Nvidia förklarar det segmenterade videominnet i Geforce GTX 970

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Frågan återstår:
Är det intressant hur många blippar och duttar som egentligen finns under skalet ?
Prestandan är ju vad den är och har inte ändrats oavsett specifikationerna.
Hur många hade avstått att handla om dom angett 3.5GB minne istället ?

970 med 4GB minne*

* = men passerar du över 3.5gb så tankar ditt kort ner från 180 fps till 70.....

Visa signatur

Ledsen ägare till ett Nvidia GTX 970 G1 med "nästan" 4GB brukbart videominne....

Permalänk
Avstängd

Var helt nöjd med korten... de fungerade problemfritt... och gör det ännu.

Men efter de här nyheterna är de inget att ha längre?

Ska man tolka det så?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sirme:

Nu orkar jag inte debattera mer med er eftersom ni ändå inte kommer ångra er, utan jag får bara hoppas att tillräckligt många reagerar istället för att försöka sopa det under mattan.
så god kväll på er:)

Det är ingen som säger att det är rätt eller försöker sopa det under mattan, det är bra att dem blev påkomna och uppmärksammat.. Med lite tur kommer recensenter kolla noga vid framtida Nvidia kort för att se till så det inte görs om. Däremot är det många som går till överdrift. Godkväll själv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Ska man tolka det så?

Fan du jag har lite skit i förrådet o kränga, jag säger att det är en sak men om du upptäcker att det inte riktigt är så så har du inga problem med det? Om du köper en vad du tror 170 hk bil, men det visar sig leverera 140hk klart du skulle bli förbannad? Visst båda gör jobbet men jag har betalat för 4gb minne, inte 3,5gb minne!

Visa signatur

Ledsen ägare till ett Nvidia GTX 970 G1 med "nästan" 4GB brukbart videominne....

Permalänk
Medlem

Falsk marknasföring är falsk marknadsföring.

Jag som precis har köpt mitt 970...
Det är inte så att jag är missnöjd med kortet, men går man ut med att det är 4 GB så ska det vara 4 GB, inte 3.5...
Jag repeterar:

Falsk marknasföring är falsk marknadsföring!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

på vilket sätt är det ett trolleri?;) jag fick ett utmärkt exemplar av gtx 980 G1 gaming som gjorde 1528 boost och 7900 mhz på minnet och som dessutom var tyst:), däremot var jag inte riktigt nöjd med prestandan ändå även om det var ett underbart kort^^ för jag tänkte denna gång att inte bara köra på det som är mest bang for the buck^^ så jag tänker inte uppgradera på ett par år efter jag byter ut mitt 280x vilket inte kan hända snabbt nog, Men nyfikenheten på 380x och fullstora GM 200 kretsen blev för mycket så skickade tillbaka det^^

Hur funkar det är lite nyfiken? Du köper ett kort, installerar det, testar det och klockar och skickar tillbaks det.
Får du hela summan tillbaks? och vad händer med kortet efter att du returnerat det säljs det som nytt till någon stackars sate som tror att han får ett nytt oanvänt kort?

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;15181506']Falsk marknasföring är falsk marknadsföring.

Jag som precis har köpt mitt 970...
Det är inte så att jag är missnöjd med kortet, men går man ut med att det är 4 GB så ska det vara 4 GB, inte 3.5...
Jag repeterar:

Falsk marknasföring är falsk marknadsföring!

Med risk för att upprepa vad som nog sagts gång på gång: att de sista 500 MB är obrukbara är inte en giltig slutsats ännu. Första tech-sidan som genomför nvidias test (i deras uttalande nummer ett) och slänger på lite fler scenarion och tankar kommer nog få en hel del page hits.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Alltså jag är en fanboy av Nvidia haft deras grafikkort så länge jag kan minnas .Haft riva tnt1 -geforce 3 -6800 -gtx 8800 -gtx 260-gtx 580-gtx 780 = Varit riktigt nöjd .Med det sagt detta är inte ok .Jag som kund måste veta att det dom skriver på förpackningen stämmer .Jag menar vilken annan bransch än dator branschen kan man hålla på så här ? om jag köper 2 liter mjölk på ica och det fattas 12 % för dom som gjorde förpackningen har glömt o berätta det för ica ? Lol på detta .Så j...a dåligt .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

men borde inte nvidia stämmas? Det är olagligt att ge falska specifikationer på en produkt och på så sätt lura kunderna hoppas fan på att AMD stämmer s*itet av nvidia

Det är inte upp till AMD att stämma Nvidia, utan konsumenterna, och ingen utanför USA lär vara korkad nog att försöka stämma Nvidia.
På sin höjd försöker man reklamera sitt kort.

Skrivet av andreas_dock:

Vissa verkar ta gravallvarligt på det här.

Jag rycker mer på axlarna och "jahapp."

Snacka om att göra en höna utav en fjäder. Har ni verkligen inget bättre för er än att grina över en sådan här skitgrej. Blir less på allt jävla gnäll!

Fast det är ingen skitgrej.

Dels har Nvidia ljugit (antingen oavsiktligt eller avsiktligt) med specifikationerna vilket är ganska illa, men dels så verkar det som att vissa GTX 970-användare upplever stuttering i hög vRAM-usage, vilket indirekt betyder du lika gärna kan se det som att ditt kort har 3,5 GB vRAM istället för 4 GB.

För dom flesta användare just nu spelar detta mindre roll, dock kommer det bli något som märks av i framtiden.
For dom användare som däremot spelar i hög upplösning kan hoppet från 4 GB ner till 3,5 GB spela roll omgående, för att inte i vissa fall förklara varför du upplevde det som att du hade stuttering.

Skrivet av Verminator:

Ska man tolka det så?

Prestandan (upp till 3,5 GB vRAM usage) är ju densamma, men för många är det en principsak + kortet kommer inte åldras lika bra som många trodde när dom först köpte det.

Jag förstår helt och hållet ifall man vill reklamera sitt GTX 970 och skaffa ett GTX 980 / R9 290 / R9 290X / vänta in AMDs 300-serie istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

I teorin ja, men i praktiken resulterar båda i en "laggfest" utan dess like.

Det märks att du inte har ett 970.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svagdricka:

Fan du jag har lite skit i förrådet o kränga, jag säger att det är en sak men om du upptäcker att det inte riktigt är så så har du inga problem med det? Om du köper en vad du tror 170 hk bil, men det visar sig leverera 140hk klart du skulle bli förbannad? Visst båda gör jobbet men jag har betalat för 4gb minne, inte 3,5gb minne!

Är det inte 4GB minne på kortet? O.o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Prestandan (upp till 3,5 GB vRAM usage) är ju densamma, men för många är det en principsak + kortet kommer inte åldras lika bra som många trodde när dom först köpte det.

Jag förstår helt och hållet ifall man vill reklamera sitt GTX 970 och skaffa ett GTX 980 / R9 290 / R9 290X / vänta in AMDs 300-serie istället.

Hinner sådana här kort ens bli gamla innan de byts ut?

Speciellt i dessa kretsarna. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Hinner sådana här kort ens bli gamla innan de byts ut?

Om dom har tillräckligt med vRAM är det ganska vanligt att folk här köper ett till efter ett tag för att köra SLI.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Det är inte upp till AMD att stämma Nvidia, utan konsumenterna, och ingen utanför USA lär vara korkad nog att försöka stämma Nvidia.
På sin höjd försöker man reklamera sitt kort.

Om jag inte är helt ut och cyklar så kan investors och andra grupper stämma dem, lite som det blev när EA släppte BF4 trasigt så var det inte någon slutkund som stämde dem utan de var investors bland annnat, om jag minns rätt

Permalänk
Snusfri

Det är en miss i kommunikationen mellan ingenjörs-enheten och marketing-enheten som skett, väldigt enkelt och det kan hända vilket företag som helst, när det uppdagades så gick Nvidia ut snabbt ut med information om hur kortet fungerar och korrigerade uppgifterna.

Nvidia har således agerat helt korrekt och lynchstämningen från folk samt snack om RMA och stämningar är fullständigt patetiskt och löjeväckande.

Hade detta gällt AMD så hade de flesta istället ryckt på axlarna och sagt "inget att bry sig om" eller liknande vilket gör det hela än mer patetiskt.

Nvidias agerande gör så att jag kommer att vara fortsatt trogen kund med deras produkter i mina datorer i framtiden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

Det märks att du inte har ett 970.

