Bredbandsbolaget kräver mig på ersättning för utlånad utrustning som är returnerad vid flera tillfällen

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget kräver mig på ersättning för utlånad utrustning som är returnerad vid flera tillfällen

Nu kommer det här att låta gnälligt är irriterad, *****s **** fldpsokfopsda

Varit kund i 10 år, aldrig fått någon utrustning utskickad
Flyttade förra året, helt plötsligt skickar dom utrustning
Massa strul säger upp abonemanget då dom kräver att jag ska använda deras utrustning oavsett om det har fungerat utan i 9år (felet fixades det fungerade inte med deras det var en kabel små odds att dom går sönder men så var det)
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Skickar tillbaka utrustningen
Får krav på att betala men att jag kan bortse från betalningen efter uppsägningen
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Bortser från betalningen
Får påminnelseavgift betalar

Mailar kundtjänst, ber om bekräftelse att dom har fått tillbaka utrustningen och att jag inte behöver betala igen

Får bekräftelse att dom har mottagit utrustningen och att jag inte behöver betala mer

Får krav på att skicka tillbaka utrustningen snarast med ett krav på ersättning

Det tråkiga är att jag har rensat mina mail, både papperskorg och allt som jag lämnat bakom mig. Tycker att dom borde ha kvar historiken någonstans.

***bort/mod***

Kan jag göra något mindre drastiskt för att bli av med parasiterna? Jäkla spam bolag med bluffakturor ångrar att jag har bidragit till deras tillväxt dom senaste 10åren

§1
Permalänk
Medlem

Bestrid fakturorna, om du redan har skickat tillbaka det dom vill ha. Du kan inte göra mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Bestrid fakturorna, om du redan har skickat tillbaka det dom vill ha. Du kan inte göra mer.

Jag kan ge dom dålig PR/gnälla

Och så skickade jag detta mail till kundarende@bredband.com och supportarende@bredband.com som var den enda emailen jag hittade.

Citat:

kundnr: xxxxxxxxx

Hej jag har två ärenden

1. Jag har nu fått krav på retur av utrustning flera gånger trots att den är returnerad (jag har varit kund hos er i 10 år vilket jag ångrar djupt och av någon outgrundlig anledning så väljer ni att skicka ut utrustning till mig 9år senare??????? (som har returnerats för flera månader sedan)

Vid föregående krav kontaktade jag kundtjänst och bad om bekräftelse att den var returnerad!!!!!!
Leta igenom eran historik angående telefonkontakt eller mailkontakt.

Jag vill alltså inte ha något mer med er att göra, jag avlslutade min tjänst hos er av dom anledningarna och jag förväntar mig att ni lämnar mig ifred!

2. Min kostnad ligger på 1000:- påbörjad timme, jag skickar fakturan till

Bredbandsbolaget Bredband
Strålfors Svenska AB
Långgatan 8
341 06 Ljungby

Påminnelseavgift tillkommer efter 2veckor, vid upprepade påminnelser går kravet vidare till kronogogden.

Facebook sidan

Citat:

Vad är det för fel på er? Sluta terrorisera mig jag har returnerat eran utrustning för länge sen som påtvingades efter 9år som kund!. Jag har varit i kontakt med kundtjänst som har bekräftat att den är returnerad och ändå fortsätter ni att kontakta mig med krav på ersättning och eller utrustningen. Det verkar ju som att det inte går att bli av med er oavsett om jag är kund eller inte, som ett elakt virus som vägrar ge med sig. Att sitta i telefonkö i 34 timmar är inte aktuellt, men jag skickade ett mail till den support address som ni har. Förhoppningsvis så slipper jag vidare krav på ersättning

Permalänk
Medlem

Hur bestrider jag en faktura förrästen? Räcker det med att skriva att man bestrider på fakturan och returnera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Hur bestrider jag en faktura förrästen? Räcker det med att skriva att man bestrider på fakturan och returnera?

Ja skriv bestrides stort över fakturan, kopiera så du har kvar den och skicka tillbaka kopian till dom.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Telenor har Sveriges sämsta kundservice helt klart!

Permalänk
Medlem

Ta och ring till dem, be om att få prata med någon chef/högt uppsatt, dem brukar vanligtvis vara mest hjälpsamma. Säg att du skickat tillbaka utrustningen och att du även har betalat en gång!

"Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Skickar tillbaka utrustningen
Får krav på att betala men att jag kan bortse från betalningen efter uppsägningen
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Bortser från betalningen
Får påminnelseavgift betalar"

Du har alltså betalat för utrustningen samt skickat tillbaka den? Isåfall borde dem ju returnera pengarna sedan stänga ner hela ärendet då dem har fått tillbaka grejerna samt du inte är kund längre.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ta och ring till dem, be om att få prata med någon chef/högt uppsatt, dem brukar vanligtvis vara mest hjälpsamma. Säg att du skickat tillbaka utrustningen och att du även har betalat en gång!

"Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Skickar tillbaka utrustningen
Får krav på att betala men att jag kan bortse från betalningen efter uppsägningen
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Bortser från betalningen
Får påminnelseavgift betalar"

Du har alltså betalat för utrustningen samt skickat tillbaka den? Isåfall borde dem ju returnera pengarna sedan stänga ner hela ärendet då dem har fått tillbaka grejerna samt du inte är kund längre.

Ringa är inte aktuellt dom gångerna jag har ringt har det varit runt 1 timmes kötid, längsta tiden jag stog i kö satte jag på högtalar telefon, duschade, lagade mat, spelade gitarr vet inte hur lång tid det tog men det var lång tid.

Nej det var betalning för sista månaden av bredbandstjänsten, dom var otydliga och det framgick som att jag betalade sista fakturan och kommande fakturor skulle jag bortse ifrån vilket jag gjorde, fick då backning och 100:- påslag på fakturan om jag minns rätt. Betalade den kontaktade kundtjänst

Frågade om jag skulle betala om det kom en till faktura dom sa nej
Frågade om dom hade fått min utrustning då jag hade fått flera påminnelser om den, dom sa ja sen har det kommit ytterligare påminnelser med krav på betalning

Kan passa på att gnälla mer dom skickade utrustningen till mig utan att jag ville det, krävde sen att jag skulle stå för returfrakten.. Skickar nog ett krav för ersätting till dom

Läste på deras facebook att det var fler som har fått massa brev av dom flera ggr en med krav på utrustning och andra som har fått massa brev med information / och kopior på informationen så det kanske är något teknik strul.

Permalänk
Medlem

BBB verkar ju mindre bra nuförtiden...

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med Telia. Som skickade faktura för utrustning trots att det inte ens ingick i mitt abonnemang. Löste sig när jag ringde och frågade varför i hela helvetet de försökte lura mig. Dock känns det standard nu för tiden att man skickar fakturor.

Ett bra exempel är radiotjänst som alltid skickar en faktura när man säger upp/nekar att man har en tv eller när man flyttar helt enkelt bara för att somliga säkert känner sig tvugna att betala. Somliga klarar mentalt inte av att bestrida en faktura då de är rädda för kronofogden osv och sorligt nog utnyttjar företag detta till sin fördel.

Permalänk
Avstängd

Paketet som du skickade till dom, du har inte kolli-id kvar? Då har du ju bevis där.

Jag sparar alltid kolli-id/inlämningskvitto när jag skickar nåt just av den här orsaken.

Sen förstår jag inte nummer två?
Vad ska du ta 1000kr/h för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

BBB går inte att bli av med! som jag stred med dem! stå på dig och be dem skriva upp i sin LOGG vad som sagts er i mellan.
Så slipper du upprepa allt vid varje samtal med dem.

Man kan få tuppjuck på dem! eller så spelar du helt enkelt in samtalen er i mellan
Jag hoppas att allt löser sig för dig! det du kan be om är att få prata med chefen tills slut fick jag göra det för puckona på kundtjänst gjorde mig galen.
Och allt löste sig till slut efter många om och men...

Permalänk
Medlem

Shit, över 60min telefonkö... kan inte vara kul med kontant kort telefon:P
Har de alltid sådan lång kötid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Telenor har Sveriges sämsta kundservice helt klart!

Går man in i ett supportsamtal med den inställningen från början så är det ju inget supporten kan göra åt din inställning, när du redan har bestämt dig från början att det är dålig support.

Skrivet av 120hz:

Man kan få tuppjuck på dem! eller så spelar du helt enkelt in samtalen er i mellan
Jag hoppas att allt löser sig för dig! det du kan be om är att få prata med chefen tills slut fick jag göra det för puckona på kundtjänst gjorde mig galen.
Och allt löste sig till slut efter många om och men...

Samma för dig, beter man sig som dig mot kundtjänst så förtjänar ni dåligt bemötande tillbaka, om ni kallar de för "puckon" och diverse andra ord.

Det man inte får glömma att de på kundtjänst/supportsidan också bara är människor, och det är ju inte deras fel att kötiderna växt, utan det är ju ledningen för support delen som får ta på sig det ansvaret, då de inte anställt tillräckligt med ny personal nu i samband med att Telenor köpte upp Tele2´s fiber avdelning.
Så det är ju rätt uppenbart att kundtjänsten hos Bredbandsbolaget inte växt i takt så de hinner med alla samtal mail eller brev från alla nya kunder.
Men jag skulle säga att kundtjänsten i sig gör så gott de kan, men de ska inte bli beskyllda för att deras chefer inte anställer mer folk så att alla kunder kan hanteras nu i samband med övergången från Tele2 till Bredbandsbolaget, då kundtjänsten behöver mer personal för att hantera alla ärenden.

Tagit bort citat enligt §1
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

Det är en myt att man ska vara trevlig för att få hjälp, dom gångerna jag ringt in (till vilket företag som helst) och varit trevlig får man inte ett smack tillbaka oftast slutar det med att man snällt får vänta tills dom löst det själva, om man däremot ringer in och är arg och påstridig får man alltid fria månader, pengar krediterade (hela eller en del av summan) och ibland andra förmåner..

Så är det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Går man in i ett supportsamtal med den inställningen från början så är det ju inget supporten kan göra åt din inställning, när du redan har bestämt dig från början att det är dålig support.

Samma för dig, beter man sig som dig mot kundtjänst så förtjänar ni dåligt bemötande tillbaka, om ni kallar de för "puckon" och diverse andra ord.

Det man inte får glömma att de på kundtjänst/supportsidan också bara är människor, och det är ju inte deras fel att kötiderna växt, utan det är ju ledningen för support delen som får ta på sig det ansvaret, då de inte anställt tillräckligt med ny personal nu i samband med att Telenor köpte upp Tele2´s fiber avdelning.
Så det är ju rätt uppenbart att kundtjänsten hos Bredbandsbolaget inte växt i takt så de hinner med alla samtal mail eller brev från alla nya kunder.
Men jag skulle säga att kundtjänsten i sig gör så gott de kan, men de ska inte bli beskyllda för att deras chefer inte anställer mer folk så att alla kunder kan hanteras nu i samband med övergången från Tele2 till Bredbandsbolaget, då kundtjänsten behöver mer personal för att hantera alla ärenden.

Hej på dig obefintliga kundsupport. Sluta försvara något som verkligen suger. Webhallen, Inet mfl. svarar snabbt o kunstrutivt. Ni är långsamma, svarar inte på frågor, är otrevliga och försöker slingra er, ALLTID!.

Permalänk
Avstängd

Är man otrevlig och gapig direkt så är det inte konstigt att kundtjänst/support surnar till.Väx upp för fan det är rent sunt förnuft som gäller.Synd att man inte kan ogilla inlägg här:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Det är en myt att man ska vara trevlig för att få hjälp, dom gångerna jag ringt in (till vilket företag som helst) och varit trevlig får man inte ett smack tillbaka oftast slutar det med att man snällt får vänta tills dom löst det själva, om man däremot ringer in och är arg och påstridig får man alltid fria månader, pengar krediterade (hela eller en del av summan) och ibland andra förmåner..

Så är det bara.

Nja, av egen erfarenhet så skulle jag påstå det motsatta. Telia gäller det för mig då... fick förra fakturan för digital-tv och internet struken när jag bara vänligt men bestämt påpekade att Play + stod med på fakturan fast jag hade sagt att jag endast ville ha det under de 3 fria prova-på-månaderna. De kunde ju dessutom se att jag aldrig hade aktiverat och använt tjänsten.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Nja, av egen erfarenhet så skulle jag påstå det motsatta. Telia gäller det för mig då... fick förra fakturan för digital-tv och internet struken när jag bara vänligt men bestämt påpekade att Play + stod med på fakturan fast jag hade sagt att jag endast ville ha det under de 3 fria prova-på-månaderna. De kunde ju dessutom se att jag aldrig hade aktiverat och använt tjänsten.

Samma för mig,jag kör också fria 3 månader för vårat öppen fiber gick igång i början av januari.Dom hade stängt av min gamla mailadress eftersom det är policy när du avslutar ett vdslabbonemang.Jag ringde kundtjänst på en lördag, det tog 2 minuter så kom jag fram.Dom startade min gamla mail och jag fick förlängd 99 kr i månaden ett kvartal till,tack för den:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lappen81:

Nu kommer det här att låta gnälligt är irriterad, *****s **** fldpsokfopsda

Varit kund i 10 år, aldrig fått någon utrustning utskickad
Flyttade förra året, helt plötsligt skickar dom utrustning
Massa strul säger upp abonemanget då dom kräver att jag ska använda deras utrustning oavsett om det har fungerat utan i 9år (felet fixades det fungerade inte med deras det var en kabel små odds att dom går sönder men så var det)
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Skickar tillbaka utrustningen
Får krav på att betala men att jag kan bortse från betalningen efter uppsägningen
Får krav på att skicka tillbaka utrustningen
Bortser från betalningen
Får påminnelseavgift betalar

Mailar kundtjänst, ber om bekräftelse att dom har fått tillbaka utrustningen och att jag inte behöver betala igen

Får bekräftelse att dom har mottagit utrustningen och att jag inte behöver betala mer

Får krav på att skicka tillbaka utrustningen snarast med ett krav på ersättning

Det tråkiga är att jag har rensat mina mail, både papperskorg och allt som jag lämnat bakom mig. Tycker att dom borde ha kvar historiken någonstans.

Kan jag göra något mindre drastiskt för att bli av med parasiterna? Jäkla spam bolag med bluffakturor ångrar att jag har bidragit till deras tillväxt dom senaste 10åren

Har jag förstått det rätt: Du har varit i en tvist med Bredbandsbolaget om utrustning som skulle skickas tillbaka och har fått ett mail där de svarar att du har skickat tillbaka den och sedan har du slängt mailet? Jadu...

Skrivet av PowerNet:

Det man inte får glömma att de på kundtjänst/supportsidan också bara är människor, och det är ju inte deras fel att kötiderna växt, utan det är ju ledningen för support delen som får ta på sig det ansvaret, då de inte anställt tillräckligt med ny personal nu i samband med att Telenor köpte upp Tele2´s fiber avdelning.

Nä, så kan man ju resonera. De här bolagen använder detta som ursäkt. De behöver inte göra något åt situationen för man måste ändå vara vänlig mot supporten. Det är ett jäkligt otacksamt jobb att sitta på support, men om man inte tål alla typer av kunder så tycker jag att man ska byta jobb. Man ska kunna få samma bemötande från supporten oavsett hur upprörd man är. Det enda man inte ska tåla är direkta personangrepp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har BBB själv o det har nästan aldrig strulat eller varit något med pengar osv allt flyter på felfritt för mig dessvärre har jag haft problem med Telia de påstod att jag var skyldig dem utrustning fast den hade brunnit upp i en brand orsakat av sängrökare.

Telia döpta jag rätt snabbt om till Segia beställde adsl fick utrustningen de sa att den var inkopplad osv det funka inte .... deras kille hade kopplat in mig på fel grupp i station tog fasiken 3.5 vecka innan det var fixat , det var efter många samtal till Segia o lång väntan i köer .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Går man in i ett supportsamtal med den inställningen från början så är det ju inget supporten kan göra åt din inställning, när du redan har bestämt dig från början att det är dålig support.

Samma för dig, beter man sig som dig mot kundtjänst så förtjänar ni dåligt bemötande tillbaka, om ni kallar de för "puckon" och diverse andra ord.

Det man inte får glömma att de på kundtjänst/supportsidan också bara är människor, och det är ju inte deras fel att kötiderna växt, utan det är ju ledningen för support delen som får ta på sig det ansvaret, då de inte anställt tillräckligt med ny personal nu i samband med att Telenor köpte upp Tele2´s fiber avdelning.
Så det är ju rätt uppenbart att kundtjänsten hos Bredbandsbolaget inte växt i takt så de hinner med alla samtal mail eller brev från alla nya kunder.
Men jag skulle säga att kundtjänsten i sig gör så gott de kan, men de ska inte bli beskyllda för att deras chefer inte anställer mer folk så att alla kunder kan hanteras nu i samband med övergången från Tele2 till Bredbandsbolaget, då kundtjänsten behöver mer personal för att hantera alla ärenden.

Så har vi inte läst det hela och riktigt missförstått mitt inlägg! jag har verkligen inte varit varken otrevlig eller fått tuppjuck på dem i TELEFON jag skrev att man kan FÅ tuppjuck. och puckon skrev jag här herregud alltså! att vara otrevlig och högljudd i mot kundtjänst var man än ringer så är det nåt som inte funkar och dem vill inte hjälpa en!

Och givetvis är det alltid kundens fel här på SWEC som vanligt som får skit av dem som alltid vill skapa konflikter som DIG! ta och kamma dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Hej på dig obefintliga kundsupport. Sluta försvara något som verkligen suger. Webhallen, Inet mfl. svarar snabbt o kunstrutivt. Ni är långsamma, svarar inte på frågor, är otrevliga och försöker slingra er, ALLTID!.

Vilka är "Ni är långsamma, svarar inte på frågor, är otrevliga och försöker slingra er, ALLTID!"
Syftar du på Bredbandsbolaget? I så fall skriv "Bredbandsbolaget är långsamma"
Inte "Ni år långsamma".

