Windows 10 ger nya ikoner för papperskorgen, kontrollpanelen och favoriter

Permalänk
Skrivet av ELF:

Där har vi riktiga ikoner. Gillar när man ser detaljerna.
Jag använder ingen touchskärm, så jag vill inte ha några platta och nästan monokroma ikoner.

Tackar Tackar.....

Ja mycket trevligare att sitta och klicka på dessa ikoner.

Sen har jag förberett i reg att jag har fina ikoner när jag sätter i en hårddisk/SSD/USB som kommer fram då.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Oj vad häftigt du är! Dina klasskompisar kommer bli så impade. Nämen skämt åsido jag tyckte de var fina men lite väl överdimensionerade.

Alltså du grabben. Har du Windows 8 ???? för där kan man ju ställa in storleken på ikoner. Men du sitter kanske på mini XP ikoner fortfarande på en 24 tum skärm 1920-1080. Inte jag lol.

http://www.ladda-upp.se/bilder/fkkvihxivmxgup/

Permalänk
Medlem

OnT: Det är inte lika snyggt som på Windows 8.1, men det här kommer troligtvis innebära att ikonerna är snygga även när man använder Win 10 på en skärm med väldigt hög upplösning, något som de verkar lägga mycket krut på i övrigt.

tagit bort citat enligt §1
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Och här tänkte dumma jag att ett OS var till för att köra andra program inte för att ändra upp skiten varannan vecka för att användare inte ska bli uttråkade. Fan vad fel jag hade

Bra för dig att du tycker så för då kan det ju inte spela någon som helst roll att de byter utseende.

Permalänk

Windows 10 ser ok ut, men dessa ikoner var inte alls snygga...

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tvärt om, funktion ÄR viktigt. Och Windows 7an har fungerat klockrent, stilrent och anpassningsbart länge nu. Varför det måste se ut som om ens unge ritat ikonerna förstår jag inte hur det skulle bättra funktionen. Om de bara skulle gå på funktion, så hade det stannat som Windows 7. De ville istället ha neonfärger och extrema "LED" kontraster, som ser för jäkligt ut i tex Win 8.
[/B]

Hm, du tar mina påstående och lägger på dom i ditt motargument? Smart
Funktionen i designen är en funktion av det "snygga" för mig. En design utan direkt innehåll eller funktion är totalt ointressant.
Jag tycker de här ikonerna är tydliga och funktionsrika vilket gör de relativt snygga men kan alltid bli bättre.

Permalänk
Avstängd

Vilket skämt, får windows 3.1 vibbar.

Permalänk
Skrivet av havoc:

Vette tusan vad det är med folk, så länge ikonen är informativ spelar det fasiken ingen som helst roll hur den ser ut.
Och för de som känner de måste spendera en stor del av sin tid på att titta på ikoner på skrivbordet så finns det full möjlighet att byta ut ikonerna till nått som är mer tilltalande för deras estetiska sinne.

Håller helt med. Enklare ikoner (så länge det inte går till överdrift) kan också hjälpa en att hitta det man vill på skrivbordet snabbare, och det är ju alltid bra.

Permalänk
Medlem

I'm calling it right now, de nya ikonerna är fake. Framförallt så finns det redan "platta" ikoner för håddiskar i Windows 8, och de ser inte ut som på bilderna. Dessutom så är det med en 3rd party OS X dock klon på bilderna, så förmodligen så har någon helt enkelt moddat lite ikoner och "läckt" bilder.

Permalänk
Medlem

Ojoj nästa I-landsproblem. Nu när vi tjatat oss tillbaka en startmeny så ska fasen INGEN RÖRA MINA IKONER
Twitterstorm på ingång 5.5 på richterskalan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv

Mm, det är populärt att basha Microsoft nu, modegrej liksom.

Permalänk
Medlem

Men så vansinnigt fula.
Det här får ju trafikskyltarna att se snygga ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

I'm calling it right now, de nya ikonerna är fake. Framförallt så finns det redan "platta" ikoner för håddiskar i Windows 8, och de ser inte ut som på bilderna. Dessutom så är det med en 3rd party OS X dock klon på bilderna, så förmodligen så har någon helt enkelt moddat lite ikoner och "läckt" bilder.

Nej då, de flesta används redan i nuvarande technical preview build. Det är bara att ladda ner och se själv. Sen huruvida de motsvarar den slutgiltiga produkten är ju en annan fråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Lite kluven, ena sidan så känns designen ett par steg bakåt men o andra sidan höll jag fast vid w2k temat i wxp eftersom jag upplevde orginalet för plottrigt.
Skulle man nu inte gilla denna design går det säkert att välja ett w7 classic tema så alla blir nöjda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Vafan har de importerat ikonerna från win 3.11 eller vad tusan är det frågan om ? ....lär bli till å tanka win 7/8 icon pack

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så extremt ful 80tals design att det ensam är en anledning att låta bli win 10 också.
Det verkar som om det får bli Linux på heltid.

