Var testar man mus/tgb innan köp i Stockholmsområdet?

Permalänk
Medlem

Var testar man mus/tgb innan köp i Stockholmsområdet?

Hej,
Har någon tips på var man kan testa mös/tgb innan inköp i sthlmsområdet?
Jag har alltid använt MX518/G400 men märkte till min förskräckelse att den nu ersatts med något väldigt mycket spexigare. :/
Är inte så himla sugen på att köpa i blindo utan att ha känt på passformen innan.

Permalänk
Medlem

Media Markt brukar vara rätt bra på sådant.

Permalänk
Medlem

Tackar, om de inte har de jag tänkt, finns det något annat ställe?

Permalänk
Hjälpsam

Svårt att ersätta en MX518. Alltid kört med det hemma (MX510/518) sedan började jag köra en Sensei (första generationen, den med LCD display på undersidan) och den ligger rimligt rätt i handen. Vidare har jag på kontoret en G700 som ligger snarlikt i hand och precision även om det är några knappar fler och lite tyngre.

Av "moderna" möss rekommenderar jag att kika på Sensei olika varianter, G700s och G602.

Mediamarkt, Webhallen och Inet brukar ha saker uppställda, borde även gälla i STHLM området, så hötorget är ett bra ställe

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Inet Hötorget har en drös mekaniska tangentbord ute som man kan leka runt med. Förra gången jag var där hade de ett Logitech G710+ (MX Brown), Q-pad MK-80 (MX Red) men även något med MX Blue.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Inet Hötorget har en drös mekaniska tangentbord ute som man kan leka runt med. Förra gången jag var där hade de ett Logitech G710+ (MX Brown), Q-pad MK-80 (MX Red) men även något med MX Blue.

Och dom brukar även inte ha några problem med att plocka fram något om dom inte redan har det uppe:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

I en vanlig elektronik affär som har det du är ute efter, bara att fråga om du får. Om du inte får så köp inte där bara utan ta en annan

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Inet Hötorget har en drös mekaniska tangentbord ute som man kan leka runt med. Förra gången jag var där hade de ett Logitech G710+ (MX Brown), Q-pad MK-80 (MX Red) men även något med MX Blue.

De är fortfarande uppe.

Som Curemylife nämnde så har de inga problem att låta dig fingra på något som finns i lager men inte uppe på hylla. Har alltid fått känna på både tangentbord, möss och musmattor innan köp