www.windowscentral.com/directx-12-will-indeed-be-exclu...

Eftersom Microsoft inte vill släppa sina Xbox spel till Windows är väl detta det bästa de kunde komma med.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Nu vet jag inte vem den där TotalBiscuit är, men har man inget förslag på vad de kunde gjort istället så tycker jag inte att man tillför så mycket till ämnet. Att de pratade om XBox är ju för att allt som har med spel och göra kallar Microsoft för XBox, inget konstigt med det.

TotalBiscuit är nuförtiden det i särklass största namnet inom gaming. Hans youtube-kanal har cirka 2 miljoner prenumeranter medans pcgamer har cirka hundra tusen.

Han är den överlägset mest populära spel-kritikern eftersom han är just kritisk och ärlig i sina recensioner. Han är ingen sell-out och därför lyssnar folk på honom. Han är även kritisk mot spelbranschen och dess utformning. Tillexempel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag måste tyvärr vända på steken och säga att om du inte vet vem TotalBiscuit är så kan samma appliceras på dig :\

Fast jag sa ju vad jag tyckte som var fel med hans uttalanden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man vill väl oftast hellre strömma spel FRÅN datorn TILL konsolen? Så man kan sitta i soffan med XBox-kontrollern och spela PC-spel på storbilds-tv...

-Datorn står oftast inte i direkt anslutning till en TV, utan kanske t.o.m. i ett annat rum och kopplad till en mindre skärm. Konsolen däremot brukar i allmänhet vara kopplad till en stor TV i vardagsrummet
-Datorn är kraftfullare än XBox, vilket tillåter högre detaljrikedom och upplösning

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Fast jag sa ju vad jag tyckte som var fel med hans uttalanden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visseligen men hade du vetat vem han var så hade insett det som felade med ditt uttalande. (din åsikt är fri att ha så jag säger inget om den)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

allt som har med spel att göra kallar MS för Xbox? va? vad menar du? och om du inte vet vem TotalBisquit är så kolla upp det

Vad jag menar är att xbox är själva varumärket för det som har med spel och göra hos Microsoft, det är inte enbart den fysiska kosolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Azodan:

Vad jag menar är att xbox är själva varumärket för det som har med spel och göra hos Microsoft, det är inte enbart den fysiska kosolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Var det bara jag som såg en konkurrent till steam?
Man kommer kunna köpa PC-titlar i Xbox store med
Kan bli väldigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Är du seriös? Alla har inte en fet speldator. Dessutom finns det folk som råkar ha barn, familj osv. Samt har bara en TV eller två. Men framförallt har dom flesta bara en Xbox One. Men kanske en eller flera laptops eller mindre "fet speldator".

På kvällen vill ungarna kolla på barnprogram medan du vill spela, sen efter barnprogrammet så ska frugan titta på nyheterna. Det blev ingen spelkväll denna kväll heller.

Med Xbox One och WIndows 10 så kan dom göra allt det där medan du lirar på din Xbox o ser spelet på din Siba-laptop. Du får din spelkväll, ungarna får kolla på sina barnprogram o frugan får kolla på sina tv-program utan att du behöver koppla ur din Xbox från vardagsrummet och koppla in den temporärt i säg vardagsrumstvn.

Precis det här som PS4 också har, fast där behöver man en till TV och en liten enhet till.

Det är bara ett scenarie av många fler jag har.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Precis det här som PS4 också har, fast där behöver man en till TV och en liten enhet till.

Eller valfri android enhet (telefon/tablet/Android mini-PC) med android 4.0 eller nyare.
Eller Valfri PC med bluestack
Eller en PS Vita
Eller som du nämnde en PS TV (Kräver någon typ av extern monitor, inte nödvändigtvis en TV)
Samt att Ps4ans remote play inte kräver att du är på samma nätverk som konsolen.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Man vill väl oftast hellre strömma spel FRÅN datorn TILL konsolen? Så man kan sitta i soffan med XBox-kontrollern och spela PC-spel på storbilds-tv...

-Datorn står oftast inte i direkt anslutning till en TV, utan kanske t.o.m. i ett annat rum och kopplad till en mindre skärm. Konsolen däremot brukar i allmänhet vara kopplad till en stor TV i vardagsrummet
-Datorn är kraftfullare än XBox, vilket tillåter högre detaljrikedom och upplösning

Datorns kraft är en definitionsfråga. Den kan vara både bättre eller sämre än Xbox. Och en av anledningarna till varför man skulle vilja streama Xbox till PC är att TV:n kan vara upptagen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

TotalBiscuit är nuförtiden det i särklass största namnet inom gaming. Hans youtube-kanal har cirka 2 miljoner prenumeranter medans pcgamer har cirka hundra tusen.

Han är den överlägset mest populära spel-kritikern eftersom han är just kritisk och ärlig i sina recensioner. Han är ingen sell-out och därför lyssnar folk på honom. Han är även kritisk mot spelbranschen och dess utformning. Tillexempel:

QfgoDDh4kE0

mf5Uj4XIT1Y

Han har dock väldigt svårt för att tänka rationellt ibland, utan tänker bara på sin egen del, och oftast gör han sina dummaste kommentarer via Twitter. Ta bara hans tweet "You can stream Xbox games to your PC. Why on earth would I want to do that? Ja varför skulle man vilja göra det? Kanske för att man är fler i huset?

Eller ""Hey you know that really powerful PC you've got? Stream from a less powerful device to it for an inferior experience!". Alla sitter inte på samma monsterdator som han gör, och hur ska han någonsin kunna lira Xbox exklusiva spel på PC?

Jag gillar hans Youtube-kanal, men på Twitter så känns det mest bara som en idiot som panikskriver sina åsikter utan att tänka sig för, bara för att få ut dem så fort som möjligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att spela i soffan vid TV:n. Ett tag var jag inne på att ha min gamla 360 vid datorn och koppla in. Detta är helt lysande om de gör det bra - gömma en Xbone någonstans, och spela som vanligt vid PC:n.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hmm, om det funkar bättre än remote play så kan jag helt klart SR mig själv köpa en billig One för att streama till min Surface PRO 2 I framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det kommer inte fungera med tangentbord och mus när man strömmar det krävs att man kör med Xbox kontroll.

"The Xbox One game streaming feature that was demoed today will also only work with game controllers on the PC side. In other words, gamers with just a keyboard and mouse won't be able to play games streamed from Microsoft's console."

http://www.windowscentral.com/directx-12-will-indeed-be-exclu...

Eftersom Microsoft inte vill släppa sina Xbox spel till Windows är väl detta det bästa de kunde komma med.

Skönt, det var det jag kom in här för att kolla. Det hade varit så där att möta folk med tangentbord och mus i FPS när du själv sitter med kontrollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Han har dock väldigt svårt för att tänka rationellt ibland, utan tänker bara på sin egen del, och oftast gör han sina dummaste kommentarer via Twitter. Ta bara hans tweet "You can stream Xbox games to your PC. Why on earth would I want to do that? Ja varför skulle man vilja göra det? Kanske för att man är fler i huset?

Eller ""Hey you know that really powerful PC you've got? Stream from a less powerful device to it for an inferior experience!". Alla sitter inte på samma monsterdator som han gör, och hur ska han någonsin kunna lira Xbox exklusiva spel på PC?

Jag gillar hans Youtube-kanal, men på Twitter så känns det mest bara som en idiot som panikskriver sina åsikter utan att tänka sig för, bara för att få ut dem så fort som möjligt.

Reagerade även jag på denna tweet. Han skrev nog sina tweets i samma ögonblick han såg presentationen. Han tänkte nog inte längre än näsan räcker. han är generellt väldigt konsollfientlig, och hugger gärna på ekosystemet, men äger de senaste vad jag vet. Ofta är det mest trams ingen behöver bry sig om.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Kommer Xbone att stödja 4k blu-ray i H.265 single,dual och trippel layer för skivorna som skall komma ?

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

... Och vad är poängen med detta?

Blir du inte av med kontrollern finns det ju noll poäng. Sen så sitter du där vid din PC med spel so har en FOV på 65. Illamåendd och yrsel till alla!

Skickades från m.sweclockers.com

det har sagts ett par gånger i tråden redan, funktionen kommer vara tillgänglig för alla windowsenheter, inklusive pekplattor osv.

Även på en gaming pc är funktionen användbar, om t.ex någon annan i hushållet har paxat TV'n, och du ändå vill lira xbox.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tror det kommer floppa.
Alla olika streaming funktioner känns mer eller mindre onödiga, båda Sonys, Microsofts och Steams.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Vänligen utveckla hur detta är något ni hade använt ofta. Jag är inte singel och jag ser fortfarande inte hur detta är något revolutionerande för mig och min fru.

Vi har en tv i vardagsrummet som används mest av fru och barn, det är inte säkert att tv:n är ledig ifall jag vill spela. Med detta så borde jag kunna koppla plattan till sovrums tv:n och spela där. T.ex.
Tydligare nu? Bara för att det är en funktion som inte du använder, så betyder det inte att ingen annan heller inte kommer att använda den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Det är intressant så länge man kan använda mus och tangentbord annars finns det inget mening i det.

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Har noll koll men hur kommer det att fungera? Vad kommer det att krävas av datorn man strömmar spelen till. Kommer min surface pro 2 klara av de?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaN:

Har noll koll men hur kommer det att fungera? Vad kommer det att krävas av datorn man strömmar spelen till. Kommer min surface pro 2 klara av de?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja.

Den "castar" bara över bilden. Iaf så jag förstod att det ska fungera, någon får rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB