skriv era erfarenheter om retur av gtx 970 kort!

Permalänk
Medlem

skriv era erfarenheter om retur av gtx 970 kort!

Nu är jag väldigt nyfiken och tänkte att vi kunde starta en tråd där folk berättar om sina erfarenheter kring att lämna tillbaka sina gtx 970! för att de blev lurade, och kände sig lurade.

Då jag är nyfiken på att se hur återförsäljarna hanterar detta för att se hur kundservicen i detta avlånga land faktiskt ser ut då jag finner detta ärende mer intressant ur den synvinkeln än sweclockers omröstning,

Dessutom tänkte jag passa på så att gtx 970 ägare som inte lyckats kanske kan få hjälp av de som har genom att se hur de gjorde!:D

Så av ren nyfikenhet och viljan att hjälpa mina med sweclockare och konsumenter så skulle jag vara tacksam om alla ville dela med sig utav sina historier glada sådana som skräck exempel kom med allt eller ett par rader!:), även om ni blivit nekade!, om de hänvisat er till nvidias parners, t, ex evga, asus, msi, gigabyte mfl!

och kommentarer som är kritiska mot de som lämnar tillbaka sina kort hör inte hemma här:)
På samma sätt vill jag varna alla som ändå bestämmer sig för att köpa nya gtx 970 är att koll aså ni inte får ett beganat!:)

Permalänk
Avstängd

Återkommer när jag fått svar från ****

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller på med CDON, dom verkar dock inte intresserade av att ta tag i något, uppdaterar om det mot förmodan skulle hända något alt. om det blir ARN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Återkommer när jag fått svar från ****

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra det jag hoppas bara folk skriver så att andra kanske kan få hjälp:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acidoo:

Håller på med CDON, dom verkar dock inte intresserade av att ta tag i något, uppdaterar om det mot förmodan skulle hända något alt. om det blir ARN.

tack så mycket för din info:)! Stå på dig! och uppdatera gärna hur det går:D

Permalänk

Försöker returnera mina två Asus GTX 970 köpta på Webhallen och Inet. Fick vänta i fem dagar på svar från Webhallen (fick svar igår eftermiddag) och fick höra att de väntar på besked från alla distributörer vilken lösning tillverkarna tänker erbjuda.

Inet har varit mer responsiva per mail, dock vill de att man gör en felanmälan och hantera det som en vanlig RMA

Båda butikerna går på att Nvidia hävdar att det är inget fel på grafikkorten.

Funderar på att bara gå till butiken och lämna tillbaka det istället.

Man önskar att man köpt grafikkorten NetOnNet istället som verkar ha skött det här gallant vad jag läst här på forumen!

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Avstängd

Väntar på mer information från Webhallen
"Hej xxx,

Ja, tyvärr kan vi bara be alla kunder invänta svar ifrån respektive
tillverkare. Så vi ber er hålla ut tillsvidare

Vänligen kontakta oss igen ifall ni har fler frågor.

Med vänliga hälsningar / Kind Regards

Webhallens kundtjänst"

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Webhallen senast i dag. Men dom väntade på svar från leverantören (i mitt fall Gigabyte) hur dom skall gå tillväga.
Skulle få svar senast fredag denna vecka. Och får jag inte det blir ärendet skickat till ARN.

Permalänk
Avstängd

Var inte nöjd med prestandan och det var inga problem att lämna tillbaks 970 hos Komplett, snabbt gick det också en dag för att kontrollera grafikkortet.

Permalänk
Avstängd

Jag fick godkänt från INET att skicka in båda mina kort. Så det tolkar jag som att jag får pengarna tillbaka.
Varför skulle jag inte, om de godkänt att jag returnerar?

Permalänk
Avstängd

Jag skrev såhär: "felaktiga specifikationer på ROPS och L2-Cache samt hastigheten på bandbredden"
Så de vet precis vad det handlar om. Så jag antar att jag får pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Jag fick godkänt från INET att skicka in båda mina kort. Så det tolkar jag som att jag får pengarna tillbaka.
Varför skulle jag inte, om de godkänt att jag returnerar?

Ja om vi säger så här. Jag har fått godkänt att skicka tillbaka mitt kort till Webhallen (har fått fraktsedel å allt), MEN dom har inte beslutat något än om jag ska få pengarna tillbaka eller inte. Så jag kommer int skicka in det för än det är klart.

Permalänk
Medlem

Är det någon kunnig som vet hur det blir i dessa fall för återförsäljaren? Jag undrar precis samma sak som TS.

Skickar exempelvis återförsäljaren tillbaks korten till tillverkaren (och då menar jag typ som Asus eller liknande), och hur gör dom i sin tur... går dom till nVidia? Vem tar smällen så att säga?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Är det någon kunnig som vet hur det blir i dessa fall för återförsäljaren? Jag undrar precis samma sak som TS.

Skickar exempelvis återförsäljaren tillbaks korten till tillverkaren (och då menar jag typ som Asus eller liknande), och hur gör dom i sin tur... går dom till nVidia? Vem tar smällen så att säga?

Det blir nvidia..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mpgods:

Ja om vi säger så här. Jag har fått godkänt att skicka tillbaka mitt kort till Webhallen (har fått fraktsedel å allt), MEN dom har inte beslutat något än om jag ska få pengarna tillbaka eller inte. Så jag kommer int skicka in det för än det är klart.

Jag tänker inte heller skicka in mina kort förrän jag får svar på hur det blir..

Men samtidigt bör dom ganska nämnt att man ska avvakta, äh jag vet inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Försöker returnera mina två Asus GTX 970 köpta på Webhallen och Inet. Fick vänta i fem dagar på svar från Webhallen (fick svar igår eftermiddag) och fick höra att de väntar på besked från alla distributörer vilken lösning tillverkarna tänker erbjuda.

Inet har varit mer responsiva per mail, dock vill de att man gör en felanmälan och hantera det som en vanlig RMA

Båda butikerna går på att Nvidia hävdar att det är inget fel på grafikkorten.

Funderar på att bara gå till butiken och lämna tillbaka det istället.

Man önskar att man köpt grafikkorten NetOnNet istället som verkar ha skött det här gallant vad jag läst här på forumen!

Skrivet av Donkers:

Väntar på mer information från Webhallen
"Hej xxx,

Ja, tyvärr kan vi bara be alla kunder invänta svar ifrån respektive
tillverkare. Så vi ber er hålla ut tillsvidare

Vänligen kontakta oss igen ifall ni har fler frågor.

Med vänliga hälsningar / Kind Regards

Webhallens kundtjänst"

Skrivet av Mpgods:

Jag pratade med Webhallen senast i dag. Men dom väntade på svar från leverantören (i mitt fall Gigabyte) hur dom skall gå tillväga.
Skulle få svar senast fredag denna vecka. Och får jag inte det blir ärendet skickat till ARN.

Skrivet av Србо:

Var inte nöjd med prestandan och det var inga problem att lämna tillbaks 970 hos Komplett, snabbt gick det också en dag för att kontrollera grafikkortet.

Skrivet av makn:

Jag fick godkänt från INET att skicka in båda mina kort. Så det tolkar jag som att jag får pengarna tillbaka.
Varför skulle jag inte, om de godkänt att jag returnerar?

Skrivet av Gurk:

Är det någon kunnig som vet hur det blir i dessa fall för återförsäljaren? Jag undrar precis samma sak som TS.

Skickar exempelvis återförsäljaren tillbaks korten till tillverkaren (och då menar jag typ som Asus eller liknande), och hur gör dom i sin tur... går dom till nVidia? Vem tar smällen så att säga?

tack alla för att ni har svarat hittills ser det mycket riktigt ut som att de som hanterat detta bästa och följt svenska lag är netonnet och sedan komplett.

Angående vem som får ta kostnaden får fixas mellan företagen då ÅF inte har rätt att lämna konsumenter ute i kylan så Stå på er! och kontakta ARN om de vägrar, vi skulle behöva ha en konumenträtts advokat här men jag känner ingen sådan,

Ni som har problem med att de inte vill ta emot era kort, har ni påpekat för dem att de bryter mot svenska lag då nvidia har gett er infotmationen om rops och L2 cache, säger dem att det inte är sant påpeka då att minnet är segmenterat och att den antydda minneshastigheten på deras hemsidor när de skriver att kortet har GDDR5, 256 bits, och 7 000 Mhz så ska kunden utifrån detta om inget annat anges vilket det inte görs kunna räkna ut att kortet har 224 GB/s detta kan de inte bara vifta bort med att vi har skrivit detta på våran sida för det har dem ju indirekt!

så stå på er och fortsätt gärna posta! jag hade tänkt lägga till ett omröstningssytem men då finns det chans att de missbrukas, så därför är jag glad att ni faktiskt skriver

Men den faktiska bandbredden är 196 Gb/d och 28 Gb/s och eftersom man inte kan läsa eller skriva till och från båda segmenten samtidigt, utan bara läsa och skriva så kan man inte addera dessa hastigheter,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sirme:

tack alla för att ni har svarat hittills ser det mycket riktigt ut som att de som hanterat detta bästa och följt svenska lag är netonnet och sedan komplett.

