Permalänk
Medlem

Fläkt Placering - Hjälp

Hej, har fått mina 3 fläktar idag. 1st Corsair SP120 Quiet Edition & 2st Corsair AF140 Quiet Edition fläktar. Nu är frågan vart jag ska placera dem? Sitter med ett NZXT H440 chassi med 3 stock fläktar i fronten. EVO 212 CPU-Kylare

Läst lite om att det skulle vara bättre med 2 SP Fläktar i toppen och fronten och en AF bak som blåser ut.
Men läste också att det jag tänkte ( 120 bak, blåser ut & 2st AF i toppen som blåser in) var ett bra val.

Sitter fast här, hur gör jag för tystaste lösningen och med bra flöde i chassit?

Tack

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem

AF som utblås i bak och toppen.
SP som insug i fronten.
#15076389

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

AF som utblås i bak och toppen.
SP som insug i fronten.

Ska toppen blåsa ut? Inte in?

Ska man köra 3 SP i fronten och 3st AF bak, i framtiden? Kan inte köpa fler just nu.

Tack för snabbt svar.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Ska toppen blåsa ut? Inte in?

Ska man köra 3 SP i fronten och 3st AF bak, i framtiden? Kan inte köpa fler just nu.

Tack för snabbt svar.

Toppen blåser ut då varm luft stiger.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Ska toppen blåsa ut? Inte in?

Ska man köra 3 SP i fronten och 3st AF bak, i framtiden? Kan inte köpa fler just nu.

Tack för snabbt svar.

Jag redigerade mitt inlägg med en länk. SP kan sättas även på fronten som insug. AF ska blåsa ut luft från bak och toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Toppen blåser ut då varm luft stiger.

Okej.

Varför skulle detta då vara bra? : http://gyazo.com/5c0fa7066a9c7a5d53330a3ed6670cee
xd

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Ska toppen blåsa ut? Inte in?

Ska man köra 3 SP i fronten och 3st AF bak, i framtiden? Kan inte köpa fler just nu.

Tack för snabbt svar.

Generell regel:
Topp / bak = Ut
Front / sido / botten = In

Jag har för mig SP fläktarna är bäst på att trycka luft igenom en radiator varför folk gärna väljer den till sina vattenkylare. Men för att flytta luft skall du kolla på CFM värdet.

Har du redan SP och AF fläktar kan du lika gärna köra SP fram.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Generell regel:
Topp / bak = Ut
Front / sido / botten = In

Jag har för mig SP fläktarna är bäst på att trycka luft igenom en radiator varför folk gärna väljer den till sina vattenkylare. Men för att flytta luft skall du kolla på CFM värdet.

Har du redan SP och AF fläktar kan du lika gärna köra SP fram.

Har inte hämtat fläktarna ännu. Ska man skicka tillbaka SP och byta mot en till AF och sätta bak? Eller skulle de vara bra med en SP fram?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Har inte hämtat fläktarna ännu. Ska man skicka tillbaka SP och byta mot en till AF och sätta bak? Eller skulle de vara bra med en SP fram?

SP låter lite mer än AF och AF flyttar lite mer luft än SP (kollade Quiet Edition) men skillnaden är nog marginell så det kanske inte spelar någon roll om ingen har något bättre förslag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

SP låter lite mer än AF och AF flyttar lite mer luft än SP (kollade Quiet Edition) men skillnaden är nog marginell så det kanske inte spelar någon roll om ingen har något bättre förslag.

Mm, AF passar inte i trånga utrymmen. Kanske mina 3 stock räcker i fronten tills vidare.. Bästa kanske är 3st AF som utblås?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem

Att luften får lägre densitet vid högre temperaturer har minimal påverkan. Jag skulle prioritera att ha övertryck i chassit så att inte damm letar sig in lika enkelt.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Har inte hämtat fläktarna ännu. Ska man skicka tillbaka SP och byta mot en till AF och sätta bak? Eller skulle de vara bra med en SP fram?

jag skulle nog låta de som sitter fram sitta kvar och sätta SP fläkten på processorkylaren och sedan AF fläktarna som utblås i toppen (för du har väl en fläkt som följde med chassit bak?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

jag skulle nog låta de som sitter fram sitta kvar och sätta SP fläkten på processorkylaren och sedan AF fläktarna som utblås i toppen (för du har väl en fläkt som följde med chassit bak?

Åå, de har jag. Skulle det bli bättre med SP fläkten som CPU kylare än 212 evo's stock?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Mm, AF passar inte i trånga utrymmen. Kanske mina 3 stock räcker i fronten tills vidare.. Bästa kanske är 3st AF som utblås?

Vet inte hur bra stockkylarna är men enligt de tester jag läst så är H440 ett väldigt varmt chassi. Tycker du skall testa dig fram när du fått SP fläktarna. De kan vara bra att ha någon dag ifall du skulle köpa AIO till CPUn.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Att luften får lägre densitet vid högre temperaturer har minimal påverkan. Jag skulle prioritera att ha övertryck i chassit så att inte damm letar sig in lika enkelt.

Du menar att blåsa ut i toppen ?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet inte hur bra stockkylarna är men enligt de tester jag läst så är H440 ett väldigt varmt chassi. Tycker du skall testa dig fram när du fått SP fläktarna. De kan vara bra att ha någon dag ifall du skulle köpa AIO till CPUn.

Har bara 1 SP och 2 AF. Ska jag behålla SP'n eller ska jag byta ut den mot en AF? Fläktarna hämtas nu

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Du menar att blåsa ut i toppen ?

Personligen har jag insug i topp och front, med enda utblåset direkt i linje med processorkylaren. Jag har prövat flera varianter och det ger mig bra temps och nästan inget damm i lådan.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Personligen har jag insug i topp och front, med enda utblåset direkt i linje med processorkylaren. Jag har prövat flera varianter och det ger mig bra temps och nästan inget damm i lådan.

Kör nog på det då! Sätter AF's i toppen som insug. Men... SP på Cpu kylaren eller fram? :8

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem

SP-fläktarna står för "Static Pressure" och är gjorda på ett sätt som i praktiken gör att luften som tas in av fläkten inte har någon annanstans att ta vägen utom framåt. När kan detta då vara bra?

Precis som tidigare nämnt så är detta bra för radiatorer och om du t.ex. råkar ha en hårddiskbur precis framför.

AF-fläktarna står för Air Flow som då kort och gott innebär att fläkten är gjord för att ta in och sprida så mycket luft som möjligt i chassit. Dessa ska monteras på ställen där det inte bör finnas mer än ett fläktfilter i vägen för att uppfylla sitt fulla syfte.

Huruvida man ska ha insug och utsug på vilket ställe finns det många åsikter om. Men två generella regler kan alla enas om:

Monterar man en fläkt i taket skall denna fungera som utblås då varm luft stiger.
Ha ALLTID fler inblås än utblås då vi alltid vill uppnå positivt luftflöde för att främst motverka damm.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

SP-fläktarna står för "Static Pressure" och är gjorda på ett sätt som i praktiken gör att luften som tas in av fläkten inte har någon annanstans att ta vägen utom framåt. När kan detta då vara bra?

Precis som tidigare nämnt så är detta bra för radiatorer och om du t.ex. råkar ha en hårddiskbur precis framför.

AF-fläktarna står för Air Flow som då kort och gott innebär att fläkten är gjord för att ta in och sprida så mycket luft som möjligt i chassit. Dessa ska monteras på ställen där det inte bör finnas mer än ett fläktfilter i vägen för att uppfylla sitt fulla syfte.

Huruvida man ska ha insug och utsug på vilket ställe finns det många åsikter om. Men två generella regler kan alla enas om:

Monterar man en fläkt i taket skall denna fungera som utblås då varm luft stiger.
Ha ALLTID fler inblås än utblås då vi alltid vill uppnå positivt luftflöde för att främst motverka damm.

Om jag kör AF's i toppen som insug och SP vid min hårddiskbur eller cpu kylare? Eller ska jag byta SP'n mot en AF?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Om jag kör AF's i toppen som utsug och SP vid min hårddiskbur eller cpu kylare? Eller ska jag byta SP'n mot en AF?

Jag kanske är tjatig, men en bild på din dator skulle verkligen inte skada, för jag kan nog inte ge exakta råd då jag har dålig koll på hur din setup ser ut

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag kanske är tjatig, men en bild på din dator skulle verkligen inte skada, för jag kan nog inte ge exakta råd då jag har dålig koll på hur din setup ser ut

Kan fixa en bild. Men skulle du nu kunna säga om jag ska behålla SP'n? Sitter med Evo 212 kylare( fläkt riktad mot framsidan ). 3 stock fram. 1 stock fläkt bak.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem

Tänkte bygga vidare lite på det jag skrev angående att det finns olika åsikter om hur man ska skapa ett perfekt luftflöde:

Jag tänkte visa två exempel: Den ena med ett enkelt grafikkort och en luftkylare

Här är det viktigt att skapa ett tydligt luftflöde så att luften kan svepa över alla varma komponenter och på ett smidigt sätt flytta sig ut i chassit igen för att ge plats åt ny kall luft. Observera att man fortfarande skall ha fler fläktar in än ut!

Nästa exempel är på min egna burk.

Här spelar det egentligen ingen roll om jag har ett luftflöde. För vad är det som ska kylas? Jo, två radiatorer. Så bara man håller dessa kalla så behövs inget luftflöde på samma sätt som ovanstående exempel. Observera att man även här har betydligt fler fläktar in än ut.

Med andra ord kan man inte generalisera hur ett luftflöde ska se ut, det är individuellt beroende på hur ens dator ser ut

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte bygga vidare lite på det jag skrev angående att det finns olika åsikter om hur man ska skapa ett perfekt luftflöde:

Jag tänkte visa två exempel: Den ena med ett enkelt grafikkort och en luftkylare

http://s4.postimg.org/6miyp024p/image.jpg

Här är det viktigt att skapa ett tydligt luftflöde så att luften kan svepa över alla varma komponenter och på ett smidigt sätt flytta sig ut i chassit igen för att ge plats åt ny kall luft. Observera att man fortfarande skall ha fler fläktar in än ut!

Nästa exempel är på min egna burk.

http://s11.postimg.org/xkk1kealr/Untitjghijled_1.jpg

Här spelar det egentligen ingen roll om jag har ett luftflöde. För vad är det som ska kylas? Jo, två radiatorer. Så bara man håller dessa kalla så behövs inget luftflöde på samma sätt som ovanstående exempel. Observera att man även här har betydligt fler fläktar in än ut.

Mitt ser mer ut som Ex. 1. Just nu vill jag bara veta om jag har någon nytta för min SP fläkt eller inte. Sitter med stock på Cpun och 3st stock fram i chassit. Värt o byta? Eller ha 3st AF i bakre delen

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Kan fixa en bild. Men skulle du nu kunna säga om jag ska behålla SP'n? Sitter med Evo 212 kylare( fläkt riktad mot framsidan ). 3 stock fram. 1 stock fläkt bak.

Om jag förstår det rätt så har du tänkt att sätta SP'n på din tornkylare? Isåfall är det ett korrekt val

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Om jag förstår det rätt så har du tänkt att sätta SP'n på din tornkylare? Isåfall är det ett korrekt val

Tornkylare> CPU Kylare?

Så behålla mina 2 af's och min sp?

[EDIT] Behåller alla 3 fläktar, tack. Lägger upp en bild så snart smo möjligt om du fortfarande behöver en. Förresten, vet du om någe gratis hårddisk klonings programm?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Nästa exempel är på min egna burk.

http://s11.postimg.org/xkk1kealr/Untitjghijled_1.jpg

Här spelar det egentligen ingen roll om jag har ett luftflöde. För vad är det som ska kylas? Jo, två radiatorer. Så bara man håller dessa kalla så behövs inget luftflöde på samma sätt som ovanstående exempel. Observera att man även här har betydligt fler fläktar in än ut.

Med andra ord kan man inte generalisera hur ett luftflöde ska se ut, det är individuellt beroende på hur ens dator ser ut

Har du dammfilter i den bakre fläktplatsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Tornkylare> CPU Kylare?

Så behålla mina 2 af's och min sp?

[EDIT] Behåller alla 3 fläktar, tack. Lägger upp en bild så snart smo möjligt om du fortfarande behöver en. Förresten, vet du om någe gratis hårddisk klonings programm?

Japp, tornkylare = CPU-kylare

Lägg gärna upp bilder så kan vi snacka vidare om placeringar!

Intel och Samsung har väl kloningsprogram som följer med deras diskar?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Har du dammfilter i den bakre fläktplatsen?

Japp!

Jag har fläktfilter både där bak och i toppen eftersom jag numera kör inblås där bak på min H80i.
I toppen är det dock utblås fortfarande, men jag tycker inte att damm hör hemma i en dator så jag satte ett där också

Observera dock att mina bilder inte är uppdaterade, så dom stämmer inte med vad jag skrivit ovan

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Juste!

Jag länkar nedan två klipp som behandlar ämnet "Static Pressure VS Airflow" samt "Positive VS Neutral VS negative Airflow"

Dessa klipp är riktigt informativa!

https://www.youtube.com/watch?v=gXAFYNE7Cl0

https://www.youtube.com/watch?v=4NYHC3DXynM

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless