Permalänk
Medlem

samsung s4 kameraproblem

hej
har haft min s4 på lagning,glaset var spräckt.
innan rep funkade båda kamerorna,förutom att det var suddigt med kameran mot mej eftersom glaset va trasigt där.
jag lämnade in den på reparation, o när dom skulle ta bort glaset gick det inte utan att displayern gick sönder,för lite glas hade tryckts ner i lcdn.
men nu är båda byta ,men nu funkar inte kameran,inte någon av dom.
när ja trycker på kameraappen kommer den fram, men bilden är svart och det händer inget vilken knapp man än trycker på.
efter en stund står det kameran fungerade inte.
jag testade med det mesta som föreslås på nätet men de hjälpte inte.
till sist gjorde jag en systemåterställning på den o då funkade kameran,men när ja skulle växla från huvudkameran till selfikameran frös den igen, och det står kameran svarar inte eller kameran fungerar inte.
nått tipps på vad det kan vara?
e de nått i programmet eller glappt nånstans eller e de nått i moderkortet som pajat.
för båda kamerorna kan väll knappast paja samtidigt,eller.
tacksam för tipps.

Permalänk
Medlem

gjorde en systemåterställning igen.
o så länge man använder den vanliga kameran så funkar den.
men så fort ja växlar över till kameran man tar kort på dej själv med,snappchat mm så låser den sej och kräver en systemåterställning för att funka igen.
frågan e ju då om det är kameran på displayern de e fel på, så den stör ut eller låser sej ,eller nån annan hårdvara.

Permalänk
Medlem

Just front kameran på S4a brukar kunna gå i 2 delar om den telefonen får sig en smäll där i närheten.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

ja hade i sär mobilen nyss,men kunde inte se nått fel på nån av kamerorna.
men om de e nått fel på frontkameran ,kan de va den som dummar sej då tro.
ja får la köpa hem en ny o testa

Permalänk
Medlem

Tror du de kan funka med den vanliga kameran om ja tar bort frontkameran helt tills ja får hem en ny

Permalänk
Medlem

Vanliga kameran ska nog funka utan problem så länge du kan ändra till den.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Frågan e ju om den växlar till lilla kameran när ja öppnar snapchat även om den inte e inkopplad.för då låser den ju den stora kameran endå