Angående vem som får ta kostnaden får fixas mellan företagen då ÅF inte har rätt att lämna konsumenter ute i kylan så Stå på er! och kontakta ARN om de vägrar, vi skulle behöva ha en konumenträtts advokat här men jag känner ingen sådan,

Ni som har problem med att de inte vill ta emot era kort, har ni påpekat för dem att de bryter mot svenska lag då nvidia har gett er infotmationen om rops och L2 cache, säger dem att det inte är sant påpeka då att minnet är segmenterat och att den antydda minneshastigheten på deras hemsidor när de skriver att kortet har GDDR5, 256 bits, och 7 000 Mhz så ska kunden utifrån detta om inget annat anges vilket det inte görs kunna räkna ut att kortet har 224 GB/s detta kan de inte bara vifta bort med att vi har skrivit detta på våran sida för det har dem ju indirekt!

så stå på er och fortsätt gärna posta! jag hade tänkt lägga till ett omröstningssytem men då finns det chans att de missbrukas, så därför är jag glad att ni faktiskt skriver

Men den faktiska bandbredden är 196 Gb/d och 28 Gb/s och eftersom man inte kan läsa eller skriva till och från båda segmenten samtidigt, utan bara läsa och skriva så kan man inte addera dessa hastigheter,

Jag kommer kontakta ARN och de inte tar tillbaka mina kort. Och där kommer jag få rätt.

Tror precis som du säger att man måste påpeka minnesbandbredden samt L2 cache samt ROPS.

Inet skriver varken ut bandbredd eller rops etc, och tror på så vis att dom kommer klara sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Jag kommer kontakta ARN och de inte tar tillbaka mina kort. Och där kommer jag få rätt.

Tror precis som du säger att man måste påpeka minnesbandbredden samt L2 cache samt ROPS.

Inet skriver varken ut bandbredd eller rops etc, och tror på så vis att dom kommer klara sig

Fast inet skriver ut banbreddshastigheten genom att skriva 7 000 mhz på memory, 256 bitars buss och GDDR5 vet man dessa 3 så kan man räkna ut bandbredden om inte annat anges vilket det inte görs för räknar man ut banbredden enligt formen för att räkna ut bandbredd landar man på 224 GB/s,

Permalänk
Medlem

Jag vill lämna tillbaka mitt kort men är inte kunnig inom detta område.

Vad ska jag skriva till ARN om butiken vägrar ta emot kortet?

Redigerar

Ringde Alina och det var inga problem att lämna kortet

Permalänk

Webhallen har fått besked från ASUS och meddelar att de erbjuder återköp av mitt grafikkort!

Så nu återstår det bara att Inet gör det rätta. Får se ifall de verkligen är "Årets Datorbutik"

Skrivet av Sirme:

tack alla för att ni har svarat hittills ser det mycket riktigt ut som att de som hanterat detta bästa och följt svenska lag är netonnet och sedan komplett.

Angående vem som får ta kostnaden får fixas mellan företagen då ÅF inte har rätt att lämna konsumenter ute i kylan så Stå på er! och kontakta ARN om de vägrar, vi skulle behöva ha en konumenträtts advokat här men jag känner ingen sådan,

Ni som har problem med att de inte vill ta emot era kort, har ni påpekat för dem att de bryter mot svenska lag då nvidia har gett er infotmationen om rops och L2 cache, säger dem att det inte är sant påpeka då att minnet är segmenterat och att den antydda minneshastigheten på deras hemsidor när de skriver att kortet har GDDR5, 256 bits, och 7 000 Mhz så ska kunden utifrån detta om inget annat anges vilket det inte görs kunna räkna ut att kortet har 224 GB/s detta kan de inte bara vifta bort med att vi har skrivit detta på våran sida för det har dem ju indirekt!

så stå på er och fortsätt gärna posta! jag hade tänkt lägga till ett omröstningssytem men då finns det chans att de missbrukas, så därför är jag glad att ni faktiskt skriver

Men den faktiska bandbredden är 196 Gb/d och 28 Gb/s och eftersom man inte kan läsa eller skriva till och från båda segmenten samtidigt, utan bara läsa och skriva så kan man inte addera dessa hastigheter,

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Webhallen har fått besked från ASUS och meddelar att de erbjuder återköp av mitt grafikkort!