På Linus Tech Tips så testade de 3 stycken 970 i SLI, det var tydligen ingen fin upplevelse, så kör man i SLI med 2+ kort och i höga upplösningar så minnet får jobba ser det ut som det kan bli problem. Dock inget som kan garanteras vara hårdvaruproblem vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrimur:

Finns redan i form av AMD Game DVR, har använt det själv. Fungerar utmärkt.

"Utmärkt" är något av en överdrift (men jag säger inte att det är uruselt eller så, bara inte helt fulländat ännu).

Till exempel så kan man inte spela in Mantle i något högre än 720p (Detta undersöks dock av Evolved) och som jag har förstått det (Har inte testat själv) ska det vara nästan omöjligt att spela in med kort i crossfire.

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ska man tolka det så?

Nja, det är väl så att korten har en inbyggd svaghet, en svaghet som kanske aldrig kommer att visa sig för de flesta, men som likväl finns där, och som då kan sänka prestandan. Det är möjligt att det var ett överseende att rätt specifikationer inte publicerades från början, men själv har jag inga illusioner om att de inte kunde ha redovisat dem tidigare än först nu, utan att de lät det bero. Det handlade om hur kortet uppfattades som helhet, och med en pr-avdelning väl bevandrad i marknadsföring var det bättre för säljsiffrorna att visa upp en fläckfri vacker lillebror till GTX 980. En glänsande Akilles i full stridsmundering, bara billigare än sin storebror. Att då lägga något fokus på Akilles häl passade sig inte i det sammanhanget...

Det som talar emot min cyniska tolkning är skitstormen som drabbar Nvidia nu, och Anandtech kan därför tänka sig att tro på Nvidias förklaring om ett ärligt misstag, men skriver ändå:

Citat:

...it certainly is going to leave egg on NVIDIA’s face as this never should have happened in the first place.

Vilken sida man än väljer att tro på, misstag eller kalkylerad risk, kan man ju inte annat än hålla med om det.

Permalänk
Medlem

Jag besvarar detta inlägg mot bättre vetande, men jag kunde helt enkelt inte låta bli...

Skrivet av THB:

Det är en miss mellan kommunikation mellan ingenjörs-enheten och marketing-enheten som skett, väldigt enkelt och det kan hända vilket företag som helst,

Efter denna kommentaren kan jag bara anta att du jobbar på Nvidia och/eller vet något som vi andra inte vet?
Du låter nämligen ganska säker på din sak.

Eller du menar på fullt allvar att GTX 970 egentligen skulle lanseras som ett kort med 3,5 GB vRAM? Varför är det då 4 GB på PCBn?
Och om det ska vara ett kort med 4 GB vRAM, varför är prestandan på den sista halvan undermålig? Feature?

Skrivet av THB:

när det uppdagades så gick Nvidia ut snabbt ut med information om hur kortet fungerar och korrigerade uppgifterna.

När det uppdagades av en privatperson så påbörjades ett drev och Nvidia var tvingade att visa sin hand omgående.
Att korrigera specifikationerna på ett grafikkort i efterhand är dock inte okej, oavsett om intentionerna är goda eller inte.
Detta kan öppna upp en riktigt äcklig burk med maskar, och får inte blir en norm.

Skrivet av THB:

Nvidia har således agerat helt korrekt och lynchstämningen från folk samt snack om RMA och stämningar är fullständigt patetiskt och löjeväckande.

Tycker att stämningen, iallafall här på forumet, är ganska lugn trots allt. En del kommentarer om stämningar/RMA, men definitivt inte i närheten av det Fanboykrig mellan Nvidia och AMD som det brukar vara när sådant här uppdagas.

Sen vet jag inte riktigt vad som är "patetisk och löjeväckande" med att man vill reklamera ett kort som bevisligen inte har dom specifikationer man trodde att det hade när man köpte det. I synnerhet om man var ute efter ett 4GB-kort.

Skrivet av THB:

Hade detta gällt AMD så hade de flesta istället ryckt på axlarna och sagt "inget att bry sig om" eller liknande vilket gör det hela än mer patetiskt.

Det där är snick-snack, och det vet du. Det hade blivit minst lika många arga kommentarer, fast då så klart åt AMDs håll.

Skrivet av THB:

Nvidias agerande gör så att jag kommer att vara fortsatt trogen kund med deras produkter i mina datorer i framtiden.