Det här var nog det värsta jag sett, fick sänka belysningen på skärmen för att inte få ögonskador för fan. Nä, kommer inte att bli något mer Windows för min del. Linux ftw med sina möjligheter då ALLT går att göra redan från en installations-usb.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

....Tänkte "Windows 95 e tillbaka!" när jag såg det o det e inte bra....föredrar de snygga Win 7 ikonerna.

Spelar inte så stor roll för mig visserligen. Kan sätta huet i pant på att Stardock gör massa snygga skins/temas o.s.v.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Det här var nog det värsta jag sett, fick sänka belysningen på skärmen för att inte få ögonskador för fan. Nä, kommer inte att bli något mer Windows för min del. Linux ftw med sina möjligheter då ALLT går att göra redan från en installations-usb.

Eller så fixar du som andra har gjort , laddar ner nåt ikonpack nånstans. Det kan väl inte vara svårare att byta ut det man inte vill ha

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

"Lipstick on a pig".

Förhoppningsvis kommer det alternativ framöver att välja bland.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Är det år 1995 eller 2015? Kan vara de fulaste ikonerna på bra länge.

Permalänk

Är detta inte bevis på att dom stressa ut 8:an. Är ju två designer i win 8.

Hade varit kul med Aero 3.0 som val med och inte behöva fulhackasystemet.

Är just det som är felet med 8, tagit bort alla val.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Inte för att jag bryr mig så jättemycket om ikoner men dessa var riktigt fula. Varför får vi en allt plattare och minimilistisk design nu när vi har såpass högupplösta skärmar? Bara att ösa på med detaljer!

Permalänk
Medlem

Alltid ska det klagas på något när Microsoft släpper något nytt. Vet ni, det går bra att byta ut sånt som man inte gillar. Det är det som är det fina med Windows, man kan ändra på saker. Om jag som är autistisk kan stå ut med dessa visuella förändringar borde ni andra också kunna det.

Personligen gillar jag stilen på ikonerna i Vista bäst.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Vet ni, det går bra att byta ut sånt som man inte gillar.

Jag brukar föredra att man gör rätt från början än att lappa och laga i efterhand. Vi lever inte på 80-talet. Alla verkar ha fattat det utom Microsoft med sina extremt fula ikoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Jag brukar föredra att man gör rätt från början än att lappa och laga i efterhand. Vi lever inte på 80-talet. Alla verkar ha fattat det utom Microsoft med sina extremt fula ikoner.

Vissa gillar uppenbarligen deras nya ikoner, som du enkelt kan läsa dig till i tråden. Skulle du föredra ett inlåst system där du inte kan ändra på något Det kan omöjligen passa allas smaker, därför är det då bra om det går att ändra på det man inte tycker om. Jag förstår inte riktigt problemet.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aeones:

Vissa gillar uppenbarligen deras nya ikoner, som du enkelt kan läsa dig till i tråden. Skulle du föredra ett inlåst system där du inte kan ändra på något Det kan omöjligen passa allas smaker, därför är det då bra om det går att ändra på det man inte tycker om. Jag förstår inte riktigt problemet.

Problemet är att MS inte garanterar att det ska gå att ändra på det, det gör att man inte törs ändra interfacet om man måste ha en garanterat fungerande dator. Det betyder nog inget på en spelmaskin men är oerhört viktigt för en där man arbetar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Problemet är att MS inte garanterar att det ska gå att ändra på det, det gör att man inte törs ändra interfacet om man måste ha en garanterat fungerande dator. Det betyder nog inget på en spelmaskin men är oerhört viktigt för en där man arbetar.

Hur svårt är det att byta ikonerna då?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan inte tex. Google skapa ett OS för pc:s? Steam OS kanske blir något att ha? Microsoft behöver mer konkurrens. Detta hör inte hemma 2015 utan 1995 dessutom är det alldeles för små skillnader mellan nya Windows versioner som släpps. Finns knappt någon anledning att uppgradera...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aeones:

Hur svårt är det att byta ikonerna då?

Problemet är inte om det är svårt eller inte utan om MS garanterar att det alltid kommer att fungera och det gör de inte och mjukvaran är dessutom sluten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Problemet är inte om det är svårt eller inte utan om MS garanterar att det alltid kommer att fungera och det gör de inte och mjukvaran är dessutom sluten.

Varför skulle det på något sätt innebära problem att byta ikonerna? Det har aldrig påverkat mitt system i någon Windows-version.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz