Jag är missnöjd med bemötandet från kundtjänsten hos Bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem

Jag är missnöjd med bemötandet från kundtjänsten hos Bredbandsbolaget

Trodde aldrig jag skulle skriva detta om bolaget jag haft abonnemang hos sen tonåren. Hade någon frågat mig för 3 år sen, eller 1 år sen hade jag sagt att det varit det bästa bolaget jag haft med att göra. Men får några månader sedan hände något med Bredbandsbolaget. jag och min tjej anmälde för 4 månader sedan att vi ville flytta vårat abonnemang till den nya adressen. Eftersom adressen är ny, den har aldrig funnits ville jag vara ute i god tid.

När tiden för flytt närmade sig (en vecka innan) började chocken. det gick inte få tag på dem, kundtjänst linjen gick inte komma fram på. ingen kö information. Bara ett retligt, nästan sarkastisk röst som sa vi för allt för att ge bra service. Bra service tänkte jag driver dem med mig??

Så på måndagen två dagar innan vi skulle tillträda ringde en tjej från dem och meddelade att vi inte kunde räkna med att ha internet på ca 1,5 veckor. Jag blev fly förbannad och undrade hur i helvete dem kunde behandla en gammal kund på detta sätt. Hur som helst kunde jag inte göra något. Fick ett värdelöst mobil bredband som jag hade ett helvete att få igång. Tydligen tålde den inte yosemite. Vi väntade och väntade, sista datumet passerade och vi hade fortfarande inget nät.

Nu började något som jag fortfarande inte får in i min skalle. Jag och min flickvän skrev upp all tid vi satt i kö till vad Bredbandsbolaget kallar kundservice. Håll i er, 11 timmar och 18 min sammanlagt under ca 5 telefonsamtal. Läser du som högt uppsatt inom bredbandsbolaget detta så utbilda er personal nu! Hon jag pratade med försökte inte ens behålla mig som kund. Hade jag skött mina ärenden så hade jag inte haft mitt jobb kvar.

Att behöva vänta 11 timmar och 18 min utan att få veta var man är i kön eller den ungefärliga väntetiden kan knäcka vem som helst. Undrar om detta får existera i det service samhället vi ändå lever i idag?

Jag har inte haft något problem med dem tidigare, aldrig haft ett avbrott. Men aldrig i mitt liv skulle jag vilja vara kund hos ett bolag som behandlar mig på detta sätt som dem gjort. Om det skulle bli ett problem någon gång, räkna då med låååångt avbrott.

Mig drog dem i skiten som ingen annan har gjort. Jag tog direkt ett abonnemang hos Bahnhof. Dem satte igång fibret hemma hos oss på 1 min. Det kallar jag service och vad man kan vänta sig av en bredbandsleverantör. det enda jag är beredd att betala för.

Någon mer som blivit liknande behandlad? Som svar fick jag att dem tagit över tele2s kunder. Ska det drabba mig frågade jag?

Vad har hänt med dem?

Permalänk
Sötast

Långa kötider + ointresserad support.
Haft problem i c:a 6 månader nu med att endast 1 port fungerar bra på modemet,(Övriga har enorma anslutningsproblem mot steam + flertalet spel) har fått 3 nya modem under tiden och de har ingen aning om vad som är fel och har absolut inget intresse till att fixa det.

Lägger man på en router bakom den fungerande porten så blir problemen bara ännu värre, speciellt nu sedan de låst ner sina skitmodem så att man inte kan brygga dem mer. Fast ja, bryggningen fungerade inget vidare den heller när möjligheten fanns.

Är endast inneboende för tillfället så inte mycket man kan göra egentligen, men flyttar inom kort igen och då blir det fiber igen. Denna gången blir det nog fan Bahnhof! Creds till dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicexx:

Trodde aldrig jag skulle skriva detta om bolaget jag haft abonnemang hos sen tonåren. Hade någon frågat mig för 3 år sen, eller 1 år sen hade jag sagt att det varit det bästa bolaget jag haft med att göra. Men får några månader sedan hände något med Bredbandsbolaget. jag och min tjej anmälde för 4 månader sedan att vi ville flytta vårat abonnemang till den nya adressen. Eftersom adressen är ny, den har aldrig funnits ville jag vara ute i god tid.

När tiden för flytt närmade sig (en vecka innan) började chocken. det gick inte få tag på dem, kundtjänst linjen gick inte komma fram på. ingen kö information. Bara ett retligt, nästan sarkastisk röst som sa vi för allt för att ge bra service. Bra service tänkte jag driver dem med mig??

Så på måndagen två dagar innan vi skulle tillträda ringde en tjej från dem och meddelade att vi inte kunde räkna med att ha internet på ca 1,5 veckor. Jag blev fly förbannad och undrade hur i helvete dem kunde behandla en gammal kund på detta sätt. Hur som helst kunde jag inte göra något. Fick ett värdelöst mobil bredband som jag hade ett helvete att få igång. Tydligen tålde den inte yosemite. Vi väntade och väntade, sista datumet passerade och vi hade fortfarande inget nät.

Nu började något som jag fortfarande inte får in i min skalle. Jag och min flickvän skrev upp all tid vi satt i kö till vad Bredbandsbolaget kallar kundservice. Håll i er, 11 timmar och 18 min sammanlagt under ca 5 telefonsamtal. Läser du som högt uppsatt inom bredbandsbolaget detta så utbilda er personal nu! Hon jag pratade med försökte inte ens behålla mig som kund. Hade jag skött mina ärenden så hade jag inte haft mitt jobb kvar.

Att behöva vänta 11 timmar och 18 min utan att få veta var man är i kön eller den ungefärliga väntetiden kan knäcka vem som helst. Undrar om detta får existera i det service samhället vi ändå lever i idag?

Jag har inte haft något problem med dem tidigare, aldrig haft ett avbrott. Men aldrig i mitt liv skulle jag vilja vara kund hos ett bolag som behandlar mig på detta sätt som dem gjort. Om det skulle bli ett problem någon gång, räkna då med låååångt avbrott.

Mig drog dem i skiten som ingen annan har gjort. Jag tog direkt ett abonnemang hos Bahnhof. Dem satte igång fibret hemma hos oss på 1 min. Det kallar jag service och vad man kan vänta sig av en bredbandsleverantör. det enda jag är beredd att betala för.

Någon mer som blivit liknande behandlad? Som svar fick jag att dem tagit över tele2s kunder. Ska det drabba mig frågade jag?

Vad har hänt med dem?

Dom har alltid varit så. Bara du som inte haft avancerade/krångliga problem.
Dom klarar av att skicka ut typ ett nytt SIM kort eller be een starta om modemet. Svårare frågor = haveri.

Sist jag ringde i ett ärende så kunde hon som svarade ca 4-8 meningar. Hennes utbildning kan inte varat mera än 4 minuter.
Såhär lät det.

"Hej jag har bredband via fiber hos er och jag vill ha fast IP"

"Hej, okej. Då loggar du in i portalen och väljer det under den fliken, det kostar 49;- i mån"

"Okej, men under den fliken finns ej det valet hos mig. Kan du aktivera det hos dig då?"

"Nej, det kan jag ej, men du ska ha det valet, Jag ser du har stöd för det"

"Men valet finns inte"

"Jo det har du ser jag i min dator"

"Ja men det finns inget val, kan du inte göra det manuellt"

"Nej det behövs inte för du kan välja det själv"

"Men valet finns juh inte"

"Jo"

"Nej"

"Jo"

"........., Tack för din hjälp ha en bra dag" - Fick jag av sluta samtalet med, som att snacka med en robot.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nu känner jag i och för sig att jag upprepar mig lite, men med tanke på trådens ämne så kan jag ju svara på frågan:

Jag skickade en uppsägning i slutet av förra året via e-post, eftersom jag inte kunde vänta i evigheter på att deras kundtjänst skulle svara. Jag gjorde dock ett försök att ringa, med ringa (!) framgång. Vid uppsägningen hänvisade jag till deras prishöjning, som de meddelade så sent att man hade rätt att säga upp i princip utan uppsägningstid. Uppenbart har det fått uppsägningen eftersom de stängs av tillgången till alla konton. I övrigt svarade de varken på e-posten eller skickade någon skriftlig bekräftelse på uppsägningen, vilket jag uttryckligen efterfrågade. Inte heller har de protesterat mot grunden för uppsägning, vilket ändå varit bättre - om än felaktigt - för då hade man haft något att "jobba med". Nu är det bara tyst som i graven.

När jag var förbi adressen som abonnemanget gällde hade de skickat en betalningspåminnelse och jag hade kvartalsfaktura så det rör sig alltså om en bit över 1000:-. Den skickade de ganska snabbt så man kunde ju tänkta sig att systemet in hunnit med. I förra veckan så hade de dock skickat ett inkassokrav med ytterligare avgifter pålagda - och fortfarande ingen bekräftelse på uppsägningen.

Jag bestred kravet via e-post eftersom det inte går att komma fram på telefon. I meddelandet infogade jag även den tidigare uppsägningen och talade om vad jag tyckte om deras inkassokrav med diffusa hot om Kronofogden. Notabelt är att kravet inte är utformat på det sätt som lagen kräver, eftersom en tidsfrist inte finns angiven. Det har nu snart gått fyra dagar och det enda som kommit är två exakt likadana autosvar, sånär som på att ett mellanslag skiljer.

Även till deras inkasso/factoringbolag PayEx har jag skickat ett meddelande och infogat båda de ovanstående meddelanden, där jag instruerade dem att lösa problemet med deras kund eftersom att det inte går att få tag i den. Det är snart tre dagar sedan och därifrån har det bara kommit ett autosvar med ett ärendenummer. I övrigt inte ett pip.

Eftersom jag varit kund i över tio år, men nu inte kan vara det av det enkla skälet att det bara finns Com Hem, så är jag föga imponerad av deras hantering. Jag kan väl inte säga att den första tanken jag har är att nyttja deras tjänster igen vid tillfälle. Om de har Sveriges bästa kundtjänst, som de slagit sig på bröstet för, så kan man ju stilla undra hur Sveriges sämsta kundtjänst är...

Permalänk
Avstängd

Har haft BBB i över 10år (via ADSL) och dom gångerna jag haft problem har dom åtgärdat det relativt snabbt men känns som dom bara blir sämre och sämre och nedkurvan började när Telenor kom in i bilden...

Ni som har problem med deras modem (och sitter på ADSL då) kräv att få ett Xavi 5258 istället för alla andra skitmodem dom skickar ut den fungerar ok i alla fall, gör jag alltid när jag behöver ett nytt (oftast efter åska) och dom har alltid gett mig det (även om dom gärna vill packa på en thomson,techicolor och zyxel skit istället).

Permalänk
Medlem

Haft samma upplevelse med Telia.

Tror inte det finns någon perfekt ISP, alla är lika odugliga och inkompetenta när det gäller service och kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Haft samma upplevelse med Telia.

Tror inte det finns någon perfekt ISP, alla är lika odugliga och inkompetenta när det gäller service och kundservice.

Saken är den jag inte ens vill ta i ordet kundservice när det gäller BBB. Det är allt annat än kundservice. Jag har haft kontakt med dem tidigare under mina 10 år, alltid fått bra hjälp, snabba svarstider men nu...Det måste vara något mer som hänt än att dem fått tele2´s kunder. Något är trasigt i bolaget och aldrig att dem skulle vara så här stora som dem är om dem alltid haft denna kundservice. Finns BBB kvar om ett år? Fortsätter dem i denna takt kan det enda svaret bli nej! Har du problem med ditt internet, ring kundservice, ska du säga upp abonnemanget ring kundservice. Alla tjänster ska gå genom ett och samma nummer. Att dem inte ens har kösystem visar bara ett företag i kris!

Lägg därtill att vi tog kontakt med huvudkontoret vid två tillfällen, båda ggr lovade dem att någon skulle höra av sig, ingen hörde av sig. Mailade kundtjänst för 9 dagar sedan, fick ett svar per mail idag, eller svar och svar, det stod att jag får vänta ytterligare tid på svar. BBB har blivit ett skämt.
Jonas Birgersson kungen legenden som via framtidsfabriken var med och startade bredbandsbolaget måste gråta.

Permalänk
Avstängd

Själv så fick jag OFRIVILLIGT BBB genom att de köpte upp Tele2´s bredbandstjänster. Samtidigt får man betala nästan 100kr extra för 100mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Själv så fick jag OFRIVILLIGT BBB genom att de köpte upp Tele2´s bredbandstjänster. Samtidigt får man betala nästan 100kr extra för 100mbit.

Det är väl övertagandet av Tele2:s kunder som fått det hela att gå från dåligt till så katastrofalt att ord inte räcker till för att beskriva situationen...

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Har ändrat till en mer neutral och beskrivande titel.

Permalänk
Medlem

påtal om bredbandsbolaget....

Jag har haft extremt mycket problem med detta skit företag... det började i höstas med att internet knappt fungerade, det dog och försvann och hit och dit...
Så en dag ringde en snäll support därifrån och ville pracka på oss en förlägning av vårat abonnemang eftersom dom trodde att vi var så nöjda, istället så sa vi upp skiten i örat på henne så hon vart väll lite förvånad.. 3 månaders uppsägningstid fick vi och samma dag beställde vi nytt bredband ifrån telia, dom hade en kampanj med en 1/3 av priset i 3mån så det tyckte vi lät bra då vi trodde att telia abonnemanget skulle fungera direkt efter bredbandsbolagets var slut.

Så på min julledighet så dog ju internet såklart, jag förstod direkt att deras uppsägningstid var slut så jag startade om router och liknande och väntade på att telias internet skulle hoppa igång, ingen som helst respons på en hel dag så vi ringde upp telia och gick igenom deras support, ifrån deras sida såg allt perfekt ut... Och det vill jag hålla med om för den hade kontakt med internet men man kom inte ut på det, Vi beställde en tekniker som skulle komma ut och kika på det.

Jag testade att surfa med wifi och då kommer det upp en hemsida varje gång man ska söka på något, BREDBANDSBOLAGET! det var en aktiveringssida för att starta igång deras internet, Men det vill väll förfan inte jag ha? Så vi avbeställde teknikern och ringde upp till bredbandsbolaget (45min kötid).... Detta var då kanske 5 dagar efter att deras internet stängts ner. Vi får till svars av en väldigt förvirrad kille att "-Ja just ja vi har ju en urkopplingstid på 8 arbetsdagar.. Plus att det är ju så mycket röda dagar nu så några dagar efter nyår kommer det kopplas ur.." (Logiskt?) Men snälla som dom är fick vi en kod som skulle fungera till måndag (en vecka) internet skulle kopplas ur på fredagen innan så det var ju lungt.

Sen kom dagen... måndag...dagen vi äntligen skulle få använda vårat telia bredband, man hade slut på internet i mobilen och allt då man gått utan wifi och liknande i en halvmånad. Koden tar slut som vi redan visste, men internet är stendött... Det kommer endast upp en aktivieringssida.. Vi Ringer upp bredbandsbolaget igen (1h 40min telefonkö) och får till svars "-hmm ja men vi har haft lite problem med urkopplingen.." -Ja men kan man få en kod då?" "-Nae den avdelningen gick hem för 5min sen så kan tyvärr inte hjälpa dig... du får ringa imorn igen" Vi ringer dagen efter igen och får en kod jippi! och när den tagit slut några dagar senare igen så fungerar det fortfarande inte... så nu sitter vi här, det är den 30e januari och deras nät vart urkopplat iförrgårr! Det tog alltså 4mån för dom att klicka på en knapp i datorn, era efterblivna supportmongon.....

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Det tog alltså 4mån för dom att klicka på en knapp i datorn, era efterblivna supportmongon.....

Hahaha 😂

Ser fler och fler trådar med Negativ kritik jämtemot BBB, bra så man vet att man inte skall välja dom i framtiden.

Man får ju hoppas "vanliga" människor gör en snabb googling innan de tecknar avtal. Lär finnas en hel del negativa trådar från sweclockers som dyker upp då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicexx:

Trodde aldrig jag skulle skriva detta om bolaget jag haft abonnemang hos sen tonåren. Hade någon frågat mig för 3 år sen, eller 1 år sen hade jag sagt att det varit det bästa bolaget jag haft med att göra. Men får några månader sedan hände något med Bredbandsbolaget. jag och min tjej anmälde för 4 månader sedan att vi ville flytta vårat abonnemang till den nya adressen. Eftersom adressen är ny, den har aldrig funnits ville jag vara ute i god tid.

När tiden för flytt närmade sig (en vecka innan) började chocken. det gick inte få tag på dem, kundtjänst linjen gick inte komma fram på. ingen kö information. Bara ett retligt, nästan sarkastisk röst som sa vi för allt för att ge bra service. Bra service tänkte jag driver dem med mig??

Så på måndagen två dagar innan vi skulle tillträda ringde en tjej från dem och meddelade att vi inte kunde räkna med att ha internet på ca 1,5 veckor. Jag blev fly förbannad och undrade hur i helvete dem kunde behandla en gammal kund på detta sätt. Hur som helst kunde jag inte göra något. Fick ett värdelöst mobil bredband som jag hade ett helvete att få igång. Tydligen tålde den inte yosemite. Vi väntade och väntade, sista datumet passerade och vi hade fortfarande inget nät.

Nu började något som jag fortfarande inte får in i min skalle. Jag och min flickvän skrev upp all tid vi satt i kö till vad Bredbandsbolaget kallar kundservice. Håll i er, 11 timmar och 18 min sammanlagt under ca 5 telefonsamtal. Läser du som högt uppsatt inom bredbandsbolaget detta så utbilda er personal nu! Hon jag pratade med försökte inte ens behålla mig som kund. Hade jag skött mina ärenden så hade jag inte haft mitt jobb kvar.

Att behöva vänta 11 timmar och 18 min utan att få veta var man är i kön eller den ungefärliga väntetiden kan knäcka vem som helst. Undrar om detta får existera i det service samhället vi ändå lever i idag?

Jag har inte haft något problem med dem tidigare, aldrig haft ett avbrott. Men aldrig i mitt liv skulle jag vilja vara kund hos ett bolag som behandlar mig på detta sätt som dem gjort. Om det skulle bli ett problem någon gång, räkna då med låååångt avbrott.

Mig drog dem i skiten som ingen annan har gjort. Jag tog direkt ett abonnemang hos Bahnhof. Dem satte igång fibret hemma hos oss på 1 min. Det kallar jag service och vad man kan vänta sig av en bredbandsleverantör. det enda jag är beredd att betala för.

Någon mer som blivit liknande behandlad? Som svar fick jag att dem tagit över tele2s kunder. Ska det drabba mig frågade jag?

Vad har hänt med dem?

Angående Tele2 kunderna så tog de över 16k kunder i Eskilstuna, både TV och bredband, vet att det gick utan båda i några veckor. Så det förklarar kötiderna. Kanske tog de över deras kunder på flera ställen?
Men har själv suttit på 1st line och det spelar ingen roll hur otrevlig kunden är eller hur less du är på ditt jobb, när du tar ett samtal ska du vara glad och göra allt för att få användaren att trivas som kund hos det företaget du jobbar för! Hoppas tjejens TL lyssnade på det samtalet du syftar på, då kan jag lova dig att hon fått en ordentlig tillsägelse. En snubbe som började samtidigt som mig hade inte riktigt en "service mind" och han fick gå efter några månader då han var otrevlig mot kunder. Detta var dock som sagt Tele2.

Måste dock säga att jag är lika förvånad som dig, har alltid valt BBB, morsan har dom också vilket gör att jag haft dom i ca 12 år. Alltid älskat deras support, trist att dom tar in medarbetare som inte kan hålla deras goda rykte uppe.
Skönt att det löste sig för dig med Bahnhof iaf!

Såg även här nedan något om outbildad personal, ska ju sägas att iaf Transcom som jag jobbade för som hade uppdrag från Tele2 betalde 20 kr mindre till de som var under 25. Vilket gjorde att de flesta som satt där heter Birgitt och är 54 år, vet knappt vad en mus är men kan läsa ett manus.
Sen fanns det väl ett 20-30 tal av oss som kunde något, av typ 200. Tjänade 85kr/h när jag jobbade där. Jobb är jobb!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hahaha 😂

Ser fler och fler trådar med Negativ kritik jämtemot BBB, bra så man vet att man inte skall välja dom i framtiden.

Man får ju hoppas "vanliga" människor gör en snabb googling innan de tecknar avtal. Lär finnas en hel del negativa trådar från sweclockers som dyker upp då.

Flyttar ifrån den lägenheten på måndag (bor med en killkompis) och i nya lägenheten kunde jag välja mellan max telia adsl 8mbit eller max BBB 1gbit fiber... så tyvärr var jag ju tvungen att välja BBB igen så hoppas nu fan att dom skärper sig...

