Permalänk
Medlem

Chassibyte med mod samt 2x loop

Tjenatjena!

Nu är det dags för mig att påbörja mitt första såkallade projektbygge då! Jag har ju givetvis byggt datorer innan och är inte helt ny i allt men ska ändå se detta som en ny utmaning mot mig själv då jag aldrig satsat på att det ska se cleant och stilrent ut utan mest satsat prestandakomponenter och struntat i utseende :).

I dagsläget har jag en dator jag är väldigt nöjd med när det kommer till komponenter. Dock känner jag att det ska bli lite ändring på just utseende och så. Jag listar de komponenter och delar jag har i nuläget här nedan!

# BitFenix Prodigy mITX Svart
# ASUS Z97I-PLUS mITX
# ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II
# Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
# Intel Core i7 4790K 4GHz
# Corsair Hydro H100i
# Corsair Vengeance K70 Mechanical Gaming
# Corsair 16GB (2x8GB) CL11 2400MHz VENGEANCE PRO RED
# Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär

Så över till vad vi ska göra nu då!

Jag har tänkt att bygga ett vattenkylt system med dubbla loopar, visst det har gjorts förr och det var kul då, men jag har aldrig byggt vattenkylning innan så känner att det ska bli en liten utmaning för mig :)! Så jag tänkte, varför inte köpa hem lite saker? Jag knappade mig själv in på CoolerKit's hemsida och plockade hem följande!

1 x EK - FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel [02EK342]
1 x EK - FC780 GTX DCII Backplate [02EK331]
1 x EK - CoolStream PE 240 (Dual) [03EK015]
1 x EK - CoolStream PE 360 (Triple) [03EK016]
1 x EK - Supremacy - Full Copper [02EK222]
2 x EK - RES X3 400 [05EK028]
16 x Push On - G¼ - 16/10mm - Black [06XX091]
10 x EK - CSQ Adapter 90° G1/4 - Black [06EK021]
1 x Påfyllningsflaska - 500ml [05XX003]
2 x Feser One Cooling Fluid - 1L - UV Orange [11FO014]
2 x Feser One Cooling Fluid - 1L - UV Acid Grön [11FO008]
1 x ArctiClean - 60ml Set (2x30ml) [09AS003]
6 x Noiseblocker NB-eLoop B12-4 - 2400 rpm [08NB022]
1 x NZXT Switch 810 Fulltower - Vit [NZ081]
1 x CableMod - C-Series AXi, HXi & RM Cable Kit - White [CE006]
1 x EK - CoolStream PE 120 (Single) [03EK014]
1 x Phobya HeGrease Extreme 3.5g [PH041]
3 x PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 16/10mm - Crystal Clear [07PR015]
2 x EK - D5 X-TOP CSQ - Acetal [04EK015]
2 x EK - D5 Vario Motor (12V DC Pump Motor) [04EK024]

Men det jag ser mest fram emot är hur jag ska få in mina reservoarer i detta chassit :D, det blir ju en del moddning i chassit och gissar på att mina 5,25platser ryker illa kvickt.

Då jag inte har några större planer för bygget så tar jag allt lite som det kommer och tar gärna in förslag på vad man skulle kunna göra för någonting som skulle se sjysst ut i chassit eller liknande! Jag är öppen för förslag så kom gärna med en rad i tråden om vad ni skulle tycka va coolt att man gjorde istället :)?

Tack på förhand och hoppas ni vill följa med mig på detta lilla äventyr

Peace!

Visa signatur

Computers make me alive

Permalänk
Cablemod

Thanks for the support - hope you are pleased with our cables!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CableMod:

Thanks for the support - hope you are pleased with our cables!

Hey! Yeah, i hopefully will enjoy them alot! It's worth spending money on already sleeved cables insted of doing it by my self cause of timetakeing project for me.

Visa signatur

Computers make me alive

Permalänk
Bitfenix

Detta ska bli intresant att följa

Permalänk
Medlem

Imponerande hårdvara och kylning måste jag säga! Måste bara fråga hur fasiken du tänkt trycka in en 360 radiator i burken?

Har sett några installera reservoiren externt, liggande på toppen av chassit - detta kanske kan vara något för att spara plats?

Bild stulen från Wejjy på hardforum.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Imponerande hårdvara och kylning måste jag säga! Måste bara fråga hur fasiken du tänkt trycka in en 360 radiator i burken?

Har sett några installera reservoiren externt, liggande på toppen av chassit - detta kanske kan vara något för att spara plats?

Bild stulen från Wejjy på hardforum.com

http://i961.photobucket.com/albums/ae100/paulnvickyg/image_zp...

Tjena! I och med hela uppgraderingen kommer jag byta chassi som är med i listan ovan på beställda delar kommer fortf bli tight med allt men har bestämt mig att det ska gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Computers make me alive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meanwile:

Tjena! I och med hela uppgraderingen kommer jag byta chassi som är med i listan ovan på beställda delar kommer fortf bli tight med allt men har bestämt mig att det ska gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Missade det helt, sorry! Ska du ändå köra itx moderkort? Betydligt bättre med plats i det chassit iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Missade det helt, sorry! Ska du ändå köra itx moderkort? Betydligt bättre med plats i det chassit iaf

Ja det kommer jag göra till en början sen får jag byta det framöver

Visa signatur

Computers make me alive