Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tycker de fungerar utmärkt.

De har lagt till en funktion för att binda de vapen och sekundära tillbehör du har med dig. Jag snabbbindade mina till F1-F8 enligt nedan, går förstås att snygga till om man lägger ner mer tid på keybinds.

http://abload.de/img/dl_0012g8yt4.jpg

I bilden ser du också att du kan flytta i menyerna med tangenter.

Skrivet av nackskägg:

Finns två sensitivity-sliders, en för spelet och en för menyerna.

Tackar för svar. De tycks ha lyckats den här gången då

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Den där menyn fanns från början.

Jaså, fanns den i Dead Island?

Skrivet av Dew87:

Tackar för svar. De tycks ha lyckats den här gången då

De verkar ha tagit till sig av kritiken och förbättrat sånt som var dåligt. Tycker Dying Light är betydligt bättre än Dead Island.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Jaså, fanns den i Dead Island?

Skrivet av Buio:

De verkar ha tagit till sig av kritiken och förbättrat sånt som var dåligt. Tycker Dying Light är betydligt bättre än Dead Island.

Dying Light är ingen uppföljare till Dead Island...såatte....

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Dying Light är ingen uppföljare till Dead Island...såatte....

Dock är det likt Dead Island ett zombie survival spel och gjort av samma utvecklare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Dying Light är ingen uppföljare till Dead Island...såatte....

Lär dig läsa och förstå sammanhang. I övrigt är det samma utvecklare, bara annan utgivare. Namnet äger Deep Silver, därav kunde de inte ta det med sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Lär dig läsa och förstå sammanhang. I övrigt är det samma utvecklare, bara annan utgivare. Namnet äger Deep Silver, därav kunde de inte ta det med sig.

Det är fortfarande ingen uppföljare, utan ett helt fristående spel. Inget är tillagt, det var där från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hm...verkar ha stött på en irriterande bugg, all min ammo till alla vapen förutom till shotgun (där jag bara hade 1 skott) har försvunnit, ungefär 30 skott till pistol, och 15 skott till min AR är bara borta :/ Lite trist med tanke på att jag inte är så långt in i spelet att jag kan få tag i nytt utan problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som har varit med om Resize Buffers Failed Error?

Verkar som att flera som har det problemet.

https://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/613948093...

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Hm...verkar ha stött på en irriterande bugg, all min ammo till alla vapen förutom till shotgun (där jag bara hade 1 skott) har försvunnit, ungefär 30 skott till pistol, och 15 skott till min AR är bara borta :/ Lite trist med tanke på att jag inte är så långt in i spelet att jag kan få tag i nytt utan problem.

är bara lockpicka polisskåpbilar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

är bara lockpicka polisskåpbilar

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men tar fortfarande ett tag att ens komma upp till det jag hade Hoppas på att det inte händer igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om ni har problem med att spelet krashar i coop hela tiden så prova underklocka grafikkortet!
Av nån anledning är spelet skitkänsligt för om man har överklockat grafikkortet läste jag i nån tråd. Men det hjälpte inte att ställa mitt GTX 580 i org frekvens, så jag provade sänka typ 70 mhz på core och 100 mhz memory, sen dess har det inte krashat en enda gång.
Polaren som kör ett GTX 690 krashade jämt (typ var 5'e minut), han disablade ena GPU'n och då krashade det inte längre heller, så för er som kör ett liknande kort så kan ni först prova göra likadant.

Det spelar ingen roll hur stabilt grafikkortet är, mitt har aldrig krashat innan men just i det här spelet och ENDAST när man kör coop så krashar det såvida man inte underklockar det.

Permalänk
Medlem

Hur funkar coop?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ligger på runt 3.5gb,
Har ej kollat cpu användning, ska göra det.

Kolla denna videon..han har samma setup som mig i stort sett..3770k / 970 SLI
Titta på GPU USAGE. Den ligger runt 90% hela tiden.
När jag spelar ligger den mellan 50-65% :/

https://www.youtube.com/watch?v=N0-qFSKrKAA

Du har ingen aning hur man får fram den gpu/cpu mätaren?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Hur funkar coop?

Funkar klockrent.

Den som är host är den som sätter progressen.

Joinar du exempelvis nån som inte kommit lika långt som du själv så hamnar på där din polare är i storyn och får även samma sidequests.

När du sen går tillbaks till singleplayer, antingen om hosten lämnar eller om du gör det, så återgår du till din singleplayer-save.

Alla vapen och items följer med över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Du har ingen aning hur man får fram den gpu/cpu mätaren?

Rivatuner Statistics Server + HWiNFO64

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Rivatuner Statistics Server + HWiNFO64

Tackar! Funkar perfekt med Rivatuner Statistics Server + MSI afterburner också märkte jag nu.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Spelet äter upp minnet på mina 2x EVGA gtx 780 ti sc. 3 gb ram på korten räcker inte för att rulla allt på max för mig utan drop från 100fps till 45-50 ibland

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Funkar klockrent.

Den som är host är den som sätter progressen.

Joinar du exempelvis nån som inte kommit lika långt som du själv så hamnar på där din polare är i storyn och får även samma sidequests.

När du sen går tillbaks till singleplayer, antingen om hosten lämnar eller om du gör det, så återgår du till din singleplayer-save.

Alla vapen och items följer med över.

Tack precis det jag ville veta.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macbang:

Spelet äter upp minnet på mina 2x EVGA gtx 780 ti sc. 3 gb ram på korten räcker inte för att rulla allt på max för mig utan drop från 100fps till 45-50 ibland

Sänk texture quality.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Känns lite skumt att CPUn går i topp av spelet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur funkar coop?

Coop fungerar jätte bra lirade ca 5 timmar i går med en polare.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Nu när man spelat det äntligen (inte haft tid förns i helgen), måste säga att jag gillar det skarpt.
Riktigt kul med parkour och zombie slaughter.
Grymt scary på natten.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lasergurka:

Känns lite skumt att CPUn går i topp av spelet.

Varför är det skumt? Det är ofantliga mängder av data som ska hanteras för CPU:n.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Varför är det skumt? Det är ofantliga mängder av data som ska hanteras för CPU:n.

Därför att konsolerna klarar det, därför är det skumt. Sen tycker jag det är skumt om det är tänkt att inte gå att få bra flyt ens med en ganska överklockad CPU, ens på lägsta inställningar.

På lägsta inställningar kan jag tycka att en 2500k @ 4.7GHz borde klara att hålla 60 FPS

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Såg att Techland svarat angående patchen och moddar:
http://www.gamespot.com/articles/dying-light-pc-patch-blocks-...

Citat:

Techland tells GameSpot that the Dying Light mod issue was a "mix-up" that the Polish studio hopes to clear up later today. Below is the full statement.

"With the recent patch (1.2.1) on Steam we blocked cheating to make sure the game's PvP system (Be The Zombie) would not be abused. This, however, had the side-effect of hindering mod-makers from making changes to the game."

"Creating obstacles for modders has never been our intention. We are now working on a quick patch that will re-enable common tweaks while stopping cheating in the game’s multiplayer mode."

"At Techland, we have always supported the mod community, and loved seeing how our own game can be changed by the players. A big part of the original Dead Island's success was the passion and creativity of mod-makers from our community. We want the same for Dying Light."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Såg att Techland svarat angående patchen och moddar:
http://www.gamespot.com/articles/dying-light-pc-patch-blocks-...

Jag är nog inte den enda som hoppas på en uppdatering av denna gamla klassiker till detta spel?

Permalänk
Medlem

Sitter och spånar på att köpa 2 ex till mig och sonen, finns det något annat ställe än Steam där man kan ladda hem det?

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Sitter och spånar på att köpa 2 ex till mig och sonen, finns det något annat ställe än Steam där man kan ladda hem det?

Det är Steamworks, vilket betyder att det kräver Steam oavsett var du köper det. Om du handlar på något annat ställe blir det ändå Steam du laddar ner det ifrån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smygolf:

Sitter och spånar på att köpa 2 ex till mig och sonen, finns det något annat ställe än Steam där man kan ladda hem det?

GreenManGaming kanske. 32 pund med rabattkod 20PERO-FFDIGI-GAMESX blir ca 400kr per spel. Något bättre än ca 470kr styck på steam.

Kan ni vänta lite längre så ser det ut som komplett får in boxad PC-utgåva 12 februari för 349kr/st: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1953745