Permalänk
Medlem

Byta fläkt på Silverstone argon ar01

Tjena alla Sweclockare

Jag går i tankarna på att snygga till min rigg, så att den ser lite snyggare ut invändigt.
Just nu har jag en argon ar01 som kyler CPUn, men fläkten på den är så förbannat ful, så den kommer troligtvis bytas.
Det jag funderar på är om de små gummihållarna som hållet fast stock-fläkten passar till andra fläktar också.
Mvh

Visa signatur

Burken: i5 4670k // Silverstone AR01 // ASUS R9 280 3GB // Define R4 // 120GB ssd + Seagate 1TB 7200rpm HDD // Crucial 16GB // FD Integra 750w //
Kringutrustning: Corsair Vengeance 1500 // Steelseries Sensei // QPAD MK-50 MX Red // Benq xl2430t 144hz

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera fint även på andra fläktar.

Men om jag får tipsa vilka fläktar så får det bli NF-P12 PWM eller NF-F12 PWM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jbab00:

Tjena alla Sweclockare

Jag går i tankarna på att snygga till min rigg, så att den ser lite snyggare ut invändigt.
Just nu har jag en argon ar01 som kyler CPUn, men fläkten på den är så förbannat ful, så den kommer troligtvis bytas.
Det jag funderar på är om de små gummihållarna som hållet fast stock-fläkten passar till andra fläktar också.
Mvh

Om det är små gummihållare som sitter i skruvhålen i fläktens hörn, så passar de. Det är samma storlek på de hålen i de flesta fläktar. Det som kan ställa till det är om fläkten man köper har ett helt "plaströr" som skruvhål och inte bara hål i övre och undre hörnbiten om du förstår vad jag menar.

Funkar på såna här:

Brukar inte funka på såna här:

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar Får se vilket fläkt det blir, nu vet jag i alla fall vad jag ska kolla efter

Visa signatur

Burken: i5 4670k // Silverstone AR01 // ASUS R9 280 3GB // Define R4 // 120GB ssd + Seagate 1TB 7200rpm HDD // Crucial 16GB // FD Integra 750w //
Kringutrustning: Corsair Vengeance 1500 // Steelseries Sensei // QPAD MK-50 MX Red // Benq xl2430t 144hz