Grafikproblem Half Life 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Grafikproblem Half Life 2

Hej,

För skojs skull ville jag testa Half Life 2 Episode 2. Så i går så laddade jag ner det från Steam. Men när jag ska spela det så ser det ut så här...

Jag har inte varit med om det tidigare. Min dator har en Intel i7 2600k med 16 Gb ram. Grafikkort Asus GT430 (har inte spelat spel på många många år).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SKÖVDE
Registrerad
Jul 2001

Ser ut som något 3d läge är på

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Jan 2015

Det där ser ju ut som någon typ av 3D-effekt. Vet inte riktigt vad problemet kan vara. Borde ju funka på ett GT430 i och med att jag fortfarande hade ett Geforce4 4200ti när första episoden kom. Skalar bra det där spelet.

Däremot kommer jag ihåg att jag brukade få ett konstigt guppa upp och ner problem just där. Det var som om gubben sprang omkring och crouchade.

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

Någon Nvidia 3D inställning i drivrutinerna som du råkat satt igång skulle jag tro.

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Tack tack, jag gick in på inställningar för grafikkortet och såg att stereoskopisk 3D var aktiverad.

Nu ser det ut som det ska.