Erbjuder webhallen montering?

Permalänk
Medlem

Erbjuder webhallen montering?

Hej!

Jag orkar inte vänta tills webhallens kundtjänst svarar på måndag, så jag tänkte att jag kollar om någon här kanske vet om Webhallen erbjuder montering av en dator om man köper den i delar? Vet att t.ex inet erbjuder att man kan köpa till det. Länka isåfall gärna! Då har jag chansen att få datorn tidigare

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite, vilka butiker förutom Inet erbjuder montering av fritt valda komponenter?

Permalänk
Medlem

Varsågod, bara någon svarar på min också Jag vet att netonnet gör det om du åker till deras lager kan jag tillägga. Vet ej om dom gör det direkt online.

Permalänk
Medlem

Jag tror komplett gör det, men inte webhallen. Inte vad jag vet.

Permalänk

Beror väl var man bor, Alina finns på flera orter med montering av komponenter.
https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=S3

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kosh of Vorlon:

Beror väl var man bor, Alina finns på flera orter med montering av komponenter.
https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=S3

När det finns att köpa i webbshoppen så lär de ju skicka den också.

Permalänk
Medlem

Jag ska kika vad Alina har att erbjuda! De kanske slår Webhallen, vem vet Och tack Hagge, får se vad kundtjänst säger på måndag. (Jag väntar lite med köpet ändå).

Permalänk

Det är ju bygga den som är de roliga

Permalänk
Medlem

Netonnets alla lagershopar erbjuder:)

Permalänk
Medlem

Webhallen har ju en egen avdelning här på forumet, ställ frågan där.

Jag såg att de nyligen svarade en medlem mitt i natten en lördag

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Lugnt jag ska ändå vänta med att köpa så vi får se vad kundtjänst säger (Mailade dem tidigare idag). Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Som sagt, att bygga själv är väl det roligaste?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Jo alltså jag börjar faktiskt luta mera åt det nu. Jag har aldrig byggt i sli bara förut men det är väl inte så svårt .. Sen är jag lite skraj för att montera processorn, men bara jag kollar noga hur man gör så borde det väl vara lugnt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Jo alltså jag börjar faktiskt luta mera åt det nu. Jag har aldrig byggt i sli bara förut men det är väl inte så svårt .. Sen är jag lite skraj för att montera processorn, men bara jag kollar noga hur man gör så borde det väl vara lugnt också

Det är som lego, inga konstigheter. Finns bra guider på youtube också.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Okej jo de kan jag tänka mig.. Vi får se om jag vågar mig på! Kan tänka mig att det blir så

Permalänk

Jag håller med, byggde min första dator (den i signaturen) och det var så kul att man vill göra det oftare. Komplett har en bra guide på Youtube och även Linus har bra steg för steg guider. Du borde ge det ett försök innan du slänger flera hundralappar på nånting man själv kan göra på 1 timme.

Visa signatur

Corsair Carbide 200R | Asus Strix GTX 980 | I7 4790K @4,6 Ghz | Corsair H80i | Asus Z97-A | 8GB Corsair Vengeance Pro 1866 CL9 | EVGA SuperNova G2 750W | Intel SSD 530 120 GB | Kingston SSDNow 64 GB | 1TB WD |AOC q2770Pqu (2560x1440p) | Corsair K70 | Corsair M65 RGB | Logitech Z623 THX

Permalänk
Medlem

Okej smarta ord! Jag tror hag ger mig på ett försök ändå - har sett kompletts guide och det verkade inte så svårt ändå. Den blir ju mera "min egen" då, så det vore nice. Tack för uppmuntran:)

Permalänk
Medlem

Smaken är väl som baken.

Jag har byggt ihop mina två senaste datorer, och jag tycker inte att det är särskillt kul att bygga ihop + att jag är nojig över att jag ska råka svetta ner någon komponent.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Haha, ja jag har kunnat se mig själv i den bilden också Vi har en lokal butik som bygger ihop, får se om jag ger en tusenlapp för det^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag tror komplett gör det, men inte webhallen. Inte vad jag vet.

Men komplett bygger väl inte ihop med fritt valda komponenter?
Dom har lite olika modeller som man kan modifiera, men det är inte helt fritt.
Eller har jag missat något?

Skrivet av Minsc S2:

Smaken är väl som baken.

Jag har byggt ihop mina två senaste datorer, och jag tycker inte att det är särskillt kul att bygga ihop + att jag är nojig över att jag ska råka svetta ner någon komponent.

Jag håller med, jag byggde ihop datorer både åt mig själv och kompisar förr, men det är sååå jävla värt 800 spänn att låta någon annan göra det.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt gjort det nu, och det var inte så farligt ändå Lite kämpigt vissa bitar, men det gick rätt fort! Grattis till mig för 1000 insparade spänn hehe. Sen blir det ju förstås snyggare och bättre gjort om man lämnar in den, rätt stökigt i burken just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Razmion:

Har faktiskt gjort det nu, och det var inte så farligt ändå Lite kämpigt vissa bitar, men det gick rätt fort! Grattis till mig för 1000 insparade spänn hehe. Sen blir det ju förstås snyggare och bättre gjort om man lämnar in den, rätt stökigt i burken just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns inga garantier på att det blir snyggare bara för att du lämnar in den

Permalänk
Medlem

Okej nej kanske bara är en bild man har, av att det blir mera proffsigt gjort. Iaf för mig, det ser rätt mycket ut som en salig röra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men komplett bygger väl inte ihop med fritt valda komponenter?
Dom har lite olika modeller som man kan modifiera, men det är inte helt fritt.
Eller har jag missat något?

Jag håller med, jag byggde ihop datorer både åt mig själv och kompisar förr, men det är sååå jävla värt 800 spänn att låta någon annan göra det.

Jag fick fram en annons i Facebook från komplett där de stod, "Du väljer, vi bygger".. så fritt borde de väl vara.
För övrigt har jag betalat 750kr 1 gång och de var dock sista gången. För ca 8-9år sen. Sen dess har jag byggt själv åt mig o mina vänner. Tycker det är riktigt kul, och jag gör även ett snyggare jobb än dem som bygger för pengar. Tänker inte smutskasta butiken jag var hos, men fan vad stökigt det var i datorn. Inte ett enda jävla kabeldrag.

Permalänk
Medlem

En sak att påpeka är att i alla fall inet ej monterar en större/tyngre cpu kylare då risken för att den vid transporten kan skada moderkort/cpu/etc är för stor.
Har för mig att jag läst det på kompletts sida med men är inte säker.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!