Hinner jag få mitt paket till imorgon?

Permalänk

Hinner jag få mitt paket till imorgon?

betsällt ett headset från cdon.com igår kl 19:00 ungefär.

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-02-03 14:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Kan jag få den imorgon tror ni? bor vid kalmar ungefär. tror den levereras från malmö.

Permalänk

Hinner jag få mitt paket till imorgon?

betsällt ett headset från cdon.com igår kl 19:00 ungefär.

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-02-03 14:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Kan jag få den imorgon tror ni? bor vid kalmar ungefär. tror den levereras från malmö.

Permalänk
Medlem

Det kan du.

Permalänk
Medlem

Tippar själv på leverans under torsdagen.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

CDON har sitt lager i Helsingborg om jag inte är snett på det så skickades paketet den 3 februari så ska du ha det den 4 februari under normala förhållande. Bor man över Sundsvall (?) så tar det två dagar för paket eller vice versa om det kommer från norr och ska till söder. Dock brukar CDON vara väldigt sega med att skicka iväg varor.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

standard frakten innom sverige för normalpaket är väl 2-5 dagar och express frakt 1-2 dagar med posten om ja inte mins fel.

beror på vilket du valde men normalt så känns de som att de flesta paket iaf till mig kommer på 2-3 dagar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Min kristallkula säger att ditt paket har exploderat och det kommer aldrig fram. Kanske starta en till tråd hur du löser detta nu ? Svåra saker det här med leveranser..speciellt då så många här skickar dom åt dig..oh wait.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

standard frakten innom sverige för normalpaket är väl 2-5 dagar och express frakt 1-2 dagar med posten om ja inte mins fel.
beror på vilket du valde men normalt så känns de som att de flesta paket iaf till mig kommer på 2-3 dagar.

Nja. Paket inom södra Sverige (söder om Sundsvall) går normalt på 1 dygn, och norr om Sundsvall normalt på 2 dygn.
Ex: Helsingborg - Stockholm (normalt) 1 dygn
Helsingborg - någon stad norr om Sndsvall normalt 2 dygn
Helsingborg - Norr om boden (normalt 3 dygn).

Man kan i princip säga att paket inom söder om Sundsvall är framme på 1 dygn normalt om det är Postnord (hette tidigare Posten) som levererar, Schenker, DHL etc är normalt 1-2 dygn "söligare" (dvs 1-2 dygn extra på de tiderna skrivna ovan) beroende på vilken tjänst som avsändaren använt.

Detta gäller främst MyPack (även kallat postpaket), även 1 klass "varubrev" i de flesta fallen, andra försändelser kan variera.
Observera att det även blir 1 extra dag för transporter av gods som skickas på en pall, då de aviseras till kund före utkörning (Om det är en privatperson som mottagare) vilket gör att pallen stannar upp på lokala utkörningsterminalen 1 dag.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Min kristallkula säger att ditt paket har exploderat och det kommer aldrig fram. Kanske starta en till tråd hur du löser detta nu ? Svåra saker det här med leveranser..speciellt då så många här skickar dom åt dig..oh wait.

Din kristallkula har nog rätt fel Skickades för 3dagar sen, 80% säker att han fått det. Medans jag är 100% säker att det inte exploderat.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imjohannes5670:

Din kristallkula har nog rätt fel Skickades för 3dagar sen, 80% säker att han fått det. Medans jag är 100% säker att det inte exploderat.

Hur vet du det ?! BURN THE WITCH !

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Hur vet du det ?! BURN THE WITCH !

Haha

Att jag är så säker ser ut såhär:
Det skickades för 3dar sen och bör med största sannolikhet vara framme.
Jag har inte sett någon uppbrunnen lastbil på nyheterna

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Haha

Att jag är så säker ser ut såhär:
Det skickades för 3dar sen och bör med största sannolikhet vara framme.
Jag har inte sett någon uppbrunnen lastbil på nyheterna

Det har däremot jag. Var tredje flislastbil brinner upp på grund av att fliset lyckas ramla på avgassystemet.
Det har medfört att försäkringsbolagen inte vill försäkra flislastbilar som enskilda enheter.
Dock så tvekar jag gravt på att TS paket skickats med ett sådant ekipage.:D

Skulle det ändå ha gjort det, så får väl TS se det från den ljusa sidan. Han får ju lägga pussel i form av ett headset när paketet väl kommer.:P

Dold text

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PowerNet:

Nja. Paket inom södra Sverige (söder om Sundsvall) går normalt på 1 dygn, och norr om Sundsvall normalt på 2 dygn.
Ex: Helsingborg - Stockholm (normalt) 1 dygn
Helsingborg - någon stad norr om Sndsvall normalt 2 dygn
Helsingborg - Norr om boden (normalt 3 dygn).

Man kan i princip säga att paket inom söder om Sundsvall är framme på 1 dygn normalt om det är Postnord (hette tidigare Posten) som levererar, Schenker, DHL etc är normalt 1-2 dygn "söligare" (dvs 1-2 dygn extra på de tiderna skrivna ovan) beroende på vilken tjänst som avsändaren använt.

Detta gäller främst MyPack (även kallat postpaket), även 1 klass "varubrev" i de flesta fallen, andra försändelser kan variera.
Observera att det även blir 1 extra dag för transporter av gods som skickas på en pall, då de aviseras till kund före utkörning (Om det är en privatperson som mottagare) vilket gör att pallen stannar upp på lokala utkörningsterminalen 1 dag.

Man följer ju en turlista. Det som bokades först går också iväg först.
När vi skickar med Schenker från jobbet är det framme dagen efter, oftast. Norrut, alltså Umeå osv så kan det ta två dagar.

Vi brukar faktiskt inte köra avisering med Schenker parcel (Privpak) för privatpersoner, normalt är det också utkört dagen efter men som allt annat ja, det kan ta ett par dagar^^

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Nja. Paket inom södra Sverige (söder om Sundsvall) går normalt på 1 dygn, och norr om Sundsvall normalt på 2 dygn.
Ex: Helsingborg - Stockholm (normalt) 1 dygn
Helsingborg - någon stad norr om Sndsvall normalt 2 dygn
Helsingborg - Norr om boden (normalt 3 dygn).

Man kan i princip säga att paket inom söder om Sundsvall är framme på 1 dygn normalt om det är Postnord (hette tidigare Posten) som levererar, Schenker, DHL etc är normalt 1-2 dygn "söligare" (dvs 1-2 dygn extra på de tiderna skrivna ovan) beroende på vilken tjänst som avsändaren använt.

Detta gäller främst MyPack (även kallat postpaket), även 1 klass "varubrev" i de flesta fallen, andra försändelser kan variera.
Observera att det även blir 1 extra dag för transporter av gods som skickas på en pall, då de aviseras till kund före utkörning (Om det är en privatperson som mottagare) vilket gör att pallen stannar upp på lokala utkörningsterminalen 1 dag.

bor i södra sverige... kalmar län.

tror aldrig jag fått paket före dag 2-3 som tidigast även om det är beställt dagen innan dag 1 på leveranstid.

när de flesta butiker på nätet skriver skickad eller levererad är det normalt att få vänta mellan 2 till 3 dagar innan det dyker upp en avi i lådan eller ett sms om upphämtning efter kl 18 samma dag som smsets framkomst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen