HDD från WD MyBook i datorn istället?

Permalänk
Medlem

HDD från WD MyBook i datorn istället?

Har 4TB MyBook som jag vart less att ha stående på skrivbordet då jag ändå aldrig tar med mig den någonstanns så jag plockade ut den ur plastlådan och satte den i datorn istället men den dyker inte upp :S Den är inte lösenordskyddad via WD Smartware.

Permalänk
Medlem

Kollat http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/786532-las-innan-d... ?
Framförallt avsnittet om nymonterad disk som inte dyker upp efter installation.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Den dyker upp under diskhantering som "inte allokerat utrymme", men den är ju formaterad och enda skillnaden nu är ju att den är kopplad direkt via S-ATA istället för via USB3 till S-ATA :/

Permalänk
Medlem

Gör en ny partition i det "inte allokerade utrymmet"
Testa att formatera om den i windows via diskhanteraren ifall du inte får styr på den ändå.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cRitZa:

Gör en ny partition i det "inte allokerade utrymmet"
Testa att formatera om den i windows via diskhanteraren ifall du inte får styr på den ändå.

Detta raderar innehållet på disken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Innehållet på disken krypteras av sata>usb bryggan i kabinettet för att använda den internt måste du formatera om disken.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vashy:

Innehållet på disken krypteras av sata>usb bryggan i kabinettet för att använda den internt måste du formatera om disken.

Plockade isär en sånn dubbel Mybook Pro/Studio vad dom nu heter, det var bara att använda diskarna inget konstigt där.

Verkar ju galet om det är så som du säger, varför skulle dom krångla till det på det viset.
Om det bli något fel på kontakten i skalet ska man ju kunna plocka ut disken för att komma åt innehållet.. så du menar att det inte går på vissa Mybook modeller ??

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Vashy:

Innehållet på disken krypteras av sata>usb bryggan i kabinettet för att använda den internt måste du formatera om disken.

Det låter konstigt att man har hårdvarukryptering som alltid är aktiverad på en så billig drive, inbyggd hårdvarukryptering brukar kosta extra och inte finnas på annat än de "värsta" diskarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

"Keep your private stuff private.
Gain peace of mind knowing that your data is protected from unauthorized access with password protection and hardware encryption."

http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=870#Tab1

Fick kopiera över allt innehåll på min 3TB My Book till en annan disk och formatera om my book disken för att kunna använda den internt.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Vashy:

"Keep your private stuff private.
Gain peace of mind knowing that your data is protected from unauthorized access with password protection and hardware encryption."

http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=870#Tab1

Fick kopiera över allt innehåll på min 3TB My Book till en annan disk och formatera om my book disken för att kunna använda den internt.

Jo men den krypterar väl inte allt ovillkorligen ? TS skriver ju att han inte låst/skyddat den i förstaposten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo men den krypterar väl inte allt ovillkorligen ? TS skriver ju att han inte låst/skyddat den i förstaposten.

Det är tyvärr det den gör. En snabb googling på "wd my book hardware encryption" visar att det finns många mer med samma problem efter ha tagit en disk ur kabinettet.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vashy:

Innehållet på disken krypteras av sata>usb bryggan i kabinettet för att använda den internt måste du formatera om disken.

Stämmer bra. Jag hade precis också problem med en extern WD My Book och monterade lös disken och satte in direkt på SATA-kontakten. Det var då jag märkte det den hårda vägen.

Fullständigt vansinnig kryptering, eftersom datat dekrypteras av USB-interfacet. Med andra ord är data krypterat men inte skyddat, vilket tar bort hela anledningen till att man krypterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Stämmer bra. Jag hade precis också problem med en extern WD My Book och monterade lös disken och satte in direkt på SATA-kontakten. Det var då jag märkte det den hårda vägen.

Fullständigt vansinnig kryptering, eftersom datat dekrypteras av USB-interfacet. Med andra ord är data krypterat men inte skyddat, vilket tar bort hela anledningen till att man krypterar.

Låter totalt meningslöst saboterar bara för användaren om något händer med kabinettet.