Battlefield: Hardline beta samlar 6 miljoner spelare – fler än Destiny

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Testade Betan snabbt i helgen. Spelade 2 rundor tror jag och konstaterade att detta inte är något att köpa till fullpris. Då har jag ändå varit BF fan sedan BF1942 och ägt eller äger varje BF spel förutom BF bad company 1, samt alla expansions till varje spel.
Desert Combat modden till BF1942 kändes mer som ett nytt spel, än vad Hardline gör jämfört med både BF3 och BF4.
Desert Combat skulle ha fungerat utmärkt som ett standalone spel i BF serien, medan hardline skulle varit en mod eller på sin höjd DLC till något av de 2 tidigare spelen.

Hardline utvecklas dock inte av Dice, så tycker det är fel att jämföra det med resten av BF sereien, tyvärr har EA valt att använda Battlefield franchisen, har även märkt mycket generella uppfattningar av spelet, en polare älskar det medan andra hatar det och alla andra BF.
Jag själv gillar de BF spel jag spelat (1942, 2042, BF & BF3). Måste dock säga att detta inte var för mig, conquest är ju roligare än framförallt vafan heter det, "nånting wire". Där man snor bilar, heist var sådär, men det är väl det som är bra med Hardline, de ska finnas typ 9 olika spelsätt eller vad det var?
Tror dock inte det blir något hardline för mig heller, håller mig nog till mitt BF3, av de jag pratat med så tycker dom att de är bättre än BF4 iaf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Battlefield hit och Battlefield dit. Efter BF3 så gick det utför med kvalitén på BF då det skulle släppas nytt alldeles för snabbt. Detta märktes snabbt på BFHL closed beta som gjorde att dom sköt fram spelet rejält.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Vart köpte du det?

http://www.shopathome.se/! Lägg in en bevakning på Bf4 premium så får du mail när det går ner i pris igen.

Skrivet av F.Fairlane:

Battlefield hit och Battlefield dit. Efter BF3 så gick det utför med kvalitén på BF då det skulle släppas nytt alldeles för snabbt. Detta märktes snabbt på BFHL closed beta som gjorde att dom sköt fram spelet rejält.

Testat BF4 på sistone? Det funkar bra i nuläget. Och det är faktiskt bättre än BF3.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av F.Fairlane:

Battlefield hit och Battlefield dit. Efter BF3 så gick det utför med kvalitén på BF då det skulle släppas nytt alldeles för snabbt. Detta märktes snabbt på BFHL closed beta som gjorde att dom sköt fram spelet rejält.

Även Battlefild 3 var en plåga i början innan de fick ordning på spelet, så det började funka.
Och hoppet mellan Battlefield 3 och Battlefield 4 är enligt mig inte så stort, känns som att "Battlefield 4" är en "Battlefield 3.5 DLC" till Battlefield 3, rätt lite med nyheter, väldigt buggigt under lång tid etc.

Men just att utvecklare (eller snarare utgivarna) släpper spelen då de icke är färdiga verkar bara "nya modet", tänker främst på Assassin's Creed: Unity, Far Cry, BF3, BF4, och diverse andra spel senaste åren som varit "halvfärdiga". Och nu som "grädde på moset" så Battlefield: Hardline från EA som ett eget "fullstort" spel, även fast det mer känns som en DLC/mod till BF3 eller BF4.....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Rozzor:

Testat BF4 på sistone? Det funkar bra i nuläget. Och det är faktiskt bättre än BF3.

Är väl ett år sedan jag gav upp BF4 och började spela BF2 istället. För ett halvår sedan så avinstallerade jag BF4 för jag behövde utrymme för andra spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Ville pröva Betan men glömde av det och nu orkar jag inte ladda ner hehe. Nu sitter man i lazymode

Permalänk
Medlem

Testade ett tag, blev besviken. Testade igen och spelet växte faktiskt. En del problem kvar men det är ett roligt spel att fördriva tid med. Köper det när det rabatteras.

Permalänk
Ljusskygg

Vill gärna spela det men får hela tiden "BFH Beta har slutat att fungera", antingen vid startup eller 30sekunder in i spelet.
Testat uppdatera allt, ominstallera allt.. allt möjligt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blir garanterat ett köp, men lite mer fokus på competetive play hade varit kul

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de tänt släppa DLC's till detta? Finns ju "standard" och "deluxe" edition, men står inget om framtida extra-material.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Första betan var si sådär...denna gång har ja spelat skiten ur conquest larg, mapen är suvären, gillas starkt !
Lider dock av små tekniska problem ännu som säkert kommer fixas till skarpa versionen.
Kommer nog inte köpa detta till fullt pris, men kommer nog handla det när det sjunker i pris.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av MauseRR:

Köpte (tyvärr) premium till bf4, ingår detta dlc om man mot formodan skulle vilja spela detta spel

Skickades från m.sweclockers.com

BF4 ingick inte som DLC till BF3 så då lär nog inte detta göra det heller.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk

Jag tycker det har varit jättekul att få provspela betan varje sekund av alla dom dagar jag hunnit spelat det :)!
Så här roligt i ett spel var längesen jag hade! Tycker verkligen om denna GTA stilen som finns i Hardline :)! Dunka dunka med musik i fordonen, slå på olika sirener etc etc. Dom förlängde ju betatiden 1 extra dag tills idag då, men när idag är det avslutat? Vilken tidzon isåfall baserar dom tiden på?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Betan var så mycket mer felfriare än när Battlefield 4 var på Beta stadium.

4'an kraschade hela tiden för mig medan Hardline bara gjort det 1 gång.

Roligare än Battlefield 4 enligt mig men Hardline når inte riktigt till Battlefield 3, nära men inte bättre.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

BFH känns som ett lir man lirar i en vecka sen lägger det på hyllan, ser ut som en oslipad mod till BF4. Spelet borde va max värt 300:- men vi får väll se när helheten täcks av vid releasen om det blir så mkt bättre då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju BF4 med reskins och lite andra vapen, ett expansionpack...
Tacka vet jag Rainbox Six Siege när det kommer ut om man ska leka tjuv och polis, om inte ubisoft lyckas fucka upp det som de gjort med alla sina stora titlar senaste två åren

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

dice är slut som seriösa utvecklare tyvärr, förstörde sin egen serie battlefield med BF3 och BF4.

enda som är bra med bf3 och 4 är infanteridelen. resten är noobanpassat (långsamma choppers, autolock etc) så kör enbart inf nu då det är nice. ska bli kul att se om det kommer några nya sköna kartor till bf4 framöver, verkar ju så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det blir garanterat ett köp, men lite mer fokus på competetive play hade varit kul

Mer pengar att släppa samma spel varje år än att underhålla ett spel för competetive.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Röstade ja, för att jag faktiskt har installerat och spelat i några sekunder. Hackade så pass mycket så försökte ändra till det lägsta i inställningarna men spelet hänger sig för mig varje gång jag trycker på options så det har inte blivit så pass mycket mer än så.

Tycker dock att spelet ser roligt ut.

Permalänk

Jag tycker, som något tidigare har nämt, att Hardline betan givit mig mer nöje än BF4 med all dlc. Och samtidigt som det förstås känns roligt så är det med en otroligt bitter eftersmak.

Permalänk
Avstängd

Spelade hardline när det var alpha, var lite roligare än bf4 redan då. Har inte testat betan men kommer förmodligen köpa spelet runt releasen, gillar att det inte är samma spellägen som alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

enda som är bra med bf3 och 4 är infanteridelen. resten är noobanpassat (långsamma choppers, autolock etc) så kör enbart inf nu då det är nice. ska bli kul att se om det kommer några nya sköna kartor till bf4 framöver, verkar ju så.

