Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

jag får inte cf att funka med 7970 är jag ensam?

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk om spelet? Presterar det okej eller är det skitdåligt optimerat? Jag tyckte 3an va skitrolig så är lite sugen, men det är ju inte gratis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Vad tycker folk om spelet? Presterar det okej eller är det skitdåligt optimerat? Jag tyckte 3an va skitrolig så är lite sugen, men det är ju inte gratis!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillade 3:an mer än 4:an, främst då för miljön samt storyn. Känns som att 4:an story endast försöker vara en kopia av 3:an fast i bergen.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Jag gillade 3:an mer än 4:an, främst då för miljön samt storyn. Känns som att 4:an story endast försöker vara en kopia av 3:an fast i bergen.

Hmm...Lät ju sisådär. 500 spänn för att spela samma spel fast i bergen O.o
Får se, kör ju på PC så kanske kan hitta någon billigare nyckel.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Eeeeh...
http://www.amazon.co.uk/Ubisoft-Far-Cry-4-Download/dp/B00KXA2...

Är det där från Ubisoft själva? Väldigt skumt att de säljer det för 290 kr? Eller? O.o

*EDIT*
Spelar ingen roll, va exklusivt till UK.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Hmm...Lät ju sisådär. 500 spänn för att spela samma spel fast i bergen O.o
Får se, kör ju på PC så kanske kan hitta någon billigare nyckel.

Stämmer, ett väldigt dyrt och späckat DLC fast rät kul om man gillade Trean. För mig är det 2014 års bästa Sandbox skjutarspel. Om man ska gå efter min speltid = 300 ggr roligare än Watchdogs.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Stämmer, ett väldigt dyrt och späckat DLC fast rät kul om man gillade Trean. För mig är det 2014 års bästa Sandbox skjutarspel. Om man ska gå efter min speltid = 300 ggr roligare än Watchdogs.

Köpte det i förrgår och har kört ett antal timmar. Värt varenda krona hittils!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

FC4 startar inte

Hej
installerade FC 4 för ett tag sedan. Problem som uppstår är att när programmet ska initieras blir skärmen svart och datorn bootar om. Har de senaste drivrutinerna 347-09. Har installerat om FC 4, laddat hem från Uplay, funkade ett tag i off line läge, sedan tyvärr samma sak.
Har använt Nvidia experience för att optimera mina spel och funkar klockrent med alla utom FC 4.
Tacksam för goda råd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maple Leaf:

Hej
installerade FC 4 för ett tag sedan. Problem som uppstår är att när programmet ska initieras blir skärmen svart och datorn bootar om. Har de senaste drivrutinerna 347-09. Har installerat om FC 4, laddat hem från Uplay, funkade ett tag i off line läge, sedan tyvärr samma sak.
Har använt Nvidia experience för att optimera mina spel och funkar klockrent med alla utom FC 4.
Tacksam för goda råd!!

Installerat om spelet? Har du klockat något, och i sådana fall har du testat utan klockning (CPU/GPU)?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Installerat om spelet? Har du klockat något, och i sådana fall har du testat utan klockning (CPU/GPU)?

Inte klockat, installerat från skiva och genom uplay 2ggr. Varit runt på obisoft forum, ja det verkar vara Många som är minst lika besvikna som jag. Jag har väl ingen konstig setup.

Permalänk
Avstängd

Ni som klagar på att filmsekvenserna i spelet inte går att trycka bort kanske kommer ihåg Fra Cry 2 där eftertexterna också inte går att trycka bort. Spelade om FC2 och blev klar fär några minuter sedan och undertexterna rullar vidare. Vad jag kommer ihåg kommer man sedan till menyn och kan fprtsätta med någon av sina sparningar.

Inget njutbar Roaming där inte.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Inget njutbar Roaming där inte.
G124L9xPpQE

Videon är privat

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast

Hoppas vi får crossfire stöd iom 15.1. Eller en patch till spelet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Inte lirat FC4 på ett tag så jag testade igår och märkte att SMAA fortfarande är sönder när man kör SLI. Laddar man upp spelet ser allt okej ut men så fort man tar fram kartan och sen stänger ner den så blir det någon sorts inbränning på hela skärmen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Går det att ta sig till Himalaya utan att göra uppdrag? Varvade spelet i förrgår, nu roamar jag fritt och letar alla collectible items samt gör lite mindre quests. Vill ju nå 100%

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Ni som klagar på att filmsekvenserna i spelet inte går att trycka bort kanske kommer ihåg Fra Cry 2 där eftertexterna också inte går att trycka bort. Spelade om FC2 och blev klar fär några minuter sedan och undertexterna rullar vidare. Vad jag kommer ihåg kommer man sedan till menyn och kan fprtsätta med någon av sina sparningar.

Inget njutbar Roaming där inte.
G124L9xPpQE

Vem i helsike spelar in en video med 360p idag?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket man behöver låsa upp i kampanj för att komma över Kungens Bro när man spelar Multiplayer sen.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjtheman:

Någon som vet hur mycket man behöver låsa upp i kampanj för att komma över Kungens Bro när man spelar Multiplayer sen.

Tror det är på uppdrag 23 det heter iallafall nyckeln norrut:D

Permalänk

Tjenare, har lite problem med spelet när det gäller prestandan. Köpte ett nytt GTX 970 häromdagen som jag testade på min brorsas dator, där vi lyckades komma upp i(minnet kan svika mig) lite över 100fps vid vissa tillfällen på antingen High eller Very High. Spelet sjönk aldrig under 60fps, men nu när jag installerat kortet i min egen dator så har jag inte alls samma prestanda, och jag sjunker stundtals under 60fps ända ner till 45-50. Det konstiga är att även om jag sänker inställningarna till Medium eller Low från att ha varit på Ultra så får jag inga stora skillnader i prestanda, kanske 20fps som mest (alltså från ~60 till ~80).

Min fråga är, är detta normalt? Hur ser eran prestanda ut i spelet?

Jag borde kanske tillägga att jag och min bror har exakt samma specs på våra datorer, vi har båda två en i5 3570K och samma moderkort. Enda skillnaden är att jag har överklockat mitt 970 så att det ligger på ca 1484Mhz Core och 3940Mhz Memory...

Edit Glömde av att jag sitter på Windows 10 TP, det kanske kan ha en inverkan?

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte lirat FC4 på ett tag så jag testade igår och märkte att SMAA fortfarande är sönder när man kör SLI. Laddar man upp spelet ser allt okej ut men så fort man tar fram kartan och sen stänger ner den så blir det någon sorts inbränning på hela skärmen.

Då är det med andra ord fortfarande trasigt, hur ser det ut med frysningar/spikar i FPS så att säga? Sett att det ofta tydligen ska vara spikar som förstör flytet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Vem i helsike spelar in en video med 360p idag?

Fungerar utmärkt än idag Mobil-data-anpassad och eftersom spelet ändå kraschade efter första kartan...host, Ubisoft, host...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Fungerar utmärkt än idag Mobil-data-anpassad och eftersom spelet ändå kraschade efter första kartan...host, Ubisoft, host...

Ja, men det ser ju för jävligt ut att titta på också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Går det att ta sig till Himalaya utan att göra uppdrag? Varvade spelet i förrgår, nu roamar jag fritt och letar alla collectible items samt gör lite mindre quests. Vill ju nå 100%

Tips om det är snöleoparden du letar efter

https://www.youtube.com/watch?v=h5AJa5DJ8gI

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Då är det med andra ord fortfarande trasigt, hur ser det ut med frysningar/spikar i FPS så att säga? Sett att det ofta tydligen ska vara spikar som förstör flytet.

Frysningar/spikes finns det mycket mindre av nu. Inte perfekt men tillräckligt bra och är ungefär som i FC3 (vad jag minns).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån kan väl håjta när dom släpper ett stöd för CrossFire. Undrade först när jag inte fick mer än 60fps med allt gas i bott. Såg sen att sekundära kortet inte va aktivt alls

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Inte lirat FC4 på ett tag så jag testade igår och märkte att SMAA fortfarande är sönder när man kör SLI. Laddar man upp spelet ser allt okej ut men så fort man tar fram kartan och sen stänger ner den så blir det någon sorts inbränning på hela skärmen.

Jag har samma problem.Men jag ändra skärmen från 120 till 100 hertz.Och då försvann det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag har samma problem.Men jag ändra skärmen från 120 till 100 hertz.Och då försvann det.

Oj man tackar Skall testas!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Börjat köra detta på PC, men tusan vad det smålaggar... har gjort efter den där guiden och ändrat som i guiden, DisableLoadingMip0 = "1" och GPUMaxBufferedFrames="1". Men tycker ändå det är massa smålagg/konstiga lagg...
Datorn är en i7 -2600k Cpu 3.40ghz, och klockad till 3.8 tror jag det va... 8gig ram och ett AMD Radeon R9 280x... är det amd som ära kassa på sina drivisar eller..? :unsure:
Kör på nästan lägsta på allt, inge AA, SSOA, vert sync av osv...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Oj man tackar Skall testas!

Tyvärr nu har jag samma problem igen:(
Förstör ju hela spelupplevelsen,Med denna dubbla bild eller vad man ska kalla det.f-n

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.