Lurad? Android-surfplattor För Endast 10 kr.

Permalänk

Lurad? Android-surfplattor För Endast 10 kr.

Såg det på yahoo och blev länkad till denna hemsida

http://www.consumerdealsmag.com/fnpg/index.php?c=Bredbandsbol...

Är detta sant? Köpte det och känner mig som en knug

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raramakelbol:

Såg det på yahoo och blev länkad till denna hemsida

http://www.consumerdealsmag.com/fnpg/index.php?c=Bredbandsbol...

Är detta sant? Köpte det och känner mig som en idiot

Hahaha det lär nog inte stämma, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågade du om du fick göra detta för det första?

Om inte så kan de antingen vara legit (Inte särskilt troligt om du frågar mig, men har inte direkt kollat upp detta heller...)
Eller så slänger de på dig flera avgifter som kanske är 2000kr som de inte nämner, medans priset på surfplattan fortfarande står på 10 kr.

Du kunde ha köpt någon surfplatta från en butik som t ex miniinthebox eller prisjakt där du hittar plattor för typ 400 spänn istället.

Går man in på jukebux.com istället för länken de tillför på sidan där så verkar de vara någon sida för att lagra data och en dags trial är en euro.

http://www.jukebux.com/terms.php?lang=se

När jag läser avtalet så har du tecknat ett abonnemang med jukebux och de fortsätter uppdatera deras tjänst och drar pengar ifrån kontot då.

Skriv till supporten på en gång och förklara vad du ville när du tecknade tjänsten och att du trodde det endast var surfplattan för 10 kr du beställde samt att du inte kan ta tjänsten med tanke på att du endast är 12 och det inte är lagligt oavsett land det företaget är baserat i...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Hahaha det lär nog inte stämma, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

det stämmer gör det dock så har de gömt lite skit nämligen det kan du läsa vidare här...
http://www.jukebux.com/terms.php?lang=se
surfplattan för 10 spänn stämmer men de drar sen på med avgifterna från deras tjänst för datalagring som man kan se här...
http://jukebux.com/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Var på dem som fan och se till att ditt konto blir avslutat inom 14 dagar så ska det nog vara lugnt.
http://rolferic.blogspot.se/2014/03/varning-for-jukebuxcom-ob...

Funderar faktiskt själv på att köpa en. Det hade ju varit riktigt grymt om man lyckades få den för 10 kr.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Det står ju klart och tydligt i villkoren att det gäller ett abonnemang som kostar 499kr per månad. Dessutom måste man aktivt klicka i rutan att man godkänner villkoren.

Jag inser att sidan och erbjudandet är upplagt på ett sånt sätt att man utnyttjar människors ovilja att läsa avtals text samt att man vill göra ett klipp. Självklart är det inte ok att sälja saker på detta sätt och jag hoppas att alla som blivit "lurade" polisanmäler.

Men lite intelligens får man ju ha. ..en surfplatta för 10kr?

Låter det för bra för att vara sant. .. Så är det oftast det. ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Nej det är totalt fejk...

Delvis eftersom man får en förbannad popup innan man lämnar som säger "ÄR DU SÄKER PÅ ATT DU VILL LÄMNA DEN HÄR SIDAN MED EN SURFPLATTA FÖR 10KR?!" samt att Facebook-kommentarerna längst ner inte ens är skriva av riktiga personer, man kan inte klicka på deras profil och komma till den på Facebook utan istället kommer man till någon reklamsida och gilla inläggen kan man inte göra heller.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vad tror du själv? Självklart säljer ingen en platta för 10kr....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns ju många operatörer som säljer hi end mobiler för "1 kr". I själva verket kostar det mycket mer med en skyhög månadsavgift och bindningstid. Det är säkert legit men de lurar garanterat på dig en hög månadsavgift...

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att du får hem en platta. Men har itne läst igenom detta avtalet för att se när kostnaderna kommer.

Skaffade själv någon billig kinaplatta för 5:- på en liknande kampanj för något år sedan. Man gick med i någon erbjudandetjänst och fick som första erbjudande en gratis platta. de första två veckorna kostade 5:- och sedan hade det kostat runt400:-/månad om man inte hade sagt upp det.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Permalänk

Räcker det med att maila?

Mailade dem med räcker det för att bryta abonnemanget?

Permalänk
Medlem

Troligen inte, du kommer säkert få fakturer men för allt smör i Småland betala inte.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har testat just den hemsidan med ett kontokort som bara hade 100:- på sig, avbröt alla abonnemang och fick aldrig se susen av "2 gratis biobiljetter". Det har gått runt... 10 månader?

Men ja - Avbryt abonnemangen ASAP, annars så kommer det kosta dig 500:- i månaden.

Edit: Såg nyss det fejkade kommentarsfältet och kan inte låta bli att flina.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Sidan ser ju helt falsk ut!
Inga riktiga kommentarer och allt ser helt B ut...
Varför en testa?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Mailade dem med räcker det för att bryta abonnemanget?

Läs noga det här: https://onedrive.live.com/redir?resid=5B1F6C9BEA455956!6696&a...

(hoppas det fungerar!)

Summa summarum. Se till att du får ett svar med tydligt konfirmering och ett Unsubscribe nummer.

Specielt: 3. Term
Part 3 och 4

Andra red.: Spärra ditt kreditkort för internationella överföringar och även tillfälligt för köp från internet...

Permalänk

Bästa är ju de fejkade FB inläggen

Permalänk
Inaktiv

Volvo har en liknande deal just nu och jag beställde hem en sprillans ny XC90 för endast 10kr, med denna bil ingick gratis bensin i 5år och inga extra kostnader tillkom.

Det är otroligt att det finns så många personer som på dessa bluffar, men det förklaras hur det kan vara så många idag som kan ha som heltidsjobb att scamma personer.

Det finns dock erbjudande som kan vara tveksamma, denna är dock ingen sådan.

Det finns några regler som man kan använda sig av.
1: För bra för att vara sant.
2. De försöker dölja priser, man hittar dolda avgifter lite varstans, ja då vet man vad deras affärside är.
3. De försöker låtsats vara ett svensk företag när de inte är det.
4. Kolla in recensionerna, inte en enda person är tveksam till dem och de berömmer dem över dess like. Vilket antyder om att det inte alls är några kundbetyg alls utan egna skrivna kommentarer.

Skrivet av Raramakelbol:

Mailade dem med räcker det för att bryta abonnemanget?

Det är scammers som säljer plattan, de kommer göra allt för att lura folk på pengar. Jag skulle aldrig någonsin ge dem mina personuppgifter om de så tydligt skrev i mailet att inga kostnader alls tillkommer för just mig. Det är lite som att följa med några större grabbar till en en buske förorten för att köpa "billig sprit" och att de säger nej vi ska inte alls råna ger knappast någon större trygghet.

Permalänk
Medlem

Jukebux är ju ett ökänt bedrägeriföretag som lockar naiva "kunder" med sanslöst billiga "erbjudanden", tex suftplattor, skor och presentkort för typ inga pengar alls. Men det man gör är att man tecknar ett abonnemang med företaget där de drar 349 kr/mån i all oändlighet typ. Och någon surfplatta kommer de inte att skicka ut.

Det du får göra är att spärra ditt kontokort, annars kommer de att dra av pengar, och det lär inte hjälpa att försöka få tag på företaget för att dra sig ur abonnemanget.

Du kan läsa en artikel om det här:
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/fick-oonskat-abonnemang-bl...

Permalänk
Medlem

Vanliga "scams" som funnits i åratal.
Folk läser inte finstilta som oftast är bra dolt.
Dom får hem något billigt skit och sen dras massa pengar ifrån kontot för dom börjar prenumerera på något skräp.

Att man tror på att man ska kunna få en surfplatta för 10kr utan att det ligger andra pengar bakom är ju dock rätt roligt:) Då får man skylla sig själv tycker jag.

Ofta får man spärra sitt konto när sådant här händer för säga upp tjänster är ofta extremt svårt.

Permalänk

swag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Tack så mycket för alla svar, jag är under 18 gör det att jag inte kan teckna avtal? och att jag blir fri från det här? Är väl ganska lättlurad antar jag. förstod inte att jag skulle behöva betala 500 varje månad, bara att jag skulle få surfplattan för 10 kronor

Ytterligare en som börjar skylla på att han är under 18år EFTER att han godkänt och beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raramakelbol:

Tack så mycket för alla svar, jag är under 18 gör det att jag inte kan teckna avtal? och att jag blir fri från det här? Är väl ganska lättlurad antar jag. förstod inte att jag skulle behöva betala 500 varje månad, bara att jag skulle få surfplattan för 10 kronor

Bara för att du är under 18 så betyder inte det att de inte kommer att dra pengar från kontot varje månad. Det är som sagt ett oseriöst företag som bygger på att lura sig till kunder, så om jag hade varit du så hade jag sparrat kortet du använde så fort som möjligt.

Permalänk
Permalänk

okaj :=)

Permalänk
Medlem

Klart du får göra misstag, men du får också leva med konsekvenserna, precis som alla andra.

Följ råden du fått i tråden så kommer detta ordna sig.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Vanliga "scams" som funnits i åratal.
Folk läser inte finstilta som oftast är bra dolt.
Dom får hem något billigt skit och sen dras massa pengar ifrån kontot för dom börjar prenumerera på något skräp.

Att man tror på att man ska kunna få en surfplatta för 10kr utan att det ligger andra pengar bakom är ju dock rätt roligt:) Då får man skylla sig själv tycker jag.

Ofta får man spärra sitt konto när sådant här händer för säga upp tjänster är ofta extremt svårt.

Distanslagen gäller väl åtmistone? Vad TS kan göra är att vända sig till närmsta konsumentombudsman.

Permalänk
Medlem

Nu har du iaf lärt dig att man ska läsa avtalen, inte bara klicka på godkänn. Tyvärr troligtvis den hårda vägen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raramakelbol:

Jag GODKÄNDE att få en platta för 10 kronor, inte att få betala 500 kronor under hela min livstid. Om du tittar på sidan ser du att den är uppbyggd efter att få mig att tro att de jag godkänner är att få en surfplatta gratis.

Klumpigt gjort, javisst? Men det är ju inte som om någon har lärt mig hur man ska läsa alla avtal, något misstag får man väl göra i sitt liv? Trodde inte något sånt här var möjligt och har aldrig varit med om något liknande.

Du godkände avtalet för att få en surfplatta. Läser du inte avtalet så får du skylla dig själv, helt enkelt.

Hårt? Trist, men vänta tills du blir vuxen och måste ta värre beslut med allt vad konsekvenser innebär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

rtutrurtu