Geforce experience problem! ny uppdatering (löst)

Permalänk
Medlem

Geforce experience problem! ny uppdatering (löst)

Hej.

Installerade ett nytt spel idag. Och skulle optimera det i nvidia experience. Men varje gång så säger den att ett problem har uppstått och måste startas om.
Har provat att ominstallera allt, starta som admin och allt utan resultat.

Här är hur det ser ut

Har någon mer detta problem och hur löste ni det?

Permalänk
Medlem

Har ett msi 770 om det skulle göra någon skilnad

Permalänk

Har samma problem som du också, Foxmaner. Vet ej hur man löser det däremot, men vi kanske kan hjälpa varandra?

Permalänk
Medlem

Djdeadify: ja. har letat runt på Nvidias egna forum och många har samma problem. denna hade också samma. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1352826-geforce-experience-startar-inte/#post15216309

Permalänk
Medlem

Det är just fliken drivrutiner som gör att det låser sig, jag kom runt det genom att spamklicka på en annan flik medan den öppnade programmet, så kom jag till den fliken direkt nästa gång det startade om och då fungerar det igen (men fliken drivrutiner fungerar fortfarande inte).

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

För jag ringde Inet idag (där jag hade köpt min dator) och jag frågade vad som var fel. Inet hade samma problem, och dom sa att Nvidia kanske släpper en nyare version senare idag. Iallafall vad jag fick veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djdeadify:

För jag ringde Inet idag (där jag hade köpt min dator) och jag frågade vad som var fel. Inet hade samma problem, och dom sa att Nvidia kanske släpper en nyare version senare idag. Iallafall vad jag fick veta

Säg gjärna till när/om dom släpper en ny version

Skrivet av Naga:

Det är just fliken drivrutiner som gör att det låser sig, jag kom runt det genom att spamklicka på en annan flik medan den öppnade programmet, så kom jag till den fliken direkt nästa gång det startade om och då fungerar det igen (men fliken drivrutiner fungerar fortfarande inte).

Provade det. Märkte att det funkade att komma in på Fliken med drivrutinerna. Men så fort man tryckte på att hämta drivrutiner så fuckade det sig.

Permalänk
Medlem

Har också samma fel, kom för några minuter sedan. Har inte installerat den senaste grafikdrivrutinen, dock så är den nedladdad. Hoppas nVidia fixar detta snart

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

inga problem för mig. kan däremot inte optimera alla spel

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Hej.

Installerade ett nytt spel idag. Och skulle optimera det i nvidia experience. Men varje gång så säger den att ett problem har uppstått och måste startas om.
Har provat att ominstallera allt, starta som admin och allt utan resultat.

Här är hur det ser ut https://www.youtube.com/watch?v=o1B8VWgPYPE&feature=youtu.be

Har någon mer detta problem och hur löste ni det?

Samma problem här med GTX 660, dök upp innan när den hade hittat att det fanns nya drivrutiner och försvann inte efter installation av desamma.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem (gtx 670). avinstallerade alla drivrutiner. sedan efter det gick jag in i felsäkert läge och togbort filer som vart kvar samt NVIDIA Corporation Local_Machine_software & NVIDIA Corporation_USER_SOFTWARE i regedit.
Sedan enjoy installera nya

Visa signatur

ok

Permalänk

klassiskt problem. bara att avinstallera och installera om!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

klassiskt problem. bara att avinstallera och installera om!

Nja. verkar mer vara skit från nvidia då till o med i nyheten, http://www.sweclockers.com/nyhet/20032-nvidia-slapper-geforce... så skrivs det om detta problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

klassiskt problem. bara att avinstallera och installera om!

Har redan provat det

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Hade exakt samma problem.

Tankade deras nyaste drivrutiner, dom som kom idag, på www.geforce.com sen så var problemet löst.

Hoppas det hjälper

Mvh

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig!

Har Asus gtx 970, har avinstallerat och installerat om, laddat senaste drivrutinerna men ingenting hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Har redan provat det

Såg att vi skapade liknande tråd

Har det löst sig för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av W3z3R:

Tjenare,

Hade exakt samma problem.

Tankade deras nyaste drivrutiner, dom som kom idag, på www.geforce.com sen så var problemet löst.

Hoppas det hjälper

Mvh

har inte installerat om drivrutiner förut manuellt. Men då jag ska avinstallera de gamla i kontrollpanelen. Men hittar inte det bland program i avinstalleraren. Men drivrutinerna verkar vara kvar i datorndå jag har nvidias kontrollpanel m.m HJÄLP!

Skrivet av Fenerim:

Såg att vi skapade liknande tråd

Har det löst sig för dig?

Nej;/ men jobbar på det

Permalänk

Har fått exakt samma problem idag när min geforce experience hittade en ny uppdatering, när den skulle laddas hem så fick jag detta problem. Laddade hem den manuellt och gjorde en "clean install" och så vips var problemet borta, fram tills att jag försökte optimera mina spel igen, då kom problemet tillbaka. Så det verkar som att det går att uppdatera till senaste versionen om du gör det manuellt men det går inte att optimera spelen igen för då blir det frys och krasch.

Permalänk
Permalänk
Medlem

verkar föreligga fel på den nya uppdateringen.... funkar ej installera om heller, bara samma problem. får krypa till kojjs och titta på tv istället och hoppas de är åtgärdat i morgon.

Permalänk
Medlem

Könt att det inte bara var jag som hade detta problem funderade på om någon del hade börjat ge sig eller om en ominstallation skulle lösa det

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

jag ladda ner senaste idag och problemet var det första som kom upp.. alltid haft amd kort förut men bytte till msi 980

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Det är när man klickar på fliken Drivers det skiter sig. Det går att ändra i en config fil sen ge sjutton i att klicka på Drivers till nvidia fixar det.
Config-filen ligger här:
C:\Users\username\AppData\Local\NVIDIA\GFExperience.exe_Url_tgm3mttmt5itflhj0kykoi5xkjy53x4g\17.13.3.1\
och heter user.config.
Ändra raden under
<setting name="LastTabIdx" serializeAs="String">
som lär vara
<value>1</value>
till
<value>0</value>
Starta sen om Geforce experience och klicka ej på Drivers fliken.

Permalänk
Medlem

Haha skönt man inte var ensam... prövade ominstallera på 2 olika windows fick samma

Men installera manuellt går

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig, kom för en timme sen kanske när jag kolla om det fanns en ny drivrutin vilket det gjorde också men hela programmet har hängt sig nu och får samma meddelande som ni pratat om.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Är på skolan nu Så kan inte kolla. Men har dom fixat det än?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Foxmaner:

Är på skolan nu Så kan inte kolla. Men har dom fixat det än?

Fungerade inte igår kväll för mig, men när jag startade datorn nu på morgonen få fungerade det, har själv inte uppdaterat något så vet inte om det bara var tur eller om det är något Nvidia har gjort.

Men enligt en tråd på deras forum ska problemet vara fixat

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Är på skolan nu Så kan inte kolla. Men har dom fixat det än?

Jag hade alla bakgrundsprogram avstängda, vet inte om det var det eller om Nvidia fixat det för nu på morgonen funkade det

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninstek:

Jag hade alla bakgrundsprogram avstängda, vet inte om det var det eller om Nvidia fixat det för nu på morgonen funkade det

Tackar:)