Tips på surfplatta till mig o sambon.

Permalänk
Medlem

Tips på surfplatta till mig o sambon.

Som rubriken lyder behöver jag tips på lämplig surfplatta till mig och sambon tänkte vi skulle ha en varsin så man slipper slåss om den.

Min platta vill jag nog helst ha i 7" tycker 10" känns lite för stort. Jag kommer använda min till att kolla facebook och surfa runt på nätet kolla lite olika hemsidor osv vill göra detta laggfritt behöver inte vara nån platta som ska spelas på då jag ej har intresse för detta.

Sambons krav är att det ska vara 10" och den ska användas på samma saker som min men hon kommer förmodligen att spela lite mer än mig och vill nog ha en skaplig kamera om det går att få.

Budget.. Jadu kan lika gärna köpa en varsin typ ny surfplatta för 5k var på media markt o dem funkar nog utan problem för oss men ja tänkte komma undan hellst så billigt som möjligt inge DMTECH eller nå sånt skräp betalar hellre en 500ing mer om de behövs.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Tror du kan få Surface pro 1 nu för typ 4000 på webhallen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Som rubriken lyder behöver jag tips på lämplig surfplatta till mig och sambon tänkte vi skulle ha en varsin så man slipper slåss om den.

Min platta vill jag nog helst ha i 7" tycker 10" känns lite för stort. Jag kommer använda min till att kolla facebook och surfa runt på nätet kolla lite olika hemsidor osv vill göra detta laggfritt behöver inte vara nån platta som ska spelas på då jag ej har intresse för detta.

Sambons krav är att det ska vara 10" och den ska användas på samma saker som min men hon kommer förmodligen att spela lite mer än mig och vill nog ha en skaplig kamera om det går att få.

Budget.. Jadu kan lika gärna köpa en varsin typ ny surfplatta för 5k var på media markt o dem funkar nog utan problem för oss men ja tänkte komma undan hellst så billigt som möjligt inge DMTECH eller nå sånt skräp betalar hellre en 500ing mer om de behövs.

Nvidia shield 16gb?

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Köpte en Asus Memopad 10" i mellandagsrean, först och främst för att kolla film/twitch i sängen, Tror jag betalade 1500 för den
Fungerar skitbra för mitt ändamål men kanske lite för mycket budget för er?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2269425

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

7" varianten, jag hade titta på Lenovo A7-40 eller A7-50. Fungerar verkligen bra för videos, film, webbsidor, mail etc. En nexus 7 gen 2 är även den rolig, men bra mycket dyrare. Asus memopad 7 fungerar nog bra den med för sina ändamål. Finns lite olika varianter med upplösning och jag upplever deras android variant vara lite slöare än Lenovos faktiskt.

Till damen din har jag mindre tips, att få en bra kamera kommer kosta på minst en tusenlapp eller två.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

din sambo ska ha en galaxy tab då? har bra kameror i dom.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara varna för Samsungs s4. skiten laggar i dem mest konstiga situationerna. Kameraappen laggar när den ska startas, telefonboken kan det ta upp mot en minut att starta etc etc. Kanske bara är något på s4, men det är ju ändå den gamla flaggskeppsmodellen, och då under helt vanliga förhållanden och väldigt lätta program... Nu vet inte jag om samma problem hänger med i andra versioner av deras galaxy serier, men det borde ändå vara ett ganska tydligt varningstecken?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag kan bara varna för Samsungs s4. skiten laggar i dem mest konstiga situationerna. Kameraappen laggar när den ska startas, telefonboken kan det ta upp mot en minut att starta etc etc. Kanske bara är något på s4, men det är ju ändå den gamla flaggskeppsmodellen, och då under helt vanliga förhållanden och väldigt lätta program... Nu vet inte jag om samma problem hänger med i andra versioner av deras galaxy serier, men det borde ändå vara ett ganska tydligt varningstecken?

Det är snarare något på din telefon, inte S4 generellt.

Sen är som vanligt Samsungs grejer fyllda med bloatware, men problemen du beskriver är inte normala.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det är snarare något på din telefon, inte S4 generellt.

Sen är som vanligt Samsungs grejer fyllda med bloatware, men problemen du beskriver är inte normala.

Jag har en kompis som har nästan precis samma problem. Men som du säger så kan det vara så att vi bara haft otur. Tycker ändå att det är konstigt och ville belysa problemet för TS.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Till sambon som vill ha en platta i klassen kring 10" Rekommenderar jag Air 2 64GB. Lätt och smidig, bra format för att kolla nätet, bra prestanda etc. Finns ju 16GB också, men kan nog bli lite begränsat om ni har tänkt att lagra något på plattan.

För dig rekommenderar jag Sony Xperia Tablet Z3 Compact, tunn och lätt, smidig att hantera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkers:

Köpte en Asus Memopad 10" i mellandagsrean, först och främst för att kolla film/twitch i sängen, Tror jag betalade 1500 för den
Fungerar skitbra för mitt ändamål men kanske lite för mycket budget för er?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2269425

Intressant. Har kollat lite på sistonde på Asus transformerpad ligger på ungefär 1700 tror ja den verkar strået vassare eller är det jag som tänker galet då? Kamera va inte så viktigt för sambon ändå visa de sig :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mOOpiTh:

Intressant. Har kollat lite på sistonde på Asus transformerpad ligger på ungefär 1700 tror ja den verkar strået vassare eller är det jag som tänker galet då? Kamera va inte så viktigt för sambon ändå visa de sig :S

Beror ju på vilken transformer Pad, Det är en hel serie, finns både hela Windows varianter och billiga Android enheter i serien

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin