Nvidia förbereder Shield Tablet med Tegra X1

Permalänk
Melding Plague

Nvidia förbereder Shield Tablet med Tegra X1

Trots att Nvidias vd, Jen-Hsun Huang, under CES 2015 spelade ned Tegra X1 roll i mobila enheter talar nya uppgifter för att en uppföljare till Shield Tablet med systemkretsen anländer i vår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

skulle vara intressant och veta hur många som ens köpt en shield tablet.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

skulle vara intressant och veta hur många som ens köpt en shield tablet.

Jag har en

F.ö. mycket nöjd.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Är detta samma processor som finns i Nexus 9?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är detta samma processor som finns i Nexus 9?

Nexus 9 använder sig utav Tegra K1, medan denna nyhet handlar om Tegra X1

Permalänk
Medlem

Jag har en, det är toppen att kunna sitta i soffan och spela PC-spel på stor-TVn. Eller vid köksbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Nexus 9 använder sig utav Tegra K1, medan denna nyhet handlar om Tegra X1

Just ja, så var det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Trevligt. Hoppas de släpper en lite större surfplatta denna gången.
Tycker 8" är för litet för PC spel.

hade även varit trevligt att se denna krets i andra tillverkares plattor/telefoner.

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Trevligt. Hoppas de släpper en lite större surfplatta denna gången.
Tycker 8" är för litet för PC spel.

hade även varit trevligt att se denna krets i andra tillverkares plattor/telefoner.

Absolut. Jag skulle gärna se en Shield Tablet 2 med 10"-12" skärm.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Det är ju android. Spelar man android spel? eller streamar man från PC:n? Om man streamar, då känns ju hårdvaran ganska irrlevant? Vad har man den till?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Varför går tillverkarna till åtta-nio tum? Först hade alla fel formfaktor men rätt diameter (tio tum, 16:9) och nu är formfaktorn rätt men surfplattorna för små.

Folk har redan smartphones på 5,5-6 tum. En surfplatta är onödig om den inte erbjuder generöst med skärmyta.

Edit: För att inte tala om att Microsoft är de enda som faktiskt gör en bra Windows-platta. Sedan klagar alla tillverkare om att iPad leder försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag förstår inte. Det är ju android. Spelar man android spel? eller streamar man från PC:n? Om man streamar, då känns ju hårdvaran ganska irrlevant? Vad har man den till?

jag har dock den första note 7 spelar typ nästan alla spel med max grafik, och så har dom nästan bäst högtalare då dom flesta surfplattor har helt värdelösa platt jävla monoljud eller nåt.. man köper ju dessa för gaming oftast och för att få max prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

skulle vara intressant och veta hur många som ens köpt en shield tablet.

Jag har en och den är lätt den bästa platta jag haft. Portal 2,Trine och Halflife 2 säger jag bara! annat än skräpspelen till Android och Ios. Tycker du skulle skaffa en oxå

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Då ska alltså Tegra X1 komma till mobila enheter också låter riktigt bra det! Får den likande pris som nuvarande känns den riktigt spännande.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Finns många som vill ha 7-8-tums tablets, därför ssläpper Sony, Lenovo, Samsung 2 versioner, en 7-8 och en 10-12. Så enkelt är det, är ju bara skärmen som skiljer dom åt, nästan. Jag vill ha en 7-8, större än 10 då har jag hellre en 2-in-1 hybrid med riktigt tangentbord. En 7-tummare går fortfarande ner i en jackficka.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag förstår inte. Det är ju android. Spelar man android spel? eller streamar man från PC:n? Om man streamar, då känns ju hårdvaran ganska irrlevant? Vad har man den till?

säger en sak, Emulators

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre se att de satsar vidare på Shield än Shield Tablet - en sådan uppföljare skulle vara det enda som skulle kunna hindra mig från att gå AMD nästa gång grafikkortet ska bytas.

Permalänk
Medlem

Har också en Shield Tablet.

Helt ok spel till den, och kul att ta med hem till t.ex. farsan, snabbt inkopplad om vi vill spela något, eller till någon annan polare för den delen.

Väldigt bra hårdvara till överkomligt pris.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag förstår inte. Det är ju android. Spelar man android spel? eller streamar man från PC:n? Om man streamar, då känns ju hårdvaran ganska irrlevant? Vad har man den till?

Det krävs hyfsad bra hårdvara för att kunna streama spel i god kvalitet.
Har provat programmet limelight, som finns på google play, som fungerar på samma sätt som Shield.
Och prestandan är långt från optimal på min galaxy tab pro 12.2.