Hörlurar har kommit till ombudet, utan kartong eller nåt

Permalänk
Medlem

Hörlurar har kommit till ombudet, utan kartong eller nåt

Ett headset för 900 har kommit och till min och snubben i kassans förvåning så har det kommit utan ens plast eller papp runt. Ska det inte komma i kartong med bubbelplast i och sånt??

Permalänk
Medlem

Var köpte du lurarna? Privatperson?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är adresslappen fäst direkt på hörlurarna så är de förmodligen postade utan emballage.

Den enda som kan ge ett definitivt svar är säljaren så frågan borde ställas till hen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

haha låter som cdon har varit i farten igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie:

Ett headset för 900 har kommit och till min och snubben i kassans förvåning så har det kommit utan ens plast eller papp runt. Ska det inte komma i kartong med bubbelplast i och sånt??

Var beställde du det ifrån?

Permalänk
Medlem

Är dom hela är det inget att klaga på, har dom skadats är det på avsändaren att ersätta då emballaget inte varit tillräckligt. Hade det varit emballage och dom fortfarande gått sönder hade det varit på posten att ersätta. Tror knappast det finns någon lag som kräver att det ska vara emballage på varan utan det är upp till försäljaren/avsändaren.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Originalförpackningen är (oftast) designad för att hålla produkten hel under transport, utan något som helst extra emballage. Det kanske är lite ovanligt att skicka hörlurar utan extra förpackning, men fungerar gör de nog.

Att skärmar och chassin skickas utan extra emballage är väl mer en regel än undantag dock, men jag måste hålla med om att det var märkligt att hörlurar skickades utan extra emballage.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fick min blu-ray spelare i originalkartong för någon vecka sedan. Kartongerna skall vara designade för att klara av att bli fraktade.

Permalänk
Medlem

Det var ett misstag från deras sida. Deras anställda ska alltid emballera hörlurar sa han. Därav inte värt att nämna deras namn.

Tack för intresset i tråden, ursäkta att jag inte svarade tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie:

Det var ett misstag från deras sida. Deras anställda ska alltid emballera hörlurar sa han. Därav inte värt att nämna deras namn.

Tack för intresset i tråden, ursäkta att jag inte svarade tidigare.

Hur kan man ens missa detta? Om det var från ett företag och sprillans ny produkt låter det väldigt konstigt.
Men hoppas dom är hela och funkar så.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Misstag vet jag inte om jag tror så mycket på... Jag beställde två joysticks för ett tag sedan och de var skickade med endast adresslapparna på originalkartongen, ena paketet var rejält tillknycklat i hörnet men innehållet var ok. Blev väldigt paff faktiskt att de inte lagt dem i en kartong. Nu fick de ju betala för två separata paket istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie:

Ett headset för 900 har kommit och till min och snubben i kassans förvåning så har det kommit utan ens plast eller papp runt. Ska det inte komma i kartong med bubbelplast i och sånt??

Skrivet av Crillie:

Det var ett misstag från deras sida. Deras anställda ska alltid emballera hörlurar sa han. Därav inte värt att nämna deras namn.

Tack för intresset i tråden, ursäkta att jag inte svarade tidigare.

Så den kom alltså i orginalkartongen, men inte med extra emballage?
Du fick det nämligen att låta som att dom packat upp varan och klistrat avin direkt på hörlurarna och skickat dom helt oskyddade i första inlägget.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Skrivet av KennethL:

Så den kom alltså i orginalkartongen, men inte med extra emballage?
Du fick det nämligen att låta som att dom packat upp varan och klistrat avin direkt på hörlurarna och skickat dom helt oskyddade i första inlägget.

Va exakt så jag såg det framför mig också...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Originalförpackningen är (oftast) designad för att hålla produkten hel under transport, utan något som helst extra emballage.

Nej!
I stort sett alla orginalförpackningar är designade för att sickas förpackade på en pall med x antal av dessa förpackningar på.

En pallfrakt behöver ej vara förpackad att så att den ska klara ett fall på 1m (heller vad det nu är för fallhöjd posten kör med idag) i ett betonggolv utan att inehållet skadas.
Däreomt så behöver ett vanligt paket klara detta och därmed så är kraven på dessa två olika förpackningssätt väldigt olika och kraven för enskilda paket är tuffare och kräver då bättre förpackningar.
Tillverkarna har ju ingen direkt anledning att göra en förpackning som tål annat än pallfrakt då det är pallfrakt som dom använder PLUS att reglerna för enskilda paket troligen skiljer sig en del världen över och utöver detta så blir förpackningen billigare för dom.

Så orginalförpackningar är (oftast) INTE designade för att hålla under separat paket transport!
Sen tar ju butikerna genvägar som kostar mindre dvs skickar i orgförpackningen enbart då det (oftast) fungerar utmärkt och kostnaden för att ta hand om det som blir förstört/skadat under transport är mindre än att ta kostnaden för 100% paketering för allt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nej!
I stort sett alla orginalförpackningar är designade för att sickas förpackade på en pall med x antal av dessa förpackningar på.

En pallfrakt behöver ej vara förpackad att så att den ska klara ett fall på 1m (heller vad det nu är för fallhöjd posten kör med idag) i ett betonggolv utan att inehållet skadas.
Däreomt så behöver ett vanligt paket klara detta och därmed så är kraven på dessa två olika förpackningssätt väldigt olika och kraven för enskilda paket är tuffare och kräver då bättre förpackningar.
Tillverkarna har ju ingen direkt anledning att göra en förpackning som tål annat än pallfrakt då det är pallfrakt som dom använder PLUS att reglerna för enskilda paket troligen skiljer sig en del världen över och utöver detta så blir förpackningen billigare för dom.

Så orginalförpackningar är (oftast) INTE designade för att hålla under separat paket transport!
Sen tar ju butikerna genvägar som kostar mindre dvs skickar i orgförpackningen enbart då det (oftast) fungerar utmärkt och kostnaden för att ta hand om det som blir förstört/skadat under transport är mindre än att ta kostnaden för 100% paketering för allt.

Har fått höra tvärtom från flera butiker, men men de kanske ljuger.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

En aspekt är att man nog gärna ser att innehållet är dolt. Nog för att posten är allmänt pålitliga ( vill jag gärna tro iaf ) men jag helst att mina nya fina, ev dyra, hörlurar kommer med lite extre emballage som inte basunerar ut dess innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har fått höra tvärtom från flera butiker, men men de kanske ljuger.

Butikerna vill ju helst inte erkänna att dom tar en chans (vilket dom GÖR) när dom skickar i en orginal kartong.

Sen är ju tillverkarna inte direkt pigga på att behöva betala mer för att orginal förpackningar ska klara att skickas med olika länders post/fraktfirmor med troligen lika många olika krav som det finns olika firmor/post och utöver själva kostnaden för packeteringen som skulle öka så skulle även vikten per vara men framförallt storleken som varje vara skulle ta upp.
Och varför skulle dom då dom själva ej skickar lösa paket utan dom skickar allt på pallar?

OM dom nu skulle gått över till ett sådant packeterings system i alla fall så hade ju "fysiska" butiker som elgiganten/etc börjat klaga på att dom behöver betala för en förpackning som för deras system (dvs sälja direkt i butik) är overkill och högst troligen börja begära att dom får ett billigare alternativ (dvs det som finns idag) och högst troligen få ett sådant alternativ (och därmed har tillverkaren två olika sätt att paketera en vara på vilket ökar kostnaden det med).

Sen om allt det övre vore sant så skulle ju även butiker som komplett/inet/webhallen/etc som har ett par butiker men främst är internet baserad försäljning börja handla saker med den billiga packeteringen i alla fall med hänvisning till att dom har ju butiker och sen skulle allt vara tillbaks till där det är nu i alla fall för det blir billigare i längden med halvtaskig förpackning och då istället ta kostnaderna för dom få fall där varan har skadats.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!