Nvidia shield tablet simkorts problem

Permalänk
Medlem

Nvidia shield tablet simkorts problem

Hej!

Igår fick jag hem 4g simkortet från Universal Telecom till min Shield Tablet och stoppade i kortet för att surfa
Men, den får täckning med utropstecken endast :/

Provade leka med alla möjliga inställningar och googla APN inställlningar men inget har hjälpt hittills. Så idag vid 10 ringde jag till Universal och då provade vi tillsammans att få det att fungera, tog ut simkortet och startade om X antal ggr utan resultat. Så sade han att jag skulle prova kortet i en telefon för att se att felet inte ligger i simkortet, vilket jag gjorde (Nokia Lumia 900) Fungerade utan problem :/ Ringde då upp honom igen och fick svaret att det måste vara nånting med plattan, inställning eller fel och att jag skulle kontakta tillverkaren eller butiken (Webhallen).

Dom har ju dock stängt sin telefon kundtjänst på helgerna, så undrar om någon vet nån lösning på detta här?

Har Googlat och hittat saker som att man ska välja endast IPv4, provat i APN och ställa in detta men har inte heller hjälpt. Vet inte om det är rätt ställe för att ställa in det heller När jag provat välja Nätverksoperatör Manuellt så säger den endast "Det går inte att ansluta till det valda nätverket just nu, försök igen senare."

Tackar för hjälp på förhand!

Mvh Simlazer

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)