Permalänk
Medlem

Tyst nätagg till HTPC

Kollar på delar till en helt tyst och strömsnåll HTPC, här är delarna:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7669948/htpc

+ någon ssd.

Denna verkar vara bäst Silverstone ST30SF 300W SFX 80+Bronze
Dock verkar den här vara mer populär (antagligen därför att den passar till mindre chassin) Streacom ST-NANO150, 150W

Vad tror ni, vilket nätagg är att föredra?

Permalänk
Medlem

Beror på vad du ska ha HTPCn till, men jag hade kört på 150W, den har ju ingen fläkt så den kommer ju vara den tystaste av de 2.

Permalänk
Medlem

Kör 150w räcker och blir över byggde en till en polare med just en Pico-PSU.

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Kör 150w räcker och blir över byggde en till en polare med just en Pico-PSU.

Jag har också tittat på Pico men kan inte reda ut hur man kopplar den till vägguttaget?

Hittade det själv, http://www.kjell.com/sortiment/el/stromforsorjning/nataggrega...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Beror på vad du ska ha HTPCn till, men jag hade kört på 150W, den har ju ingen fläkt så den kommer ju vara den tystaste av de 2.

Silverstone agget är ju semi-passivt (så fläkten borde i princip aldrig behöva starta med de delarna jag föreslog) och billigare så ser ju inte direkt några fördelar med 150w agget. Drar det mindre vid väldigt låg belastning eller så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Kör 150w räcker och blir över byggde en till en polare med just en Pico-PSU.

Skrivet av scared:

Silverstone agget är ju semi-passivt (så fläkten borde i princip aldrig behöva starta med de delarna jag föreslog) och billigare så ser ju inte direkt några fördelar med 150w agget. Drar det mindre vid väldigt låg belastning eller så?

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, det såg jag inte. Men visst, vill du spara 200:- så är ju det andra bättre. Men jag hade valt det utan fläkt ändå, känns som att det andra är overkill, även om det är semi-passivt.