Samsungs SSD prestandaproblem - Hur köra restoration tool ytterligare?

Permalänk

Samsungs SSD prestandaproblem - Hur köra restoration tool ytterligare?

Hej!

Har en SSD som var påverkad av problemen som uppstod kring samsungs EVO diskar tidigare. Problemet är något som ett flertal har pratat om att det återuppstår och jag märker att min SSD blivit märkbart sämre sen jag körde verktyget sist. Det är dock två problem med detta;

När jag försöker köra verktyget en gång till så går det inte, den är redan ställd till "100% completed" när jag startar programmet och den låter mig inte köra proceduren igen, trots att jag provat en ominstallation av programmet. Är det någon som vet hur jag kör detta program en gång till, för att fixa ett eventuellt problem som igen kommit tillbaka?

Jag använde mig av trial versionen av HDtune när jag kollade efter prestandaproblem, nu har dock min trial gått ut och kan inte kontrollera om disken faktiskt krånglar eller om det bara är spöken jag ser. Finns det ett likvärdigt program som är freeware, isåfall vilket?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för tipset, möjligtvis detta som "Performance restoration tool" egentligen gör också?

Frågan är om jag ska köra det innan jag lyckats diagnosticera om det faktiskt finns ett problem, även om jag tycker det känns som att disken blivit segare. Dock betyder detta att jag måste hitta en freeware variant av HDTune, tips där?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson_91:

Tack för tipset, möjligtvis detta som "Performance restoration tool" egentligen gör också?

Frågan är om jag ska köra det innan jag lyckats diagnosticera om det faktiskt finns ett problem, även om jag tycker det känns som att disken blivit segare. Dock betyder detta att jag måste hitta en freeware variant av HDTune, tips där?

http://www.hdtune.com/download.html

Skrolla ner till HDtune (utan pro).

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

http://www.hdtune.com/download.html

Skrolla ner till HDtune (utan pro).

Se där, nu känner man sig lagomt dum.. Tack för tipset!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL