Asus nästa Zenwatch kan få uppemot sju dagars batteritid

Permalänk
Melding Plague

Asus nästa Zenwatch kan få uppemot sju dagars batteritid

Den i särklass vanligaste invändningen mot smarta klockor är drifttiden och just detta anser Asus styrelseordförande att det finns gott om utrymme att förbättra till nästa generation Zenwatch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt klart en korrekt målsättning om den här kategorin produkter ska ha en chans

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Är detta med skärmen på hela tiden så man slipper skaka/trycka på en knapp för att se tiden?

Gillar min Pebble då den alltid har skärmen på och man laddar den någon gång i veckan.

Permalänk
Medlem

OBS! skarvsladd och batteriryggsäck köpes separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Är detta med skärmen på hela tiden så man slipper skaka/trycka på en knapp för att se tiden?

Gillar min Pebble då den alltid har skärmen på och man laddar den någon gång i veckan.

Jo, men det är ju för att den har en e-ink display, den skärmen uppdateras bara när det behövs

Med det sagt, en smart klocka med e-ink skärm tycker jag är självklart. Mycket bättre batteritid, du kan faktiskt se något i solljus jämfört mot andra osv osv. Visst, det går inte att få några jätte fancy animationer och färger, men det bryr jag mig inte om när man har allt fancy på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

sju dagar är för lite... över ett år på min garmin

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Det går åt rätt håll! Skulle aldrig köpa en klocka som man måste ladda varje dag.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Helt klart. Låt mobilen stå för allt tänkandet. Den har processorkraft så det räcker och blir över. En smartwatch kan ju bara synka efter den info som behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Det går åt rätt håll! Skulle aldrig köpa en klocka som man måste ladda varje dag.

Skulle nog inte jag heller, men det är ju egentligen inte så svårt att ladda den på nattduksbordet när man går och lägger sig. Men det är väl det där "tänk om" som håller en tillbaka. Då dagens telefoner har så pass dålig batteritid så känns det ändå bra med en klocka som man kan förlita sig på, och det går ju inte med en klocka som har en batteritid på bara några timmar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ge mig en Klocka med 2x A7 @ Max 1GHz. Borde ge ganska långt batteritid, en Qualcom har ju inbyggt modem så det kan ju ge en hel del batteritid jämfört med vissa konkurrenter. Nu behövs iof bara blåtand/wifi stöd för anslutning till moderskeppet (Mobil).

Min Motorola Moto G har strax över 2dygns batteritid med blandad användning. Duger fint för en mobil men vill inte gå ner. (Har haft Samsung SII, S och GIO. Samtliga katastrofala batteritider).

Eller så får man uppfinna en High precision E-Inc som duger för de grejer man kan tänkas vilja göra på en SmartWatch.
Tror nog en Pebble hade passat mig

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Jo, men det är ju för att den har en e-ink display, den skärmen uppdateras bara när det behövs

Med det sagt, en smart klocka med e-ink skärm tycker jag är självklart. Mycket bättre batteritid, du kan faktiskt se något i solljus jämfört mot andra osv osv. Visst, det går inte att få några jätte fancy animationer och färger, men det bryr jag mig inte om när man har allt fancy på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Såvitt jag förstått så är det på gång med e-ink färgskärmar. Då blir det nog ett enormt lyft för sådana produkter!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Såvitt jag förstått så är det på gång med e-ink färgskärmar. Då blir det nog ett enormt lyft för sådana produkter!

ofan, det har jag inte läst något om, låter nice!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Bättre en sån här ifrån Creative (som är kända för sina MP3-spelare med veckovis långa batteritider) :)! Hade själv en Zen Stone Plus och LÄTT kunde man spela hela dagarna i två veckors tid innan man behövde ladda den! Ville bara poängtera att vissa märken är kända för att ha bra batterilängd än andra, och jag tycker alla märken i detta område borde ta efter hållbarheten.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Skrivet av Robbo:

sju dagar är för lite... över ett år på min garmin

På min klocka garanterar dom 10 års batteritid har rullat 2/3 år nu på samma batteri Bättre än förra klockan i alla fall. Tror inte dom kommer lyckas ens med 1 års batteritid, dels för dom gärna vill trycka in gps och simkort i klockan och skärmen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

När kommer solcellerna till smartwatches??

Min Casio PRW 5000 har batteritid livet ut. Den har dessutom kompass, tryckmätare, höjdmätare, termometer, radiostyrd tid från Berlin, autoljus m.m.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt samma sak

Skrivet av corben2:

När kommer solcellerna till smartwatches??

Min Casio PRW 5000 har batteritid livet ut. Den har dessutom kompass, tryckmätare, höjdmätare, termometer, radiostyrd tid från Berlin, autoljus m.m.

De funktioner som du beskriver är ej speciellt krävande, en billig strömsnål microcontroller kan göra allt detta.
Den gör beräkningarna och sedan går den i viloläge.
Casion har dessutom ingen skärm som täcker hela visningsytan, utan en liten lcd display.

En färgskärm som skall fungera i dagsljus kräver i sammanhanget sett väldigt mycket energi.
Visst kan solceller hjälpa men var skall de sättas? på armbandet? Det går inte direkt att ha dem i skärmen.
Ifall de sattes i armbandet höftar jag till med att det blir svårt att med hjälp av solceller i armbandet (förutsatt att inte armbandet täcker hela över och underarmen och du bor i saudiarabien)
öka driftstiden på klockan innan den behöver laddas med mer än någon procent