Unity - vid vilken nivå blir den meningslös?

Permalänk

Unity - vid vilken nivå blir den meningslös?

Jag lirar DH och kör stadigt grift lvl 44-45 men har ännu inte klarat 46. Jag kör normalt sett med unity men min känsla är att saker börjar oneshotta än hur som helst vid den här nivån. Är det någon som "vet" vid vilken nivå som unity blir mer eller mindre värdelös och där man istället bör gå över till SoJ? Jag har testat SoJ istället för unity men det har hittills inte riktigt varit framgångsrikt.

Permalänk
Medlem

Alla i toppen verkar då köra med SoJ.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Jag lirar DH och kör stadigt grift lvl 44-45 men har ännu inte klarat 46. Jag kör normalt sett med unity men min känsla är att saker börjar oneshotta än hur som helst vid den här nivån. Är det någon som "vet" vid vilken nivå som unity blir mer eller mindre värdelös och där man istället bör gå över till SoJ? Jag har testat SoJ istället för unity men det har hittills inte riktigt varit framgångsrikt.

Vad har du för medhjälpare?
Du ska ha en som står långt ifrån och slås med ringen sedan måste du ha saken(hjärnsläpp just nu) som gör att dom inte kan dö på med hjälparen annars har du ingen nytta av att ni båda har unity.

Spelar du i grupp med flera så har du ingen nytta allas av ringen den är bara för solospel.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vad har du för medhjälpare?
Du ska ha en som står långt ifrån och slås med ringen sedan måste du ha saken(hjärnsläpp just nu) som gör att dom inte kan dö på med hjälparen annars har du ingen nytta av att ni båda har unity.

Spelar du i grupp med flera så har du ingen nytta allas av ringen den är bara för solospel.

Tror du missförstod frågan, TS har koll på denna info och utnyttjar det rätt. Men undrar när skadan trots dual-unity blir för hög för att det ens är meningsfullt.

Har personligen ingen bra info, då jag kör HC. Men precis som du skriver får du testa och utvärdera allteftersom.

Permalänk
Medlem

SoJ med elemental dps + elite dps går alltid före unity. Och undviker unity i HC

Permalänk
Medlem

en annan sak är att efter lvl 45 i grift så skulle jag säga att allt handlar om tur. Har ett par kompisar som är i toppen och lirar och dom tp:ar ut om dom får en dålig rift eller dåliga elite-packs. För att komma högt måste du först ha tur med rift, sen ha tur med elite-packs och sist men inte minst måste du ha tur med shrines. Ska du vara i toppen och köra 47-50 grift så är det alltså allt detta som ska stämma. En av de som ligger högst upp berättade för mig att han säkert gjort 30 - 40 försök på en grift innan han fick till allt för att klara den högsta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

en annan sak är att efter lvl 45 i grift så skulle jag säga att allt handlar om tur. Har ett par kompisar som är i toppen och lirar och dom tp:ar ut om dom får en dålig rift eller dåliga elite-packs. För att komma högt måste du först ha tur med rift, sen ha tur med elite-packs och sist men inte minst måste du ha tur med shrines. Ska du vara i toppen och köra 47-50 grift så är det alltså allt detta som ska stämma. En av de som ligger högst upp berättade för mig att han säkert gjort 30 - 40 försök på en grift innan han fick till allt för att klara den högsta.

Stämmer till viss del. Tycker själv dock inte det är förens 49-50 man måste ha de prefekta riftsen, som DH behövs det bara rätt trash mobs tex zombies(anarachs , exarch o andra charge cancer är det bara lämna direkt) De flesta bossar som DH går att döda runt 2 minuter utan pylons.

Men tillbaka till topic, jag tycker själv unity är värdelös på 46+ iallafall om man sitter på "rätt" stats på alla delar som DH.