Glöm inte att tvätta näsan när du går ifrån datorn, jag tycker att den ser lite brun ut.

Jag kommer själv antagligen att fortsätta köpa Nvidia-kort om dom ger mest prestanda för pengarna, men jag tänker inte försvara dom i denna röran.
GTX 970 har varit ute i över två månader, och att minnesfelet inte har uppdagats förräns nu tyder på att Nvidia antingen visste om problemet men hoppades att ingen skulle märka något, eller att dom inte visste om problemet alls.

Lurendrejeri eller slarv med andra ord, och inget är acceptabelt för ett företag i Nvidias position. Dom kan bättre än så här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De glömde uppdatera specen helt.

Minnesmängd 3,5GB GDDR5 Minnesbandbredd 224 GB/s + Minnesmängd 0,5GB GDDR5 Minnesbandbredd 32 GB/s

Ja fast borde det inte bli så här?

Minnesmängd 3,5GB GDDR5
Minnesbandbredd 196 GB/s
Dvs 7/8 delar av minnes bussen. För hur kan den uppnå prestandan 224 GB/s som 970 om de 3,5GB bara skriver till de 7 första minnes kontrollerna.

+
Minnesmängd 0,5GB GDDR5
Minnesbandbredd 28 GB/s dvs 1/8 del av minnes bussen.

Om jag fattar det rätt på beskrivingen.

Det skulle ju även förklara varför jag har 160GB/s på mitt 680 som kör 256bitars buss och 6400mhz i Nai's. Medan exempelbilden för 970 runt 150GB/s.

Edit:
Var visst redan noterat av t.ex thompson sedan tidigare.

Edit:
Vissas ju fortfarande på de updaterade specifiktationerna att det ska ha 224GB/s trotsa att de skriver 7/8.
Skulle det vara 224GB/s så så skulle det ju vara samma fram till 3,5Gb. Men så är det ju inte på bilden.

Skulle vara intressant att fråga nvidia om det samt om någon som har både 970 samt 980 kan göra en minnes benchmark orginal 7004mhz i det området som ska vara 224GB/s

Edit:
Det förklaras iofs som tidigare länkat på AnandTech på sidan http://www.anandtech.com/show/8935/geforce-gtx-970-correcting...

"As a result NVIDIA has segmented the GTX 970’s memory into the now-familiar 3.5GB and 512MB segments. In the case of the 3.5GB segment, this behaves otherwise identically to a fully enabled card such as the GTX 980, with the 1KB stride being striped over 7 crossbar ports, and hence 7 DRAM modules. Meanwhile the 8th and final DRAM module sits in its own 512MB segment, and must be addressed by the crossbar on its own.

This in turn is why the 224GB/sec memory bandwidth number for the GTX 970 is technically correct and yet still not entirely useful as we move past the memory controllers, as it is not possible to actually get that much bandwidth at once on the read side. GTX 970 can read the 3.5GB segment at 196GB/sec (7GHz * 7 ports * 32-bits), or it can read the 512MB segment at 28GB/sec, but not both at once; it is a true XOR situation. Furthermore because the 512MB segment cannot be read at the same time as the 3.5GB segment, reading this segment blocks accessing the 3.5GB segment for that cycle, further reducing the effective memory bandwidth of the card. The larger the percentage of the time the crossbar is reading the 512MB segment, the lower the effective memory bandwidth from the 3.5GB segment."

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ni som vill lämna tillbaks era kort pga ändrade specs, ni köpte väl baserat på benchmarks och inte huruvida kortet hade X antal rasterenheter samt L2-cache? Korten har ju inte blivit sämre sen ni köpte dem så förstår inte vad problemet är riktigt..

Det är väl klart att de flesta inte märker problem. Men det kan också vara så att folk vill statuera ett exempel och säga att detta inte är okej. För det är verkligen inte okej gjort.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ja fast borde det inte bli så här?

Stämmer, det är fel siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ansik:

"Utmärkt" är något av en överdrift (men jag säger inte att det är uruselt eller så, bara inte helt fulländat ännu).

Till exempel så kan man inte spela in Mantle i något högre än 720p (Detta undersöks dock av Evolved) och som jag har förstått det (Har inte testat själv) ska det vara nästan omöjligt att spela in med kort i crossfire.

Har fungerat bra för mig i 1080p 60fps. Här däremot bara spelat in i Dayz och Battlefield 4 (Med DX11) och har endast ett kort. Så jag kan inte uttala mig om problemen du nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Hur funkar det är lite nyfiken? Du köper ett kort, installerar det, testar det och klockar och skickar tillbaks det.
Får du hela summan tillbaks? och vad händer med kortet efter att du returnerat det säljs det som nytt till någon stackars sate som tror att han får ett nytt oanvänt kort?

Nej det kallas ångerrätt i distansköpslagen och får utnyttjas om kortet anses problemfritt/perfekt skick vid vid tillbakalämnande.

eftersom det däremot är första gången jag utnyttjar ångerrätten på en produkt jag testat, så vet jag ej om det fungerar så på alla ställen att man får bryta förpackningen och testa kortet, så jag anser att jag har rätt rent mjöl i påsen för jag vet att det finns många som sätter det i system därute,
Men då utgår jag ifrån att kortet blir en demovara, och en väldigt trevlig demovara eftersom att det inte dras med de problemen jag normalt sätt tillskriver demovaror som coilwhine/dåliga överclockare,

Permalänk

Suck detta var inte roligt att läsa. Nu ska ni inte ta det fel. Men att gå och köpa grafikkort för tusentals kronor så är där defekta kretsar på kortet som de löser med olika sätt. Känns lite skrämmande att man går och lägger 5000-7000 kr så är där kanske dålig GPU på kortet.

När jag köper grafikkort för så mycket pengar så vill jag ha det 100 % bra

Var står där att det är inte det på de dyrare korten !!!!! Hur stora mörkertal är det ??? ja det får vi aldrig veta. Vi får lita på Nvidia.

Sen nu efter man ser detta så ska vi lita på dem hm???

Permalänk
Skrivet av Svagdricka:

970 med 4GB minne*

* = men passerar du över 3.5gb så tankar ditt kort ner från 180 fps till 70.....

För en som inte är så insatt: vad hade hänt om kortet bara hade haft 3.5 GB och behövde mer? Alltså om det inte hade tillgång de extra 0.5 GB som 970 har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom inte har skrivit ut rätt speccs på 970.
Men som jag ser det så bara för att dom skriver om speccsen så presterar inte kortet huxflux massor med % sämre i SweC test....?
970 presterar fortfarande lika bra som det har gjort tidigare, nu har man fått information på varför det inte presterar lika bra när man lastar på mer lullul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard1212:

Suck detta var inte roligt att läsa. Nu ska ni inte ta det fel. Men att gå och köpa grafikkort för tusentals kronor så är där defekta kretsar på kortet som de löser med olika sätt. Känns lite skrämmande att man går och lägger 5000-7000 kr så är där kanske dålig GPU på kortet.

När jag köper grafikkort för så mycket pengar så vill jag ha det 100 % bra

Var står där att det är inte det på de dyrare korten !!!!! Hur stora mörkertal är det ??? ja det får vi aldrig veta. Vi får lita på Nvidia.

Sen nu efter man ser detta så ska vi lita på dem hm???

då får du nog køpa topmodellen om du vill ha en krets utan defekt krets typ 780ti eller Titan black (kanske 980) ær dom enda kretsar jag kænner till dær full krets anvænds Annars ær det på andra kort alltid en eller fler kretsar avstængda før att nåt ær defekt. dærav att det finns billigare grafikkort går nog att kolla med mjukvara status på kretsar om du vill verifiera hur det står till

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Se där, det var ju åtminstone en snabb replik och dessutom med nya specs. Nu undrar man ju dock om det är dåligt skrivna drivrutiner eller om det är så att "minimal" är en extremt subjektiv bedömning från Nvidias sida.

Snabb replik tyder ju dock på att det här är något de visste från början och ändrade på när någon skulle säga till. Sen att de hävdar att det påverkar minimalt kanske kan omvändas till att de påverkar de 1% användare som vill maxa kortet.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli en kostsam historia för nvidia med tanke på att man stämmer allt och alla i vilda västern (USA), hur man än vänder och vrider på det har de sålt ett grafikkort med felaktiga specifikationer medvetet. Även om det inte påverkar prestandan nämnvärt så kan de få sota för det i domstolen, blir roligt att följa.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late