Så nu återstår det bara att Inet gör det rätta. Får se ifall de verkligen är "Årets Datorbutik"

Gott att höra! Kommer returnera båda mina Strix 970 till Inet.

All heder till återförsäljare som skött det här snyggt (Alina och Komplett, någon mer?) i tidigt skede - Inet och Webhallen verkar inte riktigt höra dit, och definitivt inte CDON... Alinas kundservice har imponerat på mig tidigare så jag kommer tveklöst handla mer av dem framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Fast inet skriver ut banbreddshastigheten genom att skriva 7 000 mhz på memory, 256 bitars buss och GDDR5 vet man dessa 3 så kan man räkna ut bandbredden om inte annat anges vilket det inte görs för räknar man ut banbredden enligt formen för att räkna ut bandbredd landar man på 224 GB/s,

Har använt detta som en del av mitt argument mot CDON idag, får se om det hjälper

Mitt Kort är ett Asus 970 strix så jag borde få samma svar som Tahamatan, dock är min magkänsla att CDON kommer vara en av de värre att ha att göra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Webhallen har fått besked från ASUS och meddelar att de erbjuder återköp av mitt grafikkort!

Så nu återstår det bara att Inet gör det rätta. Får se ifall de verkligen är "Årets Datorbutik"

Skrivet av Acidoo:

Har använt detta som en del av mitt argument mot CDON idag, får se om det hjälper

Mitt Kort är ett Asus 970 strix så jag borde få samma svar som Tahamatan, dock är min magkänsla att CDON kommer vara en av de värre att ha att göra med.

Har också ett Asus 970 strix och Dustinhome har ju varit förjävliga.. Väntar för att se vad jag får för svar på mitt senaste inlägg till deras så kallade kundservice..

Tro mig att ASUS har meddelat något verkar inte spela någon roll då ÅF som dessa verkar vara rätt arbetsskygga.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med Inet men dom verkar inte vilja ta tillbaka mina två ASUS 970.

Permalänk

Konstigt i och med att både Webhallen och Inet är "ASUS Recommended Reseller" - borde ju ha samma vilkor tycker man, med de kanske har olika underleverantörer? Jag väntar fortfarande på återkoppling från Inet

Skrivet av Dekkan:

Har också ett Asus 970 strix och Dustinhome har ju varit förjävliga.. Väntar för att se vad jag får för svar på mitt senaste inlägg till deras så kallade kundservice..

Tro mig att ASUS har meddelat något verkar inte spela någon roll då ÅF som dessa verkar vara rätt arbetsskygga.

Skrivet av heedix:

Jag har pratat med Inet men dom verkar inte vilja ta tillbaka mina två ASUS 970.

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Jag fick godkänt från INET att skicka in båda mina kort. Så det tolkar jag som att jag får pengarna tillbaka.
Varför skulle jag inte, om de godkänt att jag returnerar?

Hur lyckades du med det? Inet nekade min return på mitt msi 970.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Tror inte han kommer kunna svara, står att han blivit avstängd?

Skrivet av Pelegrino:

Hur lyckades du med det? Inet nekade min return på mitt msi 970.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Tror inte han kommer kunna svara, står att han blivit avstängd?

Jo han drog en onödig kommentar tidigare.. Men jag tror Inet tog emot dem som ett vanligt RMA ärende där de testar korten. De har ju gått ut med en officiell ståndpunkt ang gtx 970.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Tror inte han kommer kunna svara, står att han blivit avstängd?

Haha missade det från mobilen

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Jo, det är vad de sa till mig också men tycker ändå att det är lite märkligt eftersom Webhallen tillåter återköp enligt besked från ASUS, men inte Inet.

Jag fortsätter trycka på Inet om återköp. Du kan ju alltid försöka ta upp att andra återförsäljare så som Webhallen, Komplett och Alina tillåter det. Se ifall det hjälper

Skrivet av Dekkan:

Jo han drog en onödig kommentar tidigare.. Men jag tror Inet tog emot dem som ett vanligt RMA ärende där de testar korten. De har ju gått ut med en officiell ståndpunkt ang gtx 970.

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1