Samsung s4 fjärr spärra mobilen, men hur ?

Permalänk

Samsung s4 fjärr spärra mobilen, men hur ?

Hej !

Hur gör jag för att kunna fjärrspärra min mobil om något har stulit den tex ?
Jag har en Samsung g s4 jag tror att det skall finnas något program i telefonen som jag måste synca till samsungs servrar eller liknande ?

/Force

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=AZbhVOP_Eu...

Där kan du välja att radera allt på mobilen. Spåra den och ringa den. Du kan även ringa din operatör och be dom spärra simkortet och mobilen. Det gör att det inte går att använda mobilen till samtal längre och surf osv. Men för att spärra mobilen måste du ha gjort en polisanmälan, samt ha imei nummret

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

Okej men att göra den obrukbar går inte det ? Tror det skall fungera med samsungs program eller har jag fel ?
Lås och rensa ser jag men backup på mobilen och sedan rensa eller låsa den går det ?

Permalänk
Medlem

Du kan rensa den, du kan ju synka appar kontakter osv med ditt google acvount. kör Dropbox eller liknande för bilder. Du kan både rensa och låsa mobilen via device manager. Men när du väl har rensat den så har du inte tillgång till den via det programmet längre. Kombinerar du det med att låsa mobilen (typ satellitlåsa) via din operatör, så sitter tjuven på en svindyr mp3 spelare

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

Avast! Antitheft har en sådan funktion bland många andra bra funktioner.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Kan man radera,backup och låsa via samsung program vara kies ?