Guide: Flasha & överklocka 99-kronors androidstickan Andersson ADS 2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Hur kommer det sig att den benchar i 720p formatet när den är inställd på 1920x1080? Testade programmet i telefonen och då visa den 1920x1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte kerneln går i 1080p, bara uppskalat från 720p.

Permalänk
Medlem

Antutu 5.6 - Ej överklockad

Permalänk
Medlem

Fick 18314 med min , oklockad.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Entusiast

Verkar som det blir en utmaning att gå högre än 1.6 GHz - typ lära sig kompilera kernels i lnux... För mig funkar inte rkpatchomatic överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Undrar om inte strömförsörjningen kan vara lite i klenaste laget om man börjar klocka.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

öppnade skalet lät den vara öppen satte på 2 för små kylflensar och nu fick jag 19801 poäng i antutu 5.6. Tror man kan gå högre med bättre kylning är fortfarande riktigt varm

Permalänk

lite off topic kanske, men finns det nån app som man använda som remote till stickan ?
Gyro fjärren är totalt värdelös

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nullebulle:

lite off topic kanske, men finns det nån app som man använda som remote till stickan ?
Gyro fjärren är totalt värdelös

Jag undrar det samma, testat en del olika bäst har varit tablet remote via wifi, men den verkar bara styra knappar osv som ett tangentbord, inte muspekaren. Hade den gjort även det hade det varit kanon.

Permalänk
Medlem

Måste bara rekommendera en ny rom som kommit nu får jag riktig 1080p och den ska ha förbättrad wifi också.
Hade förut problem med spmc inte visade fullskärm men nu funkar allt som de ska med denna rom för mig.
Följ instruktionerna här om ni vill testa. http://www.freaktab.com/showthread.php?22735-Full-1080p-Modded-Kit-Kat-4-4-2-RK3066-ROM

Denna rom är rootad och cmw är inlagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Måste bara rekommendera en ny rom som kommit nu får jag riktig 1080p och den ska ha förbättrad wifi också.
Hade förut problem med spmc inte visade fullskärm men nu funkar allt som de ska med denna rom för mig.
Följ instruktionerna här om ni vill testa. http://www.freaktab.com/showthread.php?22735-Full-1080p-Modded-Kit-Kat-4-4-2-RK3066-ROM

Denna rom är rootad och cmw är inlagt.

Jag lade själv in den idag med den överklockade kerneln, men jag får ingen bild alls på filmer på SPMC (nya kodi versionen) bara ljud.. Sen så återställer sig "screen scale" om jag startar om enheten. Har du några liknande problem? Vilken Kernel kör du?

Permalänk
Medlem

Jag kör den kerneln som var i rommen. Allt funkar faktiskt förvånansvärt bra. Den kraschar inte längre eller fryser. Vad menar du med nya spmc finns den för kodi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://spmc.semperpax.com/

Senaste versionen är 14.1 som bygger på Kodi Helix 14.1

SPMC är anpassad att fungera bättre på rockchip.

Permalänk
Medlem

Hade missat att de kommit en ny verision ska kolla ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Jag kör den kerneln som var i rommen. Allt funkar faktiskt förvånansvärt bra. Den kraschar inte längre eller fryser. Vad menar du med nya spmc finns den för kodi?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja okej, ska prova med originalkerneln. Jag slängde in "kernel-1080p-BT-WF-1608-400-600" direkt och stickan kanske inte riktigt klarar av överklockningen. Får riktigt dåligt resultat i antutu också, ca 12-15000 poäng.

EDIT: Provade precis med Gotham-versionen av SPMC och då fungerar både bild och ljud (utan att byta kernel). Har dock fortfarande problem med screen scale vid omstart.

Bytte till originalkerneln och provade både Gotham och Helix och fortfarande bara Gotham som fungerar så jag misstänker att nåt har gått snett med senaste SPMC.

När jag kör stickan i 720p så fungerar även Helix-versionen.

Permalänk
Medlem

testade nyaste spmc och fick heller ingen bild med spmc 14.1. Så kör med den tidigare versionen.
Benchmarken Antutu får jag ca 800 poäng mindre i men antar de är för den kör riktig 1080p.

Permalänk
Medlem

Attans att man såg detta för sent... Denna lilla pryl verkar inte gå att få tag på längre, särskilt inte för 99kr

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man installerar en wifi dongle I Android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vompen:

Attans att man såg detta för sent... Denna lilla pryl verkar inte gå att få tag på längre, särskilt inte för 99kr

Kanske någon här som säljer sin ena, många köpte två

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Kanske någon här som säljer sin ena, många köpte två

Kan ju hoppas

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Ja får tyvärr inte igång detta skit!
Nu har jag formaterat om datorn och installerat w8.1 X64
Ja ha testat allt som står här.. även tog isär den
2 gånger har jag lyckats få porten rosa med rockchip bach t 1.7, sen när jag trycker på swich så försvinner allt..startar om RCB igen. men hjälper inte
Det står Switch dose secsess 1 fail 0
I Enhetshanteraren står det som Unkown usb device
testade med att manuellt installera drivrutinen som står med RKB 1.7an för W8 64 ..men den vägrar att installera/hitta alls

Edit:
Testade denna guide.. http://chinagadgetsreviews.blogspot.ro/2014/06/how-to-easily-install-rockchip-rockusb.html
Still nothing.. Installerade allt som admin.
Testade och instalera med drivrutin signature avstängd i win 8.. Still nothing
testade denna guide med http://blog.geekbuying.com/index.php/2014/01/22/how-to-install-rockchip-device-drivers-under-windows-8-1/ Dock osäker om jag gjorde allt rädd då guiden är lite svårare att förstå.. still nothing

Edit2:
Lyckades uppgradera via en win 7 dator på jobbet..

Mycket snabbare med den nya firmware.. Enda problemet vart ju wifi som hacka upp sig och vart seg, en uppstart brukar lösa wifi uppkopplingen, men motaggningen är ju inte det bästa.
Så jag öppnade enheten och tog ut själva antennen.. Nu flyter det på mycket bättre.. Fick ca 40Mb via speedtest!
Ska kanske lägga en bild här senare---

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 3kgt:

Edit2:
Lyckades uppgradera via en win 7 dator på jobbet..

Mycket snabbare med den nya firmware.. Enda problemet vart ju wifi som hacka upp sig och vart seg, en uppstart brukar lösa wifi uppkopplingen, men motaggningen är ju inte det bästa.
Så jag öppnade enheten och tog ut själva antennen.. Nu flyter det på mycket bättre.. Fick ca 40Mb via speedtest!
Ska kanske lägga en bild här senare---

Tog du lös antennen från plastskalet? Jag är mitt uppe i att bygga in min enhet i ett större chassi med usb hub med ethernet och 2,5" disk. Vill dock även förbättra wifi ifall man inte vill använda sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Tog du lös antennen från plastskalet? Jag är mitt uppe i att bygga in min enhet i ett större chassi med usb hub med ethernet och 2,5" disk. Vill dock även förbättra wifi ifall man inte vill använda sladd.

Jäpps ..Tog ut den helt.. nu sitter det lös och inte så pass snygg! Men när ja får tid en vacker dag ska jag försöka fixa det + förstärka det ännu mer om möjligt. Dock bara geneom att ta ut den som sagt så vart det en klar ökning i hastigheten för mig.

Permalänk

Jag har en allmän fråga om android-htpc's som jag tänker passar bra här! Är kvalitén som man får via appar i android lika bra som tjänsterna via t ex webbläsaren i datorn? Tänker då i första hand på svtplay, netflix och framförallt viaplay. Eller kan leverantörerna ha olika upplösning / bandbredds-gränser i apparna?

Permalänk

Jag tycker det skulle vara rätt så skoj att prova placera insidan på stickan i tex ett cigarettetui/kreditkortsfodral i plåt och lägga den på bänken framför tvn och visa upp min extremt minimala media spelare med Xbmc/Kodi.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av raketmaskinen:

Jag har en allmän fråga om android-htpc's som jag tänker passar bra här! Är kvalitén som man får via appar i android lika bra som tjänsterna via t ex webbläsaren i datorn? Tänker då i första hand på svtplay, netflix och framförallt viaplay. Eller kan leverantörerna ha olika upplösning / bandbredds-gränser i apparna?

jag får bara 720p i youtube av någon anledning. verkar vara ett vanligt problem även bland telefoner.

Skrivet av Mr:Bandit:

Jag tycker det skulle vara rätt så skoj att prova placera insidan på stickan i tex ett cigarettetui/kreditkortsfodral i plåt och lägga den på bänken framför tvn och visa upp min extremt minimala media spelare med Xbmc/Kodi.

Det hade varit snyggt som tusan! Min variant blir klunsigare, men får å andra sidan plats med usbhub och disk. Nästan färdig med den faktiskt. Funderar på om jag ska ta lös antennen och fästa den någonstans också som 3kgt gjort. Bygger i denna låda:

http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektroniklador/...

Permalänk

Det blir också snyggt och litet.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Mina 2 stickor ligger nu i garderoben båda överhettat och stänger av sig crashar program lite synd för tyckte de va bra grejer :). Kvittar om ja jag kör stock klock eller vad ja kör.
Kanske borde testa orginal rom igen.

Snyggt med låda?? Det är väl bättre om de är bakom tv:en och inte syns alls massa synliga kablar bli det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Man blir ju gråtfärdig när man läser en sådan här klockren guide till en sticka med löjligt pris som alla kan köpa, så finns den inte längre hos NoN. Hade NoN länkat till denna guiden är jag säker på att det funnits fler kvar och de hade sålt en MASSOR.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Eawo:

Mina 2 stickor ligger nu i garderoben båda överhettat och stänger av sig crashar program lite synd för tyckte de va bra grejer :). Kvittar om ja jag kör stock klock eller vad ja kör.
Kanske borde testa orginal rom igen.

Snyggt med låda?? Det är väl bättre om de är bakom tv:en och inte syns alls massa synliga kablar bli det med.

Skickades från m.sweclockers.com

En av mina överhettar också, kanske bryter isär den och sätter dit en fläns. Är ett stort problem på dessa IMO. Vad gäller utseende, nog är det snyggare att baka in usbhubb och disk i ett hölje än att köra det löst?

Permalänk
Medlem

Sonen råka ta sönder wifi klister delen från en av mina enheter..
Har någon testat att testa med en wifi adapter?
Läste lite här och där, och tydligen så funkar det med en del adaptrar så länge man hitta drivrutinerna.. rk3066
Men villa kolla om nån här har testat och lyckats..