Missnöjd med skärm, får jag byta?

Permalänk
Avstängd

Missnöjd med skärm, får jag byta?

Hej.

Köpte en BENQ 2430T från webhallen.se. Har läst att skärmen skall vara överlag väldigt bra.
Dock är jag inte alls nöjd med den. Har försökt få till bra bildinställningar men det går inte.

Frågan är då om jag får returnera den och välja en annan?
Självklart kan enbart Webhallen ge mig ett 100% korrekt svar, men vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Hej.

Köpte en BENQ 2430T från webhallen.se. Har läst att skärmen skall vara överlag väldigt bra.
Dock är jag inte alls nöjd med den. Har försökt få till bra bildinställningar men det går inte.

Frågan är då om jag får returnera den och välja en annan?
Självklart kan enbart Webhallen ge mig ett 100% korrekt svar, men vad säger ni?

Mindre än 14 dagar sen du fick den? Isåfall är det bara att kontakta webbhallen och säga att du vill ångra köpet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cheben:

Mindre än 14 dagar sen du fick den? Isåfall är det bara att kontakta webbhallen och säga att du vill ångra köpet

Ja, jo..3 dagar gammal.

Sist jag returnera ett grafikkort fick jag betala 10% av priset för att varan var använd

Permalänk
Medlem

Inte sett den skärmen, men som du säger så anses den vara ganska bra, nu utvecklar ju du inte vad för något som inte är bra, men om det är ett dåligt ex bör du kunna byta.

Bara för att kolla nu, du har väl inte skärmen kopplad med VGA kabel?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cheben:

Mindre än 14 dagar sen du fick den? Isåfall är det bara att kontakta webbhallen och säga att du vill ångra köpet

Fast det är beroende på hur han har köpt det. Har han gått in i en butik och köpt det så har han inga 14 dagars ångerrätt. har han bokat den via nätet men hämtat ut och betalt i butik så tolkar Webhallen lagen som att det är ett butikssköp (då din bokning automatiskt försvinner efter 4 dagar och du alltså inte är tvingad att köpa) och då ger de inte heller 14 dagars ångerrätt. Har han beställt via nätet och betalt där och antingen hämtat i butik eller fått den skickad är det 14 dagars ångerrätt, dock får han betala frakten tillbaka (om han inte kan lämna i butik ...).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ja, jo..3 dagar gammal.

Sist jag returnera ett grafikkort fick jag betala 10% av priset för att varan var använd

Sålänge du bara har gjort vad som är nödvändigt för att undersöka varan skall du helt kunna ångra köpet. Dock får du stå för returfrakt. Läs på konsumentverkets hemsida för mer info.

Ångerrätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Inte sett den skärmen, men som du säger så anses den vara ganska bra, nu utvecklar ju du inte vad för något som inte är bra, men om det är ett dåligt ex bör du kunna byta.

Bara för att kolla nu, du har väl inte skärmen kopplad med VGA kabel?

Nej DVI..kör 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Björn Endre:

Fast det är beroende på hur han har köpt det. Har han gått in i en butik och köpt det så har han inga 14 dagars ångerrätt. har han bokat den via nätet men hämtat ut och betalt i butik så tolkar Webhallen lagen som att det är ett butikssköp (då din bokning automatiskt försvinner efter 4 dagar och du alltså inte är tvingad att köpa) och då ger de inte heller 14 dagars ångerrätt. Har han beställt via nätet och betalt där och antingen hämtat i butik eller fått den skickad är det 14 dagars ångerrätt, dock får han betala frakten tillbaka (om han inte kan lämna i butik ...).

Beställt från Webhallen.SE (ej över disk eller nåt) så ångerrätten gäller
Hämtade ut skärmen på posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Inte sett den skärmen, men som du säger så anses den vara ganska bra, nu utvecklar ju du inte vad för något som inte är bra, men om det är ett dåligt ex bör du kunna byta.

Bara för att kolla nu, du har väl inte skärmen kopplad med VGA kabel?

Beror nog på definitionen av bra också. Jag har svårt att tänka mig att en TN-panel optimerad för snabb responstid levererar så högkvalitativ bild. Till det är andra skärmtekniker bättre. Men snabbhet är ju också en kvalitet så på det sättet är det en jättebra skärm.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

Beror nog på definitionen av bra också. Jag har svårt att tänka mig att en TN-panel optimerad för snabb responstid levererar så högkvalitativ bild. Till det är andra skärmtekniker bättre. Men snabbhet är ju också en kvalitet så på det sättet är det en jättebra skärm.

Så jobbiga färger på denna. Får huvudvärk.
Får inte till så det blir bättre heller

Permalänk
Avstängd

Beställde en ROG SWIFT istället
Så får vi se hur mina 970 med sina 3.5gb ram uppför sig
Annars blir det retur på dem (EVGA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Så jobbiga färger på denna. Får huvudvärk.
Får inte till så det blir bättre heller

Vill du ha bra färger och mer behaglig bild så kika på skärmar med IPS eller PVA paneler istället. Då offrar du iofs en del snabbhet. Men det är svårt att kombinera allt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop