Permalänk
Medlem

Nytt Headset?

Tjo! Vad skulle ni säga är det bästa headset för pengarna? har hyperx cloud gamingheadset atm men är inte imponerad av varken micen eller komforten. Så vad rekommenderar ni ? Har haft Razer Kraken, Plastigt skräp.

Permalänk

Hej

Jag köpte ett Soundblaster Tactic 3D Fury. Och det låter bra och dom jag pratar med säger det var länge sen jag hade ett sån bra MIC, kostade 495... så det var ganska okay i pris också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Hej

Jag köpte ett Soundblaster Tactic 3D Fury. Och det låter bra och dom jag pratar med säger det var länge sen jag hade ett sån bra MIC, kostade 495... så det var ganska okay i pris också.

Har du Ljudkort ? Om du har kan du länka något som inte är helt kasst ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsner:

Tjo! Vad skulle ni säga är det bästa headset för pengarna? har hyperx cloud gamingheadset atm men är inte imponerad av varken micen eller komforten. Så vad rekommenderar ni ? Har haft Razer Kraken, Plastigt skräp.

Du har nog inget annat väl än att köpa ett sennheiser eller Audio Technica ATH-ADG1/AG1. Ett par riktiga lurar plus en Antlion Modmic är också ett alternativ om du vill ha en prisvärd lösning men bästa headset för pengarna har du redan så du får vara beredd att lägga lite extra.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Qpad qh-90 är riktigt prisvärda och sköna med bra kvalitet. Bra ljud i både musik och spel.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Qpad qh-90 är riktigt prisvärda och sköna med bra kvalitet. Bra ljud i både musik och spel.

Gillar att du rekommenderar QH-90 när TS redan har den andra Takstar Pro 80-klonen och är missnöjd.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Säg en prislapp som är passande så vi vet mer vad du vill ha.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Sennheiser game one

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsner:

Har du Ljudkort ? Om du har kan du länka något som inte är helt kasst ^^

Köp den uppgraderade versionen av den han har Soundblaster Rage . Finns inget mer prisvärt headset för pengarna ljudet är riktigt bra till spel osv.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Qpad qh-90 är riktigt prisvärda och sköna med bra kvalitet. Bra ljud i både musik och spel.

Är inte HyperX cloud i prinicp sammasak som qpad's ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Sennheiser game one

Hur är micken på den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Köp den uppgraderade versionen av den han har Soundblaster Rage . Finns inget mer prisvärt headset för pengarna ljudet är riktigt bra till spel osv.

Hur mycket bättre/vad är den bättre på än Hyperx cloud?

Permalänk
Medlem

mionix nash 20 är skönt som fan med bra ljud och mic

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

mionix nash 20 är skönt som fan med bra ljud och mic

är det mycket bättre än HyperX ? hur är micken ? finns det typ ett ljud test?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsner:

är det mycket bättre än HyperX ? hur är micken ? finns det typ ett ljud test?

youtube är det lättaste sättet att hitta mic tests

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsner:

är det mycket bättre än HyperX ? hur är micken ? finns det typ ett ljud test?

Jag tycker att det är mycket skönade än hyperx:et iallafall, lite svårt att avgöra om det är så för dig dock

borde finnas en massa test på internet/youtube, min qpad qh 90 mic var inte bra alls även utan volymdosan

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

Jag tycker att det är mycket skönade än hyperx:et iallafall, lite svårt att avgöra om det är så för dig dock

borde finnas en massa test på internet/youtube, min qpad qh 90 mic var inte bra alls även utan volymdosan

Sitter själv med Qpad QH-90 och tre i BF klanen sitter med Hyper-X. Vi är alla nöjda med både komfort ljud och mic. Dock sitter vi alla fyra på olika ljudkort. Allt från en som sitter med moderkortets realtek crap delux till mig som sitter med ett Creative Sound Blaster Z ljudkort.

Och alla har vi märkt och är överens om att headsetets både ljud och mic blir enormt lidande av moderkortets integrerade realtek ljudkort.

En av oss sitter med ett externt usb ljudkort från steelseries för dryga 100:- och det är redan där en enorm skillnad.

Fast bäst funkar det ändå för mig med det lite mer påkostade Creative Sound Blaster Z ljudkortet.

Vi har testat i både Mumble och TS3 och då har vi kört max ljudkvalitet på båda. Och där märkte vi även att våra headset va enormt påverkbara av att ha rätt/bra inställningar.

Så om du/ni har problem med att ni låter dåligt eller att ljudet är kasst så beror det antingen på hårdvaran som driver ert headset eller settings.

Vet att allt för många använder Equalizers och sånt crap för att boosta basen eller simulera 5.1 surround och sen klagar på att ljudet blir skit.

Samma sak gäller på mic sidan där allt för många sitter med olika enhancements och sånt som ska påverka hur man låter osv. Det resulterar till 90% i att det blir skit i slutändan.

Har även hört dom som tragiskt nog baserat sitt omdöme om hur bra/dåligt ett headset är utifrån hur de eller den de pratar med låter över Skype eller något spels inbyggda VoIP ( BF4 bl.a. ).

Men som Qpad QH-90 eller Kingston Hyper X inte är bra nog för dig. Trotts bra ljudkort med bra inställningar och en ordentlig VoIP så som TS3 eller bättre så är det ENDA alternativet... " trumvirvel för effekt! " Att du köper ett par bra Hörlurar med en redig hörlurs förstärkare samt en ordentlig mic med egen förstärkare som du kopplar till ett bra ljudkort. Eller om du vill och har pengar till det så kan du driva både Hörlurarna och Micken med ett mixerbord med phantommmatning som kopplas till datorn via USB eller annan digital kontakt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Astro A50.

Fördelar:
Ljudet är uppdelat i Voice och Game (Kommunikation och övrigt i princip), som man kan balansera mellan med en knapp på höger kåpa.
Bra ljud.
Ställ ingår.
Sköna, sitter bra trots stort huvud.
Trådlösa.
Bra byggkvalitet.

Nackdelar:
Svindyrt.
Manualen var en hyfsad bit från tydlig.
Har en funktion som stänger av lurarna efter en stunds tystnad (mellan 5-10 min), och Voice räknas inte till ljud tydligen.
Ljudet klipper ibland nån sekund eller två. Vet inte varför.
Bara en kort Micro-USB-kabel ingår, för laddning via MixAmp. Var tvungen att skära bort lite plast på kontakten på en längre för att den skulle kunna ansluta.

Övrigt:
Trådlösa lurar är av naturen tyngre än trådbundna.
Micken är inte världens bästa, men det hörs vad man säger.
Inbyggd equalizer med tre steg, Media, Core och Pro Mode, För film/musik, blandat och spel, resp. Jag har lämnat min på Core.
Kräver optisk anslutning, om man inte köper med en USB-ansluten dongel (kostar extra).

Prisvärdhet:
I princip ovärderlig för mig, då jag med mitt huvud haft sönder både Logitech G35 och Corsair Vengeance 2000. Känns inte som A50 kommer göra det inom en snar framtid. Utöver den punkten skulle jag kunna rekommendera båda tidigare nämnda lurar. G35 har haft den bästa micken jag har hört på ett headset hittills.

Edit: Kan säga att jag håller med om i princip allt NH skriver om headsetet: http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg...
Kan vara värt att notera att jag kör A50 Gen 2. Den har ett annat färgschema och lite förbättringar, vet inte exakt vad dock.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Sitter själv med Qpad QH-90 och tre i BF klanen sitter med Hyper-X. Vi är alla nöjda med både komfort ljud och mic. Dock sitter vi alla fyra på olika ljudkort. Allt från en som sitter med moderkortets realtek crap delux till mig som sitter med ett Creative Sound Blaster Z ljudkort.

Och alla har vi märkt och är överens om att headsetets både ljud och mic blir enormt lidande av moderkortets integrerade realtek ljudkort.

En av oss sitter med ett externt usb ljudkort från steelseries för dryga 100:- och det är redan där en enorm skillnad.

Fast bäst funkar det ändå för mig med det lite mer påkostade Creative Sound Blaster Z ljudkortet.

Vi har testat i både Mumble och TS3 och då har vi kört max ljudkvalitet på båda. Och där märkte vi även att våra headset va enormt påverkbara av att ha rätt/bra inställningar.

Så om du/ni har problem med att ni låter dåligt eller att ljudet är kasst så beror det antingen på hårdvaran som driver ert headset eller settings.

Vet att allt för många använder Equalizers och sånt crap för att boosta basen eller simulera 5.1 surround och sen klagar på att ljudet blir skit.

Samma sak gäller på mic sidan där allt för många sitter med olika enhancements och sånt som ska påverka hur man låter osv. Det resulterar till 90% i att det blir skit i slutändan.

Har även hört dom som tragiskt nog baserat sitt omdöme om hur bra/dåligt ett headset är utifrån hur de eller den de pratar med låter över Skype eller något spels inbyggda VoIP ( BF4 bl.a. ).

Men som Qpad QH-90 eller Kingston Hyper X inte är bra nog för dig. Trotts bra ljudkort med bra inställningar och en ordentlig VoIP så som TS3 eller bättre så är det ENDA alternativet... " trumvirvel för effekt! " Att du köper ett par bra Hörlurar med en redig hörlurs förstärkare samt en ordentlig mic med egen förstärkare som du kopplar till ett bra ljudkort. Eller om du vill och har pengar till det så kan du driva både Hörlurarna och Micken med ett mixerbord med phantommmatning som kopplas till datorn via USB eller annan digital kontakt.

Testade bara qh90 på moderkortsljudet, sitter på ett xonar u7 nu men har inte kvar det headsetet så kan mycket väl vara därför. ljudkvaliten i sig var mycket bra och det var inget fel på passformen, dom satt lätt och skönt faktiskt, men mionix nash 20 sitter skönare imo.

anledningen varför jag bytte från qh90 var att micen lät väldigt platt, finns många headsets med bättre mic, asus vulcan pro, corsairs heatsets, astro a40 mionix etc har även testat blue yetti som hade bra ljudkvalite men plockade upp allt inkl bilar på gatan 20 meter bort oberoende på settings :/

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Gillar att du rekommenderar QH-90 när TS redan har den andra Takstar Pro 80-klonen och är missnöjd.

Skrivet av Ramsner:

Är inte HyperX cloud i prinicp sammasak som qpad's ?

Haha...efter en närmare titt så har ni helt rätt. Visste inte Sorry

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y