Permalänk
Medlem

USB - dongle för bluetooth problem

Köpte ett bluetooth tangentbord som passar till pc samt android. Men då var jag väven tvungen att köpa en bluetooth dongle för att kunna ansluta den till min pc. Sitter på en stationär dator med Win 7 64-bitars os.

Nu är det så att jag får inte den här usb dongeln att fungera. Jag har testat allt ifrån att leta efter nya drivrutiner till att försöka få windows att hitta den men ingenting fungerar. Denna dongel är köpt på Kjell&Co
och skall fungera till windows 7. Den heter CSBLUEKEY100 med bluetooth version 2.1. Märket är König electronics och har chipset från CSR.

Jag misstänker att det är mitt OS som spökar då den inte riktigt vill hitta denna dongle. Den dyker upp i "enheter och skrivare" men när jag skall trycka i rutan för att tillåta att enheter skall hitta min dator får jag bara upp felmeddelanden som säger att ett fel uppstod och att den kanske är frånkopplad. Jag har haft 2 st utav denna variant då jag trodde att den första var defekt men det var samma visa med den nya.
Jag har även varit inne i "tjänster" och satt så att bluetooth support service skall vara på automatisk och bluetooth inställningar i kontrollpanelen dyker heller inte upp.

Snälla hjälp mig fixa detta problem!

Permalänk
Hedersmedlem

De donglar jag köpt tidigare har krävt att man intallerade programvaran som följde med på en mini-CD. Det gick inte att hämta något annat eftersom den var speciallicensierad för ändamålet. Eller rättare sagt, jag kunde inte få dongeln att fungera på något annat sätt. Men detta är donglar jag köpte för 3-4 år sedan på Komplett och det kan ju vara helt annat för din.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Aa jag förstår , glömde säga att det ska vara ett sk "plug&play". Fick med en mini cd där det bara står 1. öppna förpackningen 2. plug and play

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.konigelectronic.com/sv_se/search/dator/natverk?q=b...

Citat:

Den medföljande programvaran CSR Harmony

Något du provat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan fungera, men min Deltaco dongel med liknande CSR chipp, vägrade fungera med CSRs Harmony programvara. Utan fingerar endast med Windows standard drivrutiner. Men visst det kan vara värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Kan fungera, men min Deltaco dongel med liknande CSR chipp, vägrade fungera med CSRs Harmony programvara. Utan fingerar endast med Windows standard drivrutiner. Men visst det kan vara värt att testa.

aa jag förstår, hittar dock inte vart man laddar ner detta program. Hur ska jag få datan att känna igen dongeln?