Permalänk
Inaktiv

Func MS-3 - scrollhjulet buggar

Hej!

Har en Func MS-3 (första versionen) som buggar när jag scrollar med den. Ibland scrollar den uppåt när jag scrollar nedåt och tvärtom, dessutom med en massa hopp och hack.

Har ni andra som behövt reklamera produkten gjort det via Func.net eller återförsäljaren? Tänkte om Func har bra support i Sverige eftersom det är ett svenskt företag.

Permalänk

Har du haft den länge? Om du har det så skulle jag gissa på att det är dammigt runt sensorn för scrollhjulet, det borde gå att skruva upp musen och ta bort skräpet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Har du haft den länge? Om du har det så skulle jag gissa på att det är dammigt runt sensorn för scrollhjulet, det borde gå att skruva upp musen och ta bort skräpet.

Haft den i ett och ett halvt år och inte använt den så väldigt intensivt. Den är inte skitig i övrigt. Vill nog inte öppna den eftersom garantin lär försvinna då.

Permalänk

Det ar en riktigt schysst mus, men hade en hel del problem med den i borjan. Kontaktade deras support, som kommunicerade vanligt pa svenska och sag till att jag fick en ny mus varje gang den gamla kranglade. Fick totalt 2 moss. De ar medvetna om problemet du beskriver, sa kontakta dem!

(Vart att namna ar att jag till slut fick en mus, rev 2, som har fungerat bra i over ett ar)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fgblomqvist:

Det ar en riktigt schysst mus, men hade en hel del problem med den i borjan. Kontaktade deras support, som kommunicerade vanligt pa svenska och sag till att jag fick en ny mus varje gang den gamla kranglade. Fick totalt 2 moss. De ar medvetna om problemet du beskriver, sa kontakta dem!

(Vart att namna ar att jag till slut fick en mus, rev 2, som har fungerat bra i over ett ar)

Stort tack, jag ska kontakta dem

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Även jag kontaktade dem och fick en Rev 2 utskickad istället.

Kan vara värt att nämna, om du blåser hårt ner vid skrollhjulet så brukar den fungera fint i en dag till eller två. Verkar vara skit som fastnar där nere.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fgblomqvist:

Det ar en riktigt schysst mus, men hade en hel del problem med den i borjan. Kontaktade deras support, som kommunicerade vanligt pa svenska och sag till att jag fick en ny mus varje gang den gamla kranglade. Fick totalt 2 moss. De ar medvetna om problemet du beskriver, sa kontakta dem!

(Vart att namna ar att jag till slut fick en mus, rev 2, som har fungerat bra i over ett ar)

Skrivet av DavidtheDoom:

Även jag kontaktade dem och fick en Rev 2 utskickad istället.

Kan vara värt att nämna, om du blåser hårt ner vid skrollhjulet så brukar den fungera fint i en dag till eller två. Verkar vara skit som fastnar där nere.

Kontaktade Func och de bad mig att snacka med återförsäljaren. Konstigt, med tanke på att andra skött ärendet direkt via dem.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon99339:

Kontaktade Func och de bad mig att snacka med återförsäljaren. Konstigt, med tanke på att andra skött ärendet direkt via dem.

Jag bad snällt då Cdon Muppade sig en massa. Men de får väl göra precis som de själva vill. Första gången hänvisade de till att de inte hade någon distributionskälla i norden och det var vid ett glappande skrollhjul. Sedan dog kabeln helt, det blev kabelbrott så musen slutade fungera helt. Fick en ersättningsmus först då.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Felreklamerade den via min återförsäljare (inet) och fick den nya versionen skickad hem utan kostnad. Den är väldigt många som haft problem med version ett av denna musen.

Hel tråd här:

http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...