Permalänk
Medlem

Köpråd vattenkylning

Halloj!

Behöver lite råd och hoppas jag lägger tråden på rätt ställe
Håller på med ett projekt där jag ska vattenkyla datorn och sedan styra fläktarna efter temperatur med hjälp av en arduino, har en tråd här.

Det som ska vattenkylas är min i7 2600K, alltså socket 1155, och även en GTX 590. Har redan lite grejer hemma och är trött på att vänta nu så tänkte beställa resten så fort som möjligt, men behöver lite köpråd alltså.

Grejer jag redan har är:

Radiatorn kommer sitta i toppen på mitt Haf X chassi.

Till CPUn har jag i princip bestämt mig för EK Supremacy Evo men resten av delarna är en gåta för mig.

Resten av delarna jag läst mig till att jag behöver:

  • Pump

  • Pump topp?

  • Resorvar - Vill gärna ha nivåmätare som skickar till arduinon

  • Resorvar topp?

  • Slangar

  • Kylvätska

  • Nipplar

  • Fittings

  • Adapters

  • T Kors med ventil för tömning?

  • Fästanordningar, buntband, slangklämmor

  • Flödesgivare?

  • Vattentempgivare?

  • Filter?

Har jag missat något på listan som jag behöver? Vattentemp och flödesgivare är jag osäker på om jag behöver/vill ha men tar gärna emot tips om någon har erfarenhet av det.

Behöver lite tips på vilka delar som är bra och passar bra till systemet jag tänkt att bygga. Vill gärna ha en ganska stark pump för att kunna utöka systemet i framtiden. Annat än det har jag inga direkta önskemål, är inte ute efter att det ska se så väldans snyggt ut med färgat vatten osv. utan funktionalliteten är viktigast.

Undrar också vilken storlek på slang jag behöver.

Tackar så hemsk mycket för svar!

Mvh, Henrik

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Om du vill ha en stark så är det D5 som gäller, den mest populära. Går under många olika namn beroende på vem som säljer den, t.ex. http://www.inet.se/produkt/5321834/pump-alphacool-vpp655-d5-s..., finns även en PWM-version som kanske är aktuell om du nu vill styra saker (https://www.komplett.se/ekwb-ek-d5-pwm-motor-pump/822085)

Skrivet av Strumpa:
  • Pump topp?

Antingen kör du på en kombinerad pump/top/res (http://www.inet.se/produkt/5331263/reservoar-ek-xres-140-d5-p...), annars köper du en top ja (http://www.inet.se/produkt/5322127/ek-d5-x-top-csq-acetal)

Skrivet av Strumpa:
  • Resorvar - Vill gärna ha nivåmätare som skickar till arduinon

Res med nivåmätare vet jag desvärre inget om.

Skrivet av Strumpa:
  • Resorvar topp?

Res säljs komplett och behöver inga toppar eller sånt (http://www.inet.se/produkt/5331110/reservoar-ek-res-x3-150)

Skrivet av Strumpa:

PrimoFlex Advanced LRT

Skrivet av Strumpa:
  • Kylvätska

Antingen färdig från tillverkare (färgglad eller utan färg) då har den vanligtvis alghämmare/korrosionsskydd och sånt men kostar lite mer (59-149kr/L~). Annars kör man bara på destillerat/avjoniserat vatten (t.ex. batterivatten från bensinmack) vilket är mycket billigare (60kr/4L~) men då ska man helst ha något i som dödar alger t.ex. kill coil (silverbit) eller "PT Nuke". Vissa kör helt utan med bara batterivatten och har inga problem där heller.

Skrivet av Strumpa:
  • Nipplar

  • Fittings

Rekommenderar compression fittings, t.ex. http://www.inet.se/produkt/5331156/anslutning-ek-csq-10-13mm-...

Skrivet av Strumpa:

Oftast inte nödvändigt, kan bli enklare/snyggare slangdragning http://www.inet.se/produkt/5331119/adapter-ek-csq-45-grader-g...

Skrivet av Strumpa:
  • T Kors med ventil för tömning?

Underlättar en hel del men inte absolut nödvändigt.

Skrivet av Strumpa:
  • Fästanordningar, buntband, slangklämmor

Buntband kan vara användbart vid kabeldragning, slangklämmor behöver man inte till compression fittings

Skrivet av Strumpa:
  • Flödesgivare?

  • Vattentempgivare?

  • Filter?

Inget du behöver, om du nu inte ville försöka dig på att kontrollera via vattentemperaturen.

Skrivet av Strumpa:

Undrar också vilken storlek på slang jag behöver.

Storleken har ingen betydelse (A), 10/13 och 10/16 är väl de mest populära, jag gillar 10/13 men 10/16 kan man göra lite skarpare böjar med.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Nais ska själv börja bygga vattenkraftanläggning till datorn fick här många feta tips
Tackar Naga

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Om du vill ha en stark så är det ...

Tack för alla bra tips!

Pysslade ihop en liten köplista på coolerkit, dom kanske är dyra men vet inte vilken sida som är bäst!

Något jag missat?

Reservoaren vill jag ha för att kunna sätta i en sådan här. Vet att det kanske är lite onödigt men är bra att få med mig en säkerhetsaspekt i mitt projekt.

Kan man placera pumpen och reservoaren hur som helst eller? Antar att man vill ha pumpen långt nere men är lite osäker.

Paintade ihop lite hur det skulle kunna gå att placera utrustningen. Finns ju lite olika möjligheter för chassit är ganska stort.

Vad tycks?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Snyggt nått liknande tänkte jag ha har beställt cpu kropp och radiator slang kopplingar och klämmor (fjädrande i metall)
radiator https://www.inet.se/produkt/5331227/radiator-ek-coolstream-ra...
cpu https://www.inet.se/produkt/5331234/block-ek-supremacy-evo-or...
pump med Reservoa http://www.inet.se/produkt/5331263/reservoar-ek-xres-140-d5-p...
har chassi https://www.inet.se/produkt/6911428/nzxt-h630-silent-ultra-vi... den är fet
när bygget är färdigt ska den kyla cpu nord/syd och Vreg eventuellt grafikkort med
väntar nu på sakerna sen ska det byggas

Ps en nivå givare var ingen dum sak de ska jag ha med

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

vad jag vet bör pumpen sitta lågt för att den då har säkert med vatten
har kollat lite runt reservoaren ska mata vatten till pumpen samt man kan fylla i den och av lufta med den
som det verka behöver inte reservoaren sitta högt för att funka
kolla lite på you tube om att bygga vatten kylning

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

vad jag vet bör pumpen sitta lågt för att den då har säkert med vatten
har kollat lite runt reservoaren ska mata vatten till pumpen samt man kan fylla i den och av lufta med den
som det verka behöver inte reservoaren sitta högt för att funka
kolla lite på you tube om att bygga vatten kylning

Vad tänker du använda för nivågivare?

Verkar ju som att man kan placera grejerna lite hur man vill. Lite jobbigt för jag har ganska många möjligheter med mitt chassi.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Räkna hur måna fittings du behöver en gång till.

Det är bäst/lättast att sätta res precis före/ovanför pumpen. Det underlättar påfyllning av loopen.

Sen blir det enklare och snyggare om man har några 45/90 adaptrar, titta på din ritning och se om det finns ställen där det hade varit enklare om du slapp böja slangen. insuget till pumpen tex, där hade det nog varit bra med en 90 graders adapter.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

nivågivaren kan man sätta i reservoaren gänga G 1/4 ha den som varning för för lågt vatten läge den kan tända en lysdiod typ

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefrums:

Räkna hur måna fittings du behöver en gång till.

Det är bäst/lättast att sätta res precis före/ovanför pumpen. Det underlättar påfyllning av loopen.

Sen blir det enklare och snyggare om man har några 45/90 adaptrar, titta på din ritning och se om det finns ställen där det hade varit enklare om du slapp böja slangen. insuget till pumpen tex, där hade det nog varit bra med en 90 graders adapter.

Ja, märkte att jag tagit två för lite förut xD Men du, adaptrar är väl inte riktigt samma som fittings, utan måste man ha först en fitting och på den en adapter då eller hur funker det? EDIT: Eller ahaaa, man kör först in en adapter sen en fitting i den va?

Skrivet av Jygge:

nivågivaren kan man sätta i reservoaren gänga G 1/4 ha den som varning för för lågt vatten läge den kan tända en lysdiod typ

Jo, men menade mest vilken typ av nivågivare du tänkt dig? Den som är 77mm passar som inte på reservoaren du valt!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Eller ahaaa, man kör först in en adapter sen en fitting i den va? :)!

yes, men varje extra adapter är en potentiell läcka så jag undviker adaptrar så gott jag kan, mycket vanligare med läckor från adaptrar/quick-release-fästen än vad det är från bara compression fittings

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

yes, men varje extra adapter är en potentiell läcka så jag undviker adaptrar så gott jag kan, mycket vanligare med läckor från adaptrar/quick-release-fästen än vad det är från bara compression fittings

Jag förstår, skippar nog adapter då! Tack

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ja jag såg nu att nivågivaren är lite för lång, få sätta dit en till reservoar då som är längre eller bygga en egen nivågivaren

Såg en smart sak på you Tube killen satt en slang på reservoarens top för att lättare fylla på systemet den statt fast i taket på chassit med en adapter som han plugga efter det var fullt.
Nått att fundera på så man slipper spilla
PS första sändning kommer i morgon sen är det bara pumpen med reservoaren och lite nipplar som fattas så man kan börja måtta in radiatorn i morgon

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Ja jag såg nu att...

Ja, har ju tänkt ha en nivåmätare i toppen på reservoaren men är ju bara att skruva ut den och skruva på en anslutning med slang på om man vill tömma, köpte en extra anslutning

Trevligt, har du mätt upp exakt vart allt ska sitta innan eller?

Beställde allt jag tror behövs just nu.

Utbudet av slangar va ju sådär på Inet så fick bli en sådan här istället.

Alltså gått upp till 16mm i ytterdiameter. Är ganska säker på att jag kommer behöva en adapter om jag ska ha grejerna där jag tänkt så fick bli en trots allt.

Längtar!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Får ta och uppdatera as you go

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

kan erkänna att på slang sida har jag inte mätt upp men 5 meter ska räcka tog EK-Tube ZMT Matte Black 16/10mm
den borde duga till början med sen nipplar och slang klämmor (i fjäder stål ) har tång för dom tog lite extra så man kan slarva lite
Jag köpte små sakerna från coolingstuff och radiator pump och andra större saker från Inet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ps hitta en som säljer nivågivare och beställt
http://www.aquatuning.se/vattenkylning/oevervakning/vattenniv...
Och en Alphacool Plexi Tube 60x213mm nu ska det funka med givaren.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Får ta och uppdatera as you go

Slänger upp lite bilder sen när allt kommer, får vänta lite på anslutningar då de inte fanns i lager.

Skrivet av Jygge:

Beställde också en sådan nu. Tänkte försöka att bara seriekoppla den med någon slags buzzer så det skjuter när sensorn sluter.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag ska koppla givaren till en lysdiod tror jag tar power dioden som varnings ljus.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Slänger upp lite bilder sen när allt kommer, får vänta lite på anslutningar då de inte fanns i lager.

Beställde också en sådan nu. Tänkte försöka att bara seriekoppla den med någon slags buzzer så det skjuter när sensorn sluter.

http://i.imgur.com/Gu4crFf.png

Lite onödigt om jag får vara ärlig. Bytte inte vatten på 2 år en gång och vattennivån sjönk knappt ett dugg. Dessutom låter det en del när man får in luft i systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Jag ska koppla givaren till en lysdiod tror jag tar power dioden som varnings ljus.

Ja, de kan man ju också göra

Skrivet av Semenra:

Lite onödigt om jag får vara ärlig. Bytte inte vatten på 2 år en gång och vattennivån sjönk knappt ett dugg. Dessutom låter det en del när man får in luft i systemet.

Jag instämmer. Gör detta som ett projekt i skolan och säkerhet är väldigt viktigt i det yrke som jag pluggar till så därför vill jag ha med det.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Tack för alla bra tips!

Pysslade ihop en liten köplista på coolerkit, dom kanske är dyra men vet inte vilken sida som är bäst!

Om du kan tänka dig beställa från utlandet, så kan jag varmt rekommendera caseking.de (har även provat aquatuning, men gillar inte att de enbart har ups-leverans) I Sverige så är coolingstuff.se helt klart bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burto:

Om du kan tänka dig beställa från utlandet, så kan jag varmt rekommendera caseking.de (har även provat aquatuning, men gillar inte att de enbart har ups-leverans) I Sverige så är coolingstuff.se helt klart bäst.

Tack för rekommendationen men har redan beställt. Coolingstuff har ju knappt en enda vara i lager.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Tack för rekommendationen men har redan beställt. Coolingstuff har ju knappt en enda vara i lager.

Det må vara, men priserna och servicen är kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burto:

Det må vara, men priserna och servicen är kanon.

mycket finns i lager ändå, Artur har bara inte tid att uppdatera saldo eftersom han driver det själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av burto:

Det må vara, men priserna och servicen är kanon.

Skrivet av lowngcawt:

mycket finns i lager ändå, Artur har bara inte tid att uppdatera saldo eftersom han driver det själv!

Oj, jag menade visst att Coolerkit.se inte har saker i lager, inget ont om coolingstuff!

På tal om ingenting, någon som har 11st 10/16 mm kompressionsfittings liggandes? Har mejlat coolingstuff

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

har beställt en hel del kopplingar från Coolingstuff så jag har lite att leka med men upptäckte sen att jag behöver 8 st UNC 6-32 35mm
nu för att få fast radiatorn med fläktarna 180 & 200 fläktar är 30 till 32 mm tjock
skruvarna jag fick med var 30 mm lång.
ska kolla av vart jag lättast hittar UNC 6-32 35mm skruvar och köpa en bunt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hitta en tryckventil tror inte man behöver sån men kanske nått för dig Strumpa efter som du skulle bygga med hög säkerhet

http://www.coolerkit.se/shop/phobya-lufttrycksventil-2768p.ht...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Hitta en tryckventil tror inte man behöver sån men kanske nått för dig Strumpa efter som du skulle bygga med hög säkerhet

http://www.coolerkit.se/shop/phobya-lufttrycksventil-2768p.ht...

Ja, kanske det. Det som den hade varit bra till är väl bara ifall det blir plugg i systemet men då sprutar de ju vatten xD

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Om någon mer är sugen på lite mer high-end delar så kolla på aquacomputer. De har det mesta, t.ex. reservoar som känner av vattennivå, fläktkontroller som du kan programmera att styra fläkthastighet baserat på vattentemperaturen etc.

Men som någon sa tidigare så sjunker vattennivån väldigt lite med tiden förutsatt att du fått ut den mesta luften ur systemet.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |