Ansluta okänd övervakningskamera till datorn/livesändning?

Permalänk

Ansluta okänd övervakningskamera till datorn/livesändning?

Hej!

Har en övervakningskamera som jag inte vet vad det är för märke eller modell. Jag skulle vilja använda denna till att livesända men det finns inget tydligt sätt dom man kan ansluta den till och hur man använder den.

Den har en plats för ett GSM-kort. Jag antar att man måste sätta dit ett sånt för att ansluta till kameran men hur gör jag det? Någon programvara måste jag ju ha.

Sedan finns det en anslutning som ser ut som ett moderkorts usb-anslutning och har en liten knapp ovanför sig.
Här är bilder på kameran och anslutningsporten.

Permalänk
Medlem

Du får ta kort på alla/hela kretskortet/kretskorten. Både framsidan och baksidan. Brukar gå att hitta lite siffror och bokstäver som kan tyda på vad för kamera det är.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Skrivet av Knashatt:

Du får ta kort på alla/hela kretskortet/kretskorten. Både framsidan och baksidan. Brukar gå att hitta lite siffror och bokstäver som kan tyda på vad för kamera det är.

Finns inga betydelsefulla siffror någonstans. Hittade däremot två namn tror jag. Det står Iris på ett ställe och Siemens på ett annat.

Permalänk
Medlem

Många av dessa kameror ansluts till ett styrsystem som därifrån ger dig en videosignal.
De är inte tänkta att kopplas in direkt till en uppspelningskälla så som tv eller dator.

Kan inte svara för denna.

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM