Permalänk
Medlem

Java Programmering

När jag går in till kommandotolken och går in på en mapp, när jag skriver in javac, så står det "javac är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil" Vad ska jag göra så att det funkar?? Snabba svar tack.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatarox:

När jag går in till kommandotolken och går in på en mapp, när jag skriver in javac, så står det "javac är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil" Vad ska jag göra så att det funkar?? Snabba svar tack.

Har du installerat JDK? Om så är fallet, finns sökvägen till javac i miljövariabeln PATH?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja, jag använder JDK och jag har gjort en Path jag hittade javac i java-bin mappen. Så jag vet inte riktigt vad som är felet

Permalänk
Medlem

Jag hittade felet, i miljövariabler så var det inte bin det var bara java. Jag gick alltså inte in på bin när jag kopierade platsen. Förlåt för att jag har tagit eran tid i onödan. Men tack för hjälpen anyway.