BSOD vid installation av Nvidia Drivrutin 347.25

Permalänk
Medlem

BSOD vid installation av Nvidia Drivrutin 347.25

Hejsan alla!

Jag undrar varför jag inte kan installera nya drivrutiner till min GTX 780 Ti?

Jag har just nu version 344,75.

Allt som är nyare än det funkar ej på min dator. Jag får bluescreen då vid installation.

Har testat DDU uninstaller och testat Clean install också. Inget hjälper.

Formaterade datorn igår och inte ens efter det gick det att installera nyaste drivrutin.

Vad mer behöver göras?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Det verkar som om du gör rätt, iaf det du beskriver.

Vad står det i blåskärmen? Det är ju första ledtråden på vad som är fel och sedemera vad man kan göra åt det.
Jag har nog samma variant på det kortet och har haft väldiga problem men efter en liten ominstallation av datorn till Windows 10 så har det peppar peppar aldrig öht krånglat, har dessutom fått bättre prestanda i spel... kanske vore ett tips?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Det här får jag som blåskärm när jag installerar nytt drivrutin.

Kan det vara för att jag har flashat mitt GTX 780 Ti till sk3net bios? Har i och för sig inte haft problem med det bioset när jag har installerat alla äldre drivrutiner.

Windows 10 vill jag inte installera i dagsläget. Gör det när den är släppt helt till allmänheten.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Problem löst!

Flashade min gpu bios till default och därefter kunde jag installera 347.25

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Canson:

Problem löst!

Flashade min gpu bios till default och därefter kunde jag installera 347.25

Hade ju varit fint om du från början sagt att du körde custom bios

Permalänk
Medlem

Sorry tänkte inte på det.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Ursäkta på förhand att jag lånar tråden till lite halv off topic. Köpt mitt första geforce på evigheter o byter bort amd
Vid uppdatering av drivare till geforce, måste man som med amd, avinstallera gamla först eller är det bara att installera över det gamla? Amd var bedrövligt ett tag med det där, därför jag började med det.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ursäkta på förhand att jag lånar tråden till lite halv off topic. Köpt mitt första geforce på evigheter o byter bort amd
Vid uppdatering av drivare till geforce, måste man som med amd, avinstallera gamla först eller är det bara att installera över det gamla? Amd var bedrövligt ett tag med det där, därför jag började med det.

När du installerar nytt drivrutin så finns det en funktion som heter "Clean install" vid installation.

Använd den så tar den bort gamla och fixar nya uppdatering. Funkat klockrent för mig alltid.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

När du installerar nytt drivrutin så finns det en funktion som heter "Clean install" vid installation.

Använd den så tar den bort gamla och fixar nya uppdatering. Funkat klockrent för mig alltid.

Kalas! Tackar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö