Bästa begagnade mobil för priset 1000 - 2000 kr?

Permalänk

Bästa begagnade mobil för priset 1000 - 2000 kr?

Behöver en ny mobil, och tänkte köpa begagnad. Kan sträcka mig mellan 1000 kr till 2000 kr, men inte mer. Behöver iOS eller android (pga appar, antar det inte går att köra android-appar på windows phone??)

Nåväl, vilken mobil är mest för de pengarna?

Permalänk
Medlem

Lite av en smaksak, Nexus 5an får du under 2 lök och är rätt trevlig. Köpte min Galaxy Note 3 för under 1000Kr t ex.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Behöver en ny mobil, och tänkte köpa begagnad. Kan sträcka mig mellan 1000 kr till 2000 kr, men inte mer. Behöver iOS eller android (pga appar, antar det inte går att köra android-appar på windows phone??)

Nåväl, vilken mobil är mest för de pengarna?

Typ en iphone 5 (begagnad) eller en motorola moto g2 1300kr inkl frakt från deras hemsida

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Lite av en smaksak, Nexus 5an får du under 2 lök och är rätt trevlig. Köpte min Galaxy Note 3 för under 1000Kr t ex.

Vart fick du tag på den så pass billigt?

Permalänk

Hej! Tele2 har just nu en superdeal där du kan köpa en Sony Xperia Z3 Compact för 1000-200 kronor inkl Sonys egna smartarmband. Anledningen till att jag skrev 1000-2000 kronor är att erbjudandet innehåller att man lämnar in en telefon som då värderas från allt mellan 1 krona (en gammal nokia 3310 funkar) - 1000 (en iphone 5 och liknande). Utöver värdering av telefonen som du får dra av som rabatt får man ytterligare 1500 kronor i rabatt för att man bara lämnar in en valfri (dumb phone funkar också) telefon. Sen är det rabatt på Z3 compact och så får man tele 2 kundrabatt på 1000 kronor.

Ser typ ut såhär
Hämtade en Sony Z3 Compact från Tele2 nyss.
Nypris: 4595 kr.
Rabatt Payback: 1500 kr.
Rabatt Special för tele 2 kunder:( 1000 kr.
Lämnade in en Iphone 4: Avdrag 578 kr.
Slutsumma: 1517 kr för en Sony Z3 Compact och SWR10 Smartband.

OBS. Du behöver ej teckna ett abonnemang under lång tid utan teckna abonnemanget Tele två 0.2 gig surf för 49 kronor, dagen efter ringer du in till supporten och säger att du inte hade täckning där du bor så får du pengarna tillbaka och ingen uppsägningkostnad.

Permalänk
Skrivet av Lightning|Strike:

Hej! Tele2 har just nu en superdeal där du kan köpa en Sony Xperia Z3 Compact för 1000-200 kronor inkl Sonys egna smartarmband. Anledningen till att jag skrev 1000-2000 kronor är att erbjudandet innehåller att man lämnar in en telefon som då värderas från allt mellan 1 krona (en gammal nokia 3310 funkar) - 1000 (en iphone 5 och liknande). Utöver värdering av telefonen som du får dra av som rabatt får man ytterligare 1500 kronor i rabatt för att man bara lämnar in en valfri (dumb phone funkar också) telefon. Sen är det rabatt på Z3 compact och så får man tele 2 kundrabatt på 1000 kronor.

Ser typ ut såhär
Hämtade en Sony Z3 Compact från Tele2 nyss.
Nypris: 4595 kr.
Rabatt Payback: 1500 kr.
Rabatt Special för tele 2 kunder:( 1000 kr.
Lämnade in en Iphone 4: Avdrag 578 kr.
Slutsumma: 1517 kr för en Sony Z3 Compact och SWR10 Smartband.

OBS. Du behöver ej teckna ett abonnemang under lång tid utan teckna abonnemanget Tele två 0.2 gig surf för 49 kronor, dagen efter ringer du in till supporten och säger att du inte hade täckning där du bor så får du pengarna tillbaka och ingen uppsägningkostnad.

Det låter onekligen för bra för att vara sant. Men Tele2-kunde, då antar jag Comviq-kund inte räknas in?
Ser dock inte meningen med att lämna in den gamla, då man verkar få likvärdigt eller mer på t.ex. Blocket. Men rabatt special vill jag gärna ha,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Vart fick du tag på den så pass billigt?

En bekant slumpade bort sin Note 3 för 800 då det var en spricka över nedre vänstra hörnet på skärmen. Dock varken nåt som syns eller påverkar funktionen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av Lightning|Strike:

Hej! Tele2 har just nu en superdeal där du kan köpa en Sony Xperia Z3 Compact för 1000-200 kronor inkl Sonys egna smartarmband. Anledningen till att jag skrev 1000-2000 kronor är att erbjudandet innehåller att man lämnar in en telefon som då värderas från allt mellan 1 krona (en gammal nokia 3310 funkar) - 1000 (en iphone 5 och liknande). Utöver värdering av telefonen som du får dra av som rabatt får man ytterligare 1500 kronor i rabatt för att man bara lämnar in en valfri (dumb phone funkar också) telefon. Sen är det rabatt på Z3 compact och så får man tele 2 kundrabatt på 1000 kronor.

Ser typ ut såhär
Hämtade en Sony Z3 Compact från Tele2 nyss.
Nypris: 4595 kr.
Rabatt Payback: 1500 kr.
Rabatt Special för tele 2 kunder:( 1000 kr.
Lämnade in en Iphone 4: Avdrag 578 kr.
Slutsumma: 1517 kr för en Sony Z3 Compact och SWR10 Smartband.

OBS. Du behöver ej teckna ett abonnemang under lång tid utan teckna abonnemanget Tele två 0.2 gig surf för 49 kronor, dagen efter ringer du in till supporten och säger att du inte hade täckning där du bor så får du pengarna tillbaka och ingen uppsägningkostnad.

Hur fick du rabat special? Jag har ringt och pratat med tele2 de känner inte till en sådan rabat.

Permalänk
Medlem

Såg någon som sålde en välskött Nexus 5 med div tillbehör i marknaden

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Såg en denna vecka som fick en Samsung S4+ (Den med snapdragon 800) för 900 + avgifter.

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2842/vara/1111898