Bubblande ljud från CM Nepton 140XL - normalt eller bör jag lämna in kylaren?

Permalänk
Medlem

Bubblande ljud från CM Nepton 140XL - normalt eller bör jag lämna in kylaren?

Tjenare,
Har nu haft en Cooler Master Nepton 140XL som kylning i datorn i snart en månad men jag har en fråga. Min kylare ger ibland av bubblande ljud (typ sådär ett par gånger om dagen) och jag undrar om dettas är normalt eller bör jag lämna in min kylare?

Ska tillägga att kylaren inte har det där bubblande ljudet hela tiden utan det händer sådär helt plötsligt och på går under typ 1 sekund max.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem

På din beskrivning låter det som att den tillfälligt pumpar bort en bubbla. Är det ett som snabbt uppstår, bubblar/susar/rasslar för att sen en sekund eller två senare försvinna lika plötsligt? Kan du höra om det är från pumpen eller radiatorn?

Du kan testa att köra pumpen löst lite och vicka runt den för att gå bort luft i blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är CPU blocket högre upp vertikalt från centrum av jorden över radiatorrn? Då skulle det ev. kunna vara så att lite luft samlas i pumpen...