CDON drar tillbaks AMD kuponger vid köp av Grafikkort från Fyndvaror!

Permalänk

CDON drar tillbaks AMD kuponger vid köp av Grafikkort från Fyndvaror!

Jag frågade först när det skulle komma och fick det här svaret,

"Hej Marcus,

Koderna till spelen skickas direkt av oss, och ingår inte i förpackningen. Därför kommer koderna att skickas till dig via mail under nästa vecka, troligtvis på fredag. Återkom gärna då ifall du fortfarande inte fått dom, så ska vi ordna det!

Med vänliga hälsningar

Blerim"

Då kupongerna inte kommit så ställde jag frågan igen om när de skulle anlända och fick det här svaret

Hej,

Tack för ditt mail.

Koder skickas inte för fyndvaror.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar

Jeanette.

Problemet är det här, de uppgavs alldrig på deras hemsida att detta inte skedde för fynd varor. Och tills idag för folk som köper produkter hos dom från fyndvaror kommer inte bli meddelade att kupongen inte kommer med om personen inte frågar efter den. Avtalet hos CDON uppger inte att fyndvaror inte tar det av kampanj förmåner, utan säger att CDON har rätten till att när som helst dra tillbaks kampanjerna även efter leverans av sedd produkt.

Så tydligen finns det ett "loop hole" hos CDON att dra tillbaks kupongerna, men är det rätt av dem att göra det? Varför tror ni CDON inte vill skicka kupong som de får för varje AMD kort? Det här är kuponger som CDON har blivit skickade av AMD för att lägga till i med köpet av ett AMD Grafik kort.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Om det inte framgår vid köpet att kupongerna ska ingå så har du heller inte någon möjlighet att anta eller kräva det heller. Hos tex Inet och webhallen så läggs kupongen till som en extra post så det inte går att missa.

Nu har ju cdon-supporten meddelat att du ska få kuponger, men det låter mer som ett allmänt antagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

Jag frågade först när det skulle komma och fick det här svaret,

"Hej Marcus,

Koderna till spelen skickas direkt av oss, och ingår inte i förpackningen. Därför kommer koderna att skickas till dig via mail under nästa vecka, troligtvis på fredag. Återkom gärna då ifall du fortfarande inte fått dom, så ska vi ordna det!

Med vänliga hälsningar

Blerim"

Då kupongerna inte kommit så ställde jag frågan igen om när de skulle anlända och fick det här svaret

Hej,

Tack för ditt mail.

Koder skickas inte för fyndvaror.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar

Jeanette.

Problemet är det här, de uppgavs alldrig på deras hemsida att detta inte skedde för fynd varor. Och tills idag för folk som köper produkter hos dom från fyndvaror kommer inte bli meddelade att kupongen inte kommer med om personen inte frågar efter den. Avtalet hos CDON uppger inte att fyndvaror inte tar det av kampanj förmåner, utan säger att CDON har rätten till att när som helst dra tillbaks kampanjerna även efter leverans av sedd produkt.

Så tydligen finns det ett "loop hole" hos CDON att dra tillbaks kupongerna, men är det rätt av dem att göra det? Varför tror ni CDON inte vill skicka kupong som de får för varje AMD kort? Det här är kuponger som CDON har blivit skickade av AMD för att lägga till i med köpet av ett AMD Grafik kort.

Vad tycker ni?

Dåligt.. Men troligtvis för att folk köper kort, använder koden och skickar tillbaka på ångerrätten.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Jag antog att det skickades med brev för att folk inte skulle missbruka ånger rätten. Dock så vad kan anledningen till att de inte skickar något alls vara ?

Permalänk
Medlem

Fyndvaror är ju vanligtvis antingen varor som är returnerade p.g.a. ångrat köp, eller varor som de fått som ersättning för trasiga, av tillverkaren. Dessa får de antagligen inga nya koder till. Dock kan jag tycka att de borde upplysa om detta på hemsidan.

Permalänk

Netonnet får man inte ens något spel, står klart och tydligt på deras sida och på hyllorna att spel medföljer vid köp av CPU.

Köpte ny CPU och en vecka senare kollar jag upp om spelet, på AMDs sida står det att man ska få med en kod, kollar i förpackningen men inget där, kollar på sidan igen och koden ska finnas på kvittot, kollar kvittot och inget där heller.

Netonnet svarar inte på frågan angående spelet heller.

Och ja det är rätt CPU jag köpt och kollat information om, står fortfarande att spel medföljer.. Inte för att jag behöver någon av spelen som man kan välja på men princip sak.

EDIT EDIT EDIT = HANDHAVANDE FEL, jag alltså.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Netonnet får man inte ens något spel, står klart och tydligt på deras sida och på hyllorna att spel medföljer vid köp av CPU.

Köpte ny CPU och en vecka senare kollar jag upp om spelet, på AMDs sida står det att man ska få med en kod, kollar i förpackningen men inget där, kollar på sidan igen och koden ska finnas på kvittot, kollar kvittot och inget där heller.

Netonnet svarar inte på frågan angående spelet heller.

Och ja det är rätt CPU jag köpt och kollat information om, står fortfarande att spel medföljer.. Inte för att jag behöver någon av spelen som man kan välja på men princip sak.

Om det är en AMD cpu av ex detta modell nummer:
AMD FX-Series FX-8350 4,0GHz
Så ska du följa instruktionerna på sidan för att få koden.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-fx...
(kolla i högerkanten där det står:
"
Spel på köpet!
Om du köper denna produkt, så får du med ett spel på köpet. Välj mellan Thief, Sniper Elite 3, Murdered Soul Suspect eller LEGO Batman Beyond Gotham..
OBS! Registrera dig via länken nedan för att erhålla din produktnyckel.
Det ingår inga fysiska spel i produktkartongen. Spelen laddas ned via Internet.
Klicka här för att fylla i formuläret!
Leverans sker inom 10 arbetsdagar efter registrering.
Erbjudandet gäller tom. 24/2-2015."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Om det är en AMD cpu av ex detta modell nummer:
AMD FX-Series FX-8350 4,0GHz
Så ska du följa instruktionerna på sidan för att få koden.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-fx...
(kolla i högerkanten där det står:
"
Spel på köpet!
Om du köper denna produkt, så får du med ett spel på köpet. Välj mellan Thief, Sniper Elite 3, Murdered Soul Suspect eller LEGO Batman Beyond Gotham..
OBS! Registrera dig via länken nedan för att erhålla din produktnyckel.
Det ingår inga fysiska spel i produktkartongen. Spelen laddas ned via Internet.
Klicka här för att fylla i formuläret!
Leverans sker inom 10 arbetsdagar efter registrering.
Erbjudandet gäller tom. 24/2-2015."

Tusen tack, nu är det 100% mitt fel, har helt enkelt missat länken till höger

EDIT: har fått koderna, men till grafikkortet och inte CPUn.
Valde 3 spel i den magra listan, 2 gratis och star citizens kostade $60.. Tack för varningen för att slösa en kod på det..
Men ingen större förlust, dåliga spel.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB