Permalänk
Medlem

Android - ver 5.0

Hej!

Efter senaste uppdateringen som gjordes idag så har en del smarta inställningar försvunnit. T.ex går det inte på något sätt att stänga av ljud och vibrationer i mobilen? (Seriöst, vilken idiot har gjort denna uppdatering)

Knappen som sitter högst upp när jag drar ner fingret över skrämen reglerar nu bara ljud på eller ljud av med vibration (ljud av utan vibration är borta i nya uppdate)

Någon som har koll på hur man nu kan stänga av ljudet och vibrationerna??

Permalänk

trycker på volymknappen och sen på "ingen" om du inte vill att något skall störa, "prioritet" om du vill att prioriterade samtal, sms mm skall låta men allt annat skall vara tyst.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Avstängd

En bra grej är ju att tala om vilken enhet man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

En bra grej är ju att tala om vilken enhet man har.

ååå sorry för det, trodde alla körde Samsung Galaxy S5

Jag får inte fram det du skriver poorclocker, jag har bara en ikon med en högtalare och en med vibration, innan uppdateringen hade jag ävewn en ikon med en kryssad högtalare.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av M911:

ååå sorry för det, trodde alla körde Samsung Galaxy S5

Jag får inte fram det du skriver poorclocker, jag har bara en ikon med en högtalare och en med vibration, innan uppdateringen hade jag ävewn en ikon med en kryssad högtalare.

Då är svaret på din fråga att det är Samsung som är idioterna
Troligen deras Touchwiz launcher som saknar inställningarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Då är svaret på din fråga att det är Samsung som är idioterna
Troligen deras Touchwiz launcher som saknar inställningarna.

Aha, men det slutade funka vid uppdateringen? Men det är Samsung som skall anpassa sin mobil till de nya uppdateringarna?

Även har vibrationer vid tryck på mobilen slutat att fungera trots att det är påslaget, t.ex. om jag skriver ett meddelande så får jag "feedback" i form av vibrationer, detta har slutat fungera.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av M911:

Aha, men det slutade funka vid uppdateringen? Men det är Samsung som skall anpassa sin mobil till de nya uppdateringarna?

Även har vibrationer vid tryck på mobilen slutat att fungera trots att det är påslaget, t.ex. om jag skriver ett meddelande så får jag "feedback" i form av vibrationer, detta har slutat fungera.

Ja, det är Samsung som fixar med kompatibiliteten mellan OS och sin enhet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja, det är Samsung som fixar med kompatibiliteten mellan OS och sin enhet.

Detta är inget jag måste uppdatera själv? Går det på något sätt att ge Samsung feedback på detta? Typ via någon app eller liknande?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av M911:

Detta är inget jag måste uppdatera själv? Går det på något sätt att ge Samsung feedback på detta? Typ via någon app eller liknande?

Ingen aning, använder inte Samsung mobil längre. Gissar dock på att hotfixes eller eta på sådana finns.

Feedback lämnar du nog lättast via kundtjänsten. Kontakta dem för hjälp eller googla lite själv. Ger dig nog störst chans att bli avhjälpt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kommer tillbaka i version 5.1

■Silent mode added after missing on Android 5.0
■General improvements in system stability
■Improved RAM management
■Fixes for sudden app closures
■Improved battery management
■Excessive consumption of network devices when used Wi-Fi fixed
■Issues with wireless connections fixed
■Problems with Okay Google function solved
■Notifications problems solved
■Some sound problems experience by certain devices fixed
■Other improvements and changes
■Changes in the Material Design color palette (after users complaints, possibly for a higher version though)

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Kommer tillbaka i version 5.1

■Silent mode added after missing on Android 5.0
■General improvements in system stability
■Improved RAM management
■Fixes for sudden app closures
■Improved battery management
■Excessive consumption of network devices when used Wi-Fi fixed
■Issues with wireless connections fixed
■Problems with Okay Google function solved
■Notifications problems solved
■Some sound problems experience by certain devices fixed
■Other improvements and changes
■Changes in the Material Design color palette (after users complaints, possibly for a higher version though)

ETA på detta?

Hur är batteritiden? Då jag inte vågat uppdatera när jag hört att folks telefoner fått kass batteritid och gått väldigt varma.

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Hur är batteritiden? Då jag inte vågat uppdatera när jag hört att folks telefoner fått kass batteritid och gått väldigt varma.

Tror det är lite chansing. Det som verkar suga batteri på Lollipop är när vissa appar, på enstaka enheter, vägrar släppa taget om radion.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

ETA på detta?

Hur är batteritiden? Då jag inte vågat uppdatera när jag hört att folks telefoner fått kass batteritid och gått väldigt varma.

Eta på 5.1 är inte fastställt än..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk

Det är inte Samsung som har plockat bort ljudlös-läget, det är borta i den "rena" versionen utav 5.0 också.

Skyll på utvecklarna utav Android 5.0

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Det är inte Samsung som har plockat bort ljudlös-läget, det är borta i den "rena" versionen utav 5.0 också.

Skyll på utvecklarna utav Android 5.0

Så jä**a korkat! Seriöst, hur dum får en utvecklare vara som anser att man inte behöver ha mobilen på ljudlös?!