Och det är en väldigt stor skillnad på Webhallen, Inet etc mot en ISP. När en ISP får problem så kan det påverka allt ifrån ett fåtal personer, till några miljoner personer, och då blir kötiderna densamma i ökning, har en ISP bemanning för att ex hantera 1000 ärenden/h, och helt plötsligt ökar inkommande samtal/mail (dvs ärenden) till 10 000 st/h så är det såklart att det blir köer.
Och det är ju inte supportens fel att det blir köer, utan det är ju ledningen för supporten som måste utöka antalet anställda som hanterar ärendena.

Precis samma blir det vid övertagande av kunder, ska ett X antal kunder flyttas över så blir det merjobb, fler samtal etc och därmed längre kötider för kunderna.

Så kom ihåg det att alltid vara trevlig mott supporten, så är de trevliga och tillmötesgående tillbaka. Ringer en kund till support och skäller ut dem så hanteras ju ärendet därefter, dvs bemötandet blir densamma.
Bemöt andra på samma sätt som du själv vill bli bemött.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vilka är "Ni är långsamma, svarar inte på frågor, är otrevliga och försöker slingra er, ALLTID!"
Syftar du på Bredbandsbolaget? I så fall skriv "Bredbandsbolaget är långsamma"
Inte "Ni år långsamma".

Och det är en väldigt stor skillnad på Webhallen, Inet etc mot en ISP. När en ISP får problem så kan det påverka allt ifrån ett fåtal personer, till några miljoner personer, och då blir kötiderna densamma i ökning, har en ISP bemanning för att ex hantera 1000 ärenden/h, och helt plötsligt ökar inkommande samtal/mail (dvs ärenden) till 10 000 st/h så är det såklart att det blir köer.
Och det är ju inte supportens fel att det blir köer, utan det är ju ledningen för supporten som måste utöka antalet anställda som hanterar ärendena.

Precis samma blir det vid övertagande av kunder, ska ett X antal kunder flyttas över så blir det merjobb, fler samtal etc och därmed längre kötider för kunderna.

Så kom ihåg det att alltid vara trevlig mott supporten, så är de trevliga och tillmötesgående tillbaka. Ringer en kund till support och skäller ut dem så hanteras ju ärendet därefter, dvs bemötandet blir densamma.
Bemöt andra på samma sätt som du själv vill bli bemött.

Jag antar att du jobbar för BBB eller Telenor därav skrev jag "ni".
Är man snäll så blir man behandlad som en idiot i vissa fall, det beror på vad det handlar om. Har inte sagt att man ska vara dum, bara hård. Ställer man frågor så ska man få svar på dessa, men det får man inte. Ormar...

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen gått ifrån BBB efter typ 15 år som kund. Har någon månad kvar på abonnemanget (eftersom dom har 3 kalendermånaders uppsägningstid, och säger man upp abonnemanget i början av november får man tydligen betala november, december, januari och februari.) Fick bekräftelse på det med en lapp där det stod att man skulle skicka tillbaka routern eller betala om man inte tänkte skicka tillbaka den. Det stod ingen som helst tidsrymd på detta så jag tänker nog att jag ska skicka tillbaka den... någon gång...

Överlag har jag varit nöjd med BBB förutom att nätet gått ner oförklarligt några gånger. Sen tycker jag att dom inte gjort särskilt mycket för att värna om sina stammisar. Man måste själv aktivt ringa och kräva någon typ av abonnemangserbjudande för att få gå ned i pris. Men DigitalTV kan dom ringa om flera gånger i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har jag förstått det rätt: Du har varit i en tvist med Bredbandsbolaget om utrustning som skulle skickas tillbaka och har fått ett mail där de svarar att du har skickat tillbaka den och sedan har du slängt mailet? Jadu...

Jadu vadå? Är du ute efter bekräftelse och en klapp på axeln? jag har redan fått svar på min fråga. Jag bestrider och hoppas att dom släpper det, i värsta fall får jag väll betala orkar inte bry mig. Förhoppningsvis så har dom fått lägga ner mer tid och energi än mig och att deras kostnad är mer än vad utrustningen kostade i slutändan.

Permalänk
Medlem

1. Fick svar från bredbandsbolaget dom har mottagit zyxel routern men inte adsl modemet, bör ju framgå i deras system att jag har haft fiber i 10 år (aldrig adsl) så förhoppningsvis så bör dom ju lämna mig ifred åtminstone tom 1mars

2. Jag flyttar 1mars, nya hyresvärden har bara bredbandsbolaget inget stadsnät, typiskt har lagt ner rätt mycket tid på att bli av med dom