Ang comhem och dess abonnemang

Permalänk
Avstängd

Ang comhem och dess abonnemang

Tjena tjena!

kortfattat angående abonnemang hos Comhem. Blev erbjuden Comhems fetaste paket i samband med inflytt i nybygge i tre månader till reducerat pris där dom sedan skulle ringa upp mig för att diskutera vad jag ville ha.

Runt december 15:e då när 3 månader hade gått hade jag inte blivit uppringd och åkte sedan iväg på semester över julen. Tillbaka kommer jag och hade givetvis ingen tanke på comhem det första som hände utan det dröjde 1,5 vecka cirka tills det damp in räkning för februari månad och fram.

Då är jag alltså bunden 2 år till deras fetaste abonnemang, dvs hemtelefoni (vem använder det?), viasat premium 199 kr månaden, 100/10 bredband 319kr och sedan TiVo MAX 439 kr i månaden. Dvs 1052 kr i månaden att betala är jag då bunden till i 24 månader.

Är jag helt körd nu eller hur ser det ut? Verkar isf konstigt att inga andra klagat på hur man kan binda upp en person på 21 år med 59k inkomst förra året på ett abonnemang värt 25248 kr över 24 månader..

Permalänk
Medlem

Har du provat att prata med dem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mieriola:

Har du provat att prata med dem?

Yes, är körd enligt honom. Men sen har man ju hört annat från konsumenter som kan mer än han inhyrda kundtjänsten, hehe..

Permalänk
Medlem
Citat:

viasat premium 199 kr månaden, 100/10 bredband 319kr och sedan TiVo MAX 439 kr i månaden

Får inte ihop detta. Så du betalar för två internet abbonemang? Dels 100/10 bredband för 319 och sedan även för tivo max där bredband 500Mbit ingår?
Sen blir ju 199+319+439 = 957:-/mån och inte 1052:- Priserna stämmer inte alls mot deras uppgifter på hemsidan heller.
Telefonin är dessutom valfri så om du fick den nu så måste du väl ha gått med på det då du nappade på erbjudandet.

https://www.comhem.se/kombinationspaket

Permalänk
Medlem

Var det Comhem själva som du tecknade avtalet med eller någon mer eller mindre nogräknad återförsäljare? Senast jag jobbade med Comhems produkter (över tre år sedan) innebar deras tremånaders "prova-på" alltid att kunden var tvungen att kontakta dem eller själv ändra vilket utbud som önskades via deras hemsida innan de tre månaderna löpt ut.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jycken:

Får inte ihop detta. Så du betalar för två internet abbonemang? Dels 100/10 bredband för 319 och sedan även för tivo max där bredband 500Mbit ingår?
Sen blir ju 199+319+439 = 957:-/mån och inte 1052:- Priserna stämmer inte alls mot deras uppgifter på hemsidan heller.
Telefonin är dessutom valfri så om du fick den nu så måste du väl ha gått med på det då du nappade på erbjudandet.

https://www.comhem.se/kombinationspaket

Ser nu att det var dom extra 60 kr på något köp via boxen, tydligen tjejen som köpt något. Ja, iaf det är hutlösa summor.
jag ser nu att det paketet som jag har ska egentligen kosta 689 kr ordinarie enligt hemsidan.. Hur kommer det sig att dom separat har skrivit "319 kr för 100/10" bredband, och 439:- TiVo Max? Dom priserna finns inte ens på hemsidan..

https://www.comhem.se/kombinationspaket/com-bo-max-fiberlan-5...

Det är ju precis det där jag har. Bara att dom tar typ 200 kr mer för det hela paketet. Jag har lyckats säga upp Viasat premium HD" iaf.

Skrivet av twit:

Var det Comhem själva som du tecknade avtalet med eller någon mer eller mindre nogräknad återförsäljare? Senast jag jobbade med Comhems produkter (över tre år sedan) innebar deras tremånaders "prova-på" alltid att kunden var tvungen att kontakta dem eller själv ändra vilket utbud som önskades via deras hemsida innan de tre månaderna löpt ut.

Det var med comhem via deras hemsida över telefon. Dom borde ha sparade telefonsamtal man kan ta del av möjligtvis?