CM Storm QuickFire TK MX Red - Lös spaceknapp?

Permalänk
Medlem

CM Storm QuickFire TK MX Red - Lös spaceknapp?

Jag köpte ett CM Storm QuickFire TK MX Red för en månad sen och reagerade direkt på att space-knappen var väldigt sladdrig och satt ganska löst. Då jag aldrig haft ett mekaniskt tangentbord så visste jag inte om det skulle var så eller inte. I helgen fick jag testa ett annat mekaniskt tangentbord med röda brytare där space-knappen var väldigt stabil. Länkar två klipp på hur det låter, där det första klippet är exakt som mitt tangentbord.

Är det någon som har ett CM Storm QuickFire TK MX Red (eller någon av deras liknande modeller) som inte låter såhär? Har pratat lite med Inets kundservice och tänkte försöka se om det går att lösa utan att skicka iväg tangentbordet i flera veckor med risken att det kommer tillbaka likadant.

I det första klippt låter det exakt som mitt gör:

Det andra verkar bara påverkas på ena sidan, men samma problem som jag ser det:

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ta loss tangenten och sätt dit den igen. Är nog stabilisatorn som inte är fäst rätt i tangenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ta loss tangenten och sätt dit den igen. Är nog stabilisatorn som inte är fäst rätt i tangenten.

Redan gjort flera gånger. När jag tar loss tangenten så framkallar stabilsatorerna samma ljud om jag nuddar vid dem.

Tack för tipset dock, borde skrivit det i första inlägget!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Oj, märkte nu att min spaceknapp låter likadant. Har haft tangentbordet ett bra tag och har inte stört mig på det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Oj, märkte nu att min spaceknapp låter likadant. Har haft tangentbordet ett bra tag och har inte stört mig på det.

Sorry om jag gjorde dig uppmärksam på något du inte reagerat på, hehe

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Har cm storm bruna brytare och tyckte också space knappen var sladdrig och högljud, beställde dock blå o-ringar som löste problemet hyffsat.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Har cm storm bruna brytare och tyckte också space knappen var sladdrig och högljud, beställde dock blå o-ringar som löste problemet hyffsat.

Var någonstans beställde du dessa?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Var någonstans beställde du dessa?

http://www.maxfps.se/tillbehor-8

Permalänk
Medlem

Hittade precis. Väldigt drygt att behöva beställa 125 stycken och betala 30% av vad tangentbordet kostade när man ska använda 3st.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Hittade precis. Väldigt drygt att behöva beställa 125 stycken och betala 30% av vad tangentbordet kostade när man ska använda 3st.

Håller med. Ska vi samköpa och sälja löst här på Swec kanske
Kanske fler som är intresserade av några blå o-ringar?

Märkte nu nämligen att min space oxå "rasslar", inget jag stört mig på innan men... tack...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Håller med. Ska vi samköpa och sälja löst här på Swec kanske

Kanske fler som är intresserade av några blå o-ringar?

Låter nästan som ett alternativ. Får se vad som kommer fram i tråden och om det går att få det utbytt/lagat via Inet kanske

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Hade jag jobbat kvar på posten för tillfället hade jag garanterat skickat iväg lite brev, kanske kan skicka er några om man orkar dra iväg till en postlåda.

Tanken var att jag skulle använda mina o-ringar på hela tangentbordet, men det var endast skönt på space knappen för den är såpass raslig så jag har ju en massa ringar som bara ligger. Jag tror inte Inet kan göra någoting eftersom jag antar att det inte är något fel på ditt tangentbord, det är bara så konstruktionen ser ut, det är rassliga space knappar på cm storm helt enkelt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Tanken var att jag skulle använda mina o-ringar på hela tangentbordet, men det var endast skönt på space knappen för den är såpass raslig så jag har ju en massa ringar som bara ligger.

Jag är inte främmande för att Swisha över 20-30 spänn för porto/brev och 8-10 ringar.
Är det de blå, 40A-R, du har?

Permalänk
Medlem

Oringar liknande dessa lär ju annars finnas på närmaste järnaffär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Oringar liknande dessa lär ju annars finnas på närmaste järnaffär.

Eller för mindre än en tjugolapp från ebay. http://www.ebay.com/itm/White-Rubber-O-Ring-150pcs-Key-Cap-Sw...

Permalänk
Medlem

Smörj med lite silikonfett på stabilisatorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Smörj med lite silikonfett på stabilisatorerna.

Har inget emot att testa det, men tror inte att de tär det som är felet. Det är snarare själva stabilisatorerna som sitter löst, tror inte att det skulle bli bättre med lite fett tyvärr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag testade precis en liten ful-lösning som faktiskt gjort det lite bättre. Jag tejpade helt enkelt fast stablisatorerna med lite vanligt målartejp. Det gör det inte till hundra procent, men bättre blev det helt klart. Ingenting som är permanent heller, vilket gör det lätt att testa för den som vill. Skickar med en bild på hur det ser ut.

Nästa steg blir o-ringar och silikonfett!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770