Håller inte med alls. Det är just i Battlefield 4 som man har "noobanpassat" spelet. I Battlefield 3 kunde du plöja igenom rätt ordentligt med bra positionering och någorlunda vettigt aim. I Battlefield 4 är gränsen mellan en bra och dålig spelare ännu mer utsuddad. Det är ingen tillfällighet att en massa spelare som inte varit i "toppen" i klanscenen under BF3 plötsligt pangade lika hårt när BF4 kom igång. Battlefield 4 är mer klumpigt och segt. Alla dueller känns 50/50. För att ge dig ett exempel; när någon börjar skjuta på dig. I BF3 hann du ofta ta skydd eller gömma dig och fortsätta duellen. i BF4 är du i princip död när du blivit sedd. Och detta beror inte på tiden att döda någon är kortare utan för att allt är så långsamt och eftersläpande. Jag vågar knappt ta duell med folk i BF4 för jag vet att jag kommer dö bakom väggen ändå. Tror de flesta som har spelat andra FPS-spel kan bekräfta hur trasigt BF4s infantry-del är. Det har blivit en aning bättre efter CTE-satsningen, men det är inte tillräckligt mycket och det är tyvärr för sent. Jag hade noll spelglädje i Battlefield 4 jämfört med andra spel. Vänner jag spelar med säger precis samma sak. Jag spelade ett tag (i "e-sportscenen") och då spelade man för tävlandets skull och inte för spelet. Battlefield 3 var inte heller ett jättebra spel när man väl tänker efter, men jämför man dessa två titlar så är det som natt och dag.

Battlefield Hardline-betan är enligt mig bättre än Battlefield 4. Man har fortfarande samma barnsjukdomar med "nätkoden"/lagg eller vad vi nu kallar det idag, men spelet känns en aning mer responsivt. Lite snabbare och mindre klumpigt. Enligt mig bättre "vapenkänsla". Jag är också mer förtjust i mindre kartor vilket kanske lyfter spelet en aning. Jag kommer inte förhandsboka spelet men lär troligtvis köpa det ändå av någon anledning. Har i alla fall kul på Bank Job (Heist). Den senaste betan var mycket bättre än den tidigare. Hade önskat att man kunnat reviva oändligt antal gånger och att det stora medic-paketet kunde kastas ut mer frekvent. Detta hade gjort spelet ännu snabbare.

Skrivet av Boozfob:

Det blir garanterat ett köp, men lite mer fokus på competetive play hade varit kul

EA/DICE har betalat för en ytterligare säsong ESL för Battlefield 4. Detta betyder att topplagen kommer fortsätta spela BF4 då det är där som pengarna finns. Lite trist då man delar upp communityt i två delar. Jag tror personligen BFH skulle fungera bättre som "e-sportspel" jämfört med 4:an om det finns något vettigt game mode och kartor vid release.

Permalänk

kul spel, men tänk på att det bara är en beta, vet inte om banorna blir större i riktiga spelet, dom som är där nu är i minsta laget. annas godkänsla i det

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

Tycker hardline va/är jävligt underhållande som spel. Full action, sköna bössor. Perfekt spel att lira 2 timmar på kvällen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jagardaniel:

Håller inte med alls. Det är just i Battlefield 4 som man har "noobanpassat" spelet. I Battlefield 3 kunde du plöja igenom rätt ordentligt med bra positionering och någorlunda vettigt aim. I Battlefield 4 är gränsen mellan en bra och dålig spelare ännu mer utsuddad. Det är ingen tillfällighet att en massa spelare som inte varit i "toppen" i klanscenen under BF3 plötsligt pangade lika hårt när BF4 kom igång. Battlefield 4 är mer klumpigt och segt. Alla dueller känns 50/50. För att ge dig ett exempel; när någon börjar skjuta på dig. I BF3 hann du ofta ta skydd eller gömma dig och fortsätta duellen. i BF4 är du i princip död när du blivit sedd. Och detta beror inte på tiden att döda någon är kortare utan för att allt är så långsamt och eftersläpande. Jag vågar knappt ta duell med folk i BF4 för jag vet att jag kommer dö bakom väggen ändå. Tror de flesta som har spelat andra FPS-spel kan bekräfta hur trasigt BF4s infantry-del är. Det har blivit en aning bättre efter CTE-satsningen, men det är inte tillräckligt mycket och det är tyvärr för sent. Jag hade noll spelglädje i Battlefield 4 jämfört med andra spel. Vänner jag spelar med säger precis samma sak. Jag spelade ett tag (i "e-sportscenen") och då spelade man för tävlandets skull och inte för spelet. Battlefield 3 var inte heller ett jättebra spel när man väl tänker efter, men jämför man dessa två titlar så är det som natt och dag.

Battlefield Hardline-betan är enligt mig bättre än Battlefield 4. Man har fortfarande samma barnsjukdomar med "nätkoden"/lagg eller vad vi nu kallar det idag, men spelet känns en aning mer responsivt. Lite snabbare och mindre klumpigt. Enligt mig bättre "vapenkänsla". Jag är också mer förtjust i mindre kartor vilket kanske lyfter spelet en aning. Jag kommer inte förhandsboka spelet men lär troligtvis köpa det ändå av någon anledning. Har i alla fall kul på Bank Job (Heist). Den senaste betan var mycket bättre än den tidigare. Hade önskat att man kunnat reviva oändligt antal gånger och att det stora medic-paketet kunde kastas ut mer frekvent. Detta hade gjort spelet ännu snabbare.

EA/DICE har betalat för en ytterligare säsong ESL för Battlefield 4. Detta betyder att topplagen kommer fortsätta spela BF4 då det är där som pengarna finns. Lite trist då man delar upp communityt i två delar. Jag tror personligen BFH skulle fungera bättre som "e-sportspel" jämfört med 4:an om det finns något vettigt game mode och kartor vid release.

Har hållt på enda sen bf2 och i det spelet var ju choppers etc grymma och krävde skill. Man såg skillnad på bra spelare och dåliga. I bf4 är det inte så förutom infanteridelen imo. Jag vinner oftast dueller och nästan alltid på avstånd då jag bemästrat scar-h och ligger väl 150 plats i världen eller nåt. Använder också speciella accessories som nästan ingen använder och är rätt säker på att det jag kör är det mest effektiva i spelet.
(vet från bf2 detta nämligen då jag hittade det där också)
Vet inte hur det är med vanliga vapnena dom verkar rätt lätta, typ 0 rekyl, men kan man kontrollera rekylen riktigt bra kommer man ha en edge. Tycker det låter som ursäkter för sämre spelare mest, att inf är dåligt alltså..

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Hardline utvecklas dock inte av Dice, så tycker det är fel att jämföra det med resten av BF sereien

Nu jämför jag ju inte med andra spel i serien utan jag jämför med en mod skapad av spelare till BF1942.
Och DC modden kändes klart mer som ett stand-alone spel än vad hardline gör.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Tyckte det var kanon, förbokade redan vid första betan så väntas febrilt till det släpps nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BFH känns mera spelbart för det regnar inte skit ifrån himlen hela tiden som det gör i BF4. Jag har knappt spelat något annat än Locker på BF4 för där vet man i alla fall var hotet kommer ifrån och man slipper alla flygande mojänger som gör det omöjligt att överleva en längre tid.

De kan gott nerfa attackhelikoptern i BFH också. Den går dock att bekämpa med vanliga handeldvapen så den är mera balanserad än BF4 som är hopplöst.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att BF-serien har varit riktigt underhållande sen Bad Company 2. Det spelar jag fortfarande mkt medan det känns som de andra titlarna saknar karaktär =/ Hoppas mer på Bad Company 3 eller varför inte Battlefield - Göteborg!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W