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Har haft BBB i ca 15 år och det har fungerat i 99% av tiden. Byggningen av deras router fungerar också fortfarande fast jag läste om att de hade låst routern under tiden jag var på semester. Två större problem har jag haft under den tiden och båda det senaste två åren.
Först så var min Internet nere drygt en vecka pga nåt som de sade till mig berodde på routerfel vilket visade sig vara fel, orsaken var i deras nät i bostadsområdet. Skumt att de inte kunde se fel i egna nätverket...
Det andra var just vid flytt. Flyttade till en ny lägenhet och när vi skulle sätta igång bredbandsanslutningen så kom vi till Stadsnäts aktiveringssida i stället för BBB's. Tog en vecka att fixa av nån anledning. Orsaken var att föregående hyresgäst hade använt Stadsnät's bredbandkoppling och den inkopplingen var kvar trots att vi hade ringt en månad i förväg och skulle bara flytta alla våra tjänster (IP-Telefoni, Bredband, DigitalTV) till ny adress. Vi fick dock en gratismånad ett par månader senare.

Att man inte får besked om kötider längre är nåt som har varit det senaste året eller så...kanske ett tekniskt fel hos dem?

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att jag fick stå länge i kö när jag skulle säga upp mitt bredband nyligen, då tog det ca 150 minuter att komma fram. Personen jag pratade med var trevlig men jag blev förvånad över att de inte visste om jag hade lånad utrustning från dem eller inte. Har i alla fall fått hem en bekräftelse på uppsägningen för några dagar sedan så jag hoppas att det fungerar smärtfritt fram till sista datum med dem

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

BBB ljög rakt upp i ansiktet på oss 3 gånger på en dag förut när vi hade ADSL var några år sedan nu och vi har inget att göra med dom längre

Men i mars så tar BBB över alla TV tjänster från Tele2 Så bor man i ett Tele2 Hus så blir det BBB hus

Jag hoppades slippa att ha med BBB att göra längre men nu blir det inte så. Då vi bor i ett Tele2 hus och har TV från Tele2 så får man ha att göra med BBB igen efter mars då dom tar över alla TV tjänsterna

Se hur det funkar då o.s.v när bytet är klart

Permalänk
Avstängd

Var det inte BBB som fick beröm eller tom vann pris för bästa kundtjänst eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem

BBB har ljugit och lurat på mig massa skit och sen i efterhand förnekat allt.
Så dom idioterna kommer jag ALDRIG mer skaffa.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

https://www.trustpilot.com/review/www.bredbandsbolaget.se

Bästa kundtjänst och pris haha! jadu har själv haft BBB och värre ISP får man fasiken leta efter, krigade med dem hur mycket som helst.

Bredband nere 3v i stöten avbrott cirka 25-30 ggr per dag inget gjordes vi skickar ut en tekniker på fredag 6 månader senare ingen tekniker! ingen kompensation alls för allt strul. bara hjärndöd support från kundtjänst.

Och säga upp BBB var ju helt hopplöst med jösses tog cirka 6 månader med otaliga samtal räkningar skickades drygt 1 år efter vi sagt upp BBB och vi fick ringa in och säga till dem vi har inte er längre som ISP nähä jaha nähä.

Aldrig mera BBB fi fasiken! skaffade sedan telia och det har funkat skitbra med deras adsl och nu har vi deras fiber som funkat klanderfritt i 3 år. Men Telias längd på väntetid när man ringer är dock under all kritik.

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit kund sen dec 2014 och får fortfarande krav för ersättning från dom

Permalänk

Tog mig 24 dagar att få kontakt med Comviq för uppsägning av ett av mina 4 abonnemang hos dom. Deras telefon är bara kopplad till en telefonsvarare som pratar om god service via chatt och mail, sedan klick.
Chatten är alltid stängd
svar på mail tog 18 dagar även om dom lovar svar inom 24 eller om det är 48 timmar, det ända dom gjorde i svaret var att beklaga att det tog lång tid och åter igen hänvisade mig att ringa till telefon numret som bara hade en telefonsvarare med reklam om hur bra deras internet service är och klick.
även testat och ringa tele2 som är samma företag, men dom bara åter igen hänvisar till nätet eller en telefonsvarare för mer reklam..

Sämre service har jag aldrig fått i hela mitt liv.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tog mig 24 dagar att få kontakt med Comviq för uppsägning av ett av mina 4 abonnemang hos dom. Deras telefon är bara kopplad till en telefonsvarare som pratar om god service via chatt och mail, sedan klick.
Chatten är alltid stängd
svar på mail tog 18 dagar även om dom lovar svar inom 24 eller om det är 48 timmar, det ända dom gjorde i svaret var att beklaga att det tog lång tid och åter igen hänvisade mig att ringa till telefon numret som bara hade en telefonsvarare med reklam om hur bra deras internet service är och klick.
även testat och ringa tele2 som är samma företag, men dom bara åter igen hänvisar till nätet eller en telefonsvarare för mer reklam..

Sämre service har jag aldrig fått i hela mitt liv.

Konstigt, har inte tagit mig mer än 5 minuter att få tag på comviq. När jag ringde tele2 angående comviq ärenden så löste de det på nolltid utan någon tjafs om att jag borde kontakta comviq osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av rustax:

Konstigt, har inte tagit mig mer än 5 minuter att få tag på comviq. När jag ringde tele2 angående comviq ärenden så löste de det på nolltid utan någon tjafs om att jag borde kontakta comviq osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt ja, men av den servicen så blev jag fundersam på om jag ska säga upp fler abonnemang både privat och företag.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd

Haha jösses och så klagar alla på telia jämt och deras thomson 789-799.Jag har haft båda och dom fungerar ypperligt om man bara ber telia brygga dom,fan jag har bara 100/100 fiber nu men drar alltid 125/125 och 3ms ping mot bredbandskollen:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Hur som helst så betalar väl alla kunder för driftsäkert internet, framför allt en support man kan få tag på den dagen internet ligger nere? Det har Bredbandsbolaget visat att dem absolut inte klarar! Skulle jag läsa den här tråden lyd då mitt råd och byt, om du överhuvudtaget kommer fram till dem. Punkt!

Permalänk
Medlem

Är ganska nöjd med att ha Comhem just nu även fast jag hellre hade valt Bahnhof när man läser det här.

Jag hade BBB 100/10 för 2 år sen och då va det inga problem, men nu finns det ingen anledning alls att ens kika åt deras håll.

Permalänk
Medlem

Själv satt jag i sammanlagt 5 timmar i kundtjänst på 2 samtal. fick hålla mig för att inte skrika på karln i supporten, det är ju ändå inte deras fel utan k*khuvudena till chefer som inte tänker till överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Själv satt jag i sammanlagt 5 timmar i kundtjänst på 2 samtal. fick hålla mig för att inte skrika på karln i supporten, det är ju ändå inte deras fel utan k*khuvudena till chefer som inte tänker till överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Byt om du vill ha bättre service o.s.v

Men snart så får alla som bor i Tele2 hus som har Kabel TV med BBB att göra

Gillar inte detta alls.

Ser ut som dom kommer att höja priset på abonnemangen folk redan har med mera

Sen kan kanalutbudet skilja sig lite.

Vi är jäkligt nöjda idag med alla kanaler vi har idag. Och att det knappt har varit nere på några år heller.

Får se hur BBB klarar att sköta det så snyggt som Tele2 har gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Byt om du vill ha bättre service o.s.v

Men snart så får alla som bor i Tele2 hus som har Kabel TV med BBB att göra

Gillar inte detta alls.

Ser ut som dom kommer att höja priset på abonnemangen folk redan har med mera

Sen kan kanalutbudet skilja sig lite.

Vi är jäkligt nöjda idag med alla kanaler vi har idag. Och att det knappt har varit nere på några år heller.

Får se hur BBB klarar att sköta det så snyggt som Tele2 har gjort

Jag har bytt, vart likt många andra porterade från Tele2 och bad istället att få mitt abonnemang uppsagt vid porteringsdatumet men istället kopplade dom "av misstag" som dom kallade det på mig på deras nät vilket resulterade i att min nya leverantör (Bahnhof) inte kunde koppla på mig.
idioter är vad hela ledningen är, för bara en 3-4 år sen då jag hade dom var dom exceptionella. Men nu har dom gått och blivit högmodiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X