Permalänk
Medlem

Förslag på mobil

Hej!

Jag skulle behöva en ny mobil men är det några ny flaggskepp som kommer ut snart som man ska vänta på eller ska man köpa någon bra som finns på marknaden just nu? Har inte koll på vilka flaggskepp som kommer härnäst och vad för telefoner det är osv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Galaxy S6? LG G4? Ny Motorola?
Allt beror på vad du har för budget och egenskaper.

Permalänk
Avstängd

Asus Zenfone 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Galaxy S6? LG G4? Ny Motorola?
Allt beror på vad du har för budget och egenskaper.

Hade en LG G2 som pajjade så blir nog ingen LG. Haft en samsung galaxy s2 tidigare som var grym så s6 skulle vara underbar men tyvärr för dyr i dagsläget. Men vill helst pröjsa mellan 2-3k och inte upp mot 5-6k. Viktiga egenskaper är bra batteritid och väldigt snabb när man surfar. För köpte en billig mobil för runt 1k(Samsung galaxy core) och den är fullständigt värdelös. För långsam när man surfar(kan inte sitta och vänta flera sekunder på att den ska komma in på en sida och uppdatera sidan innan man ska kunna komma fram) och uttrymmet tog slut direkt.

Skrivet av trollhattan:

Asus Zenfone 2

Den låg i rätt priskategori Hur är egenskaperna på den som jag skrev om ovan? Har du den?

Permalänk

Galaxy Note Edge

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Inaktiv

Pris, storlek, iOS vs Android? Jag är en Xperia fanboy.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 eller en OPO :).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Galaxy Note Edge

Den var för dyr för mig tyvärr!

Skrivet av El_Raspberry:

Pris, storlek, iOS vs Android? Jag är en Xperia fanboy.

Priset skrev jag i ett tidigare inlägg, galaxy s5/lg g2-g4 storlek vore nice. Helst android

Skrivet av wasted:

Nexus 5 eller en OPO :).

Nexus 5 låg i rätt priskategori, hur är snabbheten när man surfar? Kan säga att jag bara ringer, smsar och surfar på en mobil. Men det ska gå snabbt att surfa med Chrome webbläsaren. Sen gärna ganska bra kamera ändå, eller bättre än galaxy core som jag har nu.

Permalänk
Medlem

Hade nog softat lite, kommer ut ett par mobiler snarligen, skulle inte köpa någon av telefonerna som är ute just nu om de inte skulle sjunka i pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Hade nog softat lite, kommer ut ett par mobiler snarligen, skulle inte köpa någon av telefonerna som är ute just nu om de inte skulle sjunka i pris!

Okej låter som att man ska vänta då!

Permalänk
Medlem

Det går snabbt att surfa i chrome med Nexus 5. Har själv köpt en nyligen och är än så länge mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corado:

Det går snabbt att surfa i chrome med Nexus 5. Har själv köpt en nyligen och är än så länge mycket nöjd.

Intressant, hur är batteritiden och kameran? Är du nöjd med de två delarna på mobilen?

Permalänk
Skrivet av mhj:

Intressant, hur är batteritiden och kameran? Är du nöjd med de två delarna på mobilen?

Jag tycker att kameran är helt okej, har dock inte mycket att jämföra med och tar sällan bilder. Men för mig duger den helt klart (rätt kass i mörkare ljusförhållanden dock).

Batteritiden varierar lite. Det är inte den bästa men inte skitdålig heller.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Okej låter som att man ska vänta då!

Vill du få något intressant hårdvarumässigt kommer du behöva vänta till 2016.
LG G2, Nexus 5, OnePlus One och Xiaomi Mi 4 är prisvärda och välkonfigurerade telefoner med bästa hårdvaran du kan få (näst bästa, de saknar adreno 420, men den är överflödig så länge inte skärmupplösningen är QHD), och så kommer det fortsätta vara fram till 2016 då Qualcomm släpper sin nya processorarkitektur som ska efterträda Krait.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite!
Skärmen på min Xperia Z sprack tidigare idag och då det är ganska akut med en ny telefon så jag skulle gärna ta emot några tips!
Jag har väl en ganska bred budget, men ska jag lägga ner pengar så vill jag att det ska vara något vettigt, jag kikade t.ex. på z3:an är det något att ha? Men jag är öppen för förslag, så ös bara på med tips!
Tack på förhand!

Permalänk

Till dig som ville ha en "billigare" lur, kolla om inte priset på S5 kommer sjunka nu när S6 snart är pågång..

Och till g97 så är nog Galaxy S6 är det bästa som kommer komma nu i vår. Visas den 1e mars..
Angående Sony z3 är det många som har problem med att glaset spricker, det är bara kolla valfritt forum och mängder av folk har råkat utför det så jag skulle avråda från den i dagsläget..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Oneplus one är det bästa du kommer hitta runt 3 tusen lappen. Den tillhör gruppen "Premium" skulle jag nog säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NewCamps:

Oneplus one är det bästa du kommer hitta runt 3 tusen lappen. Den tillhör gruppen "Premium" skulle jag nog säga.

Eller vänta en månad så kommer Asus Zenphone 2 springa i cirklar runt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Till dig som ville ha en "billigare" lur, kolla om inte priset på S5 kommer sjunka nu när S6 snart är pågång..

Och till g97 så är nog Galaxy S6 är det bästa som kommer komma nu i vår. Visas den 1e mars..
Angående Sony z3 är det många som har problem med att glaset spricker, det är bara kolla valfritt forum och mängder av folk har råkat utför det så jag skulle avråda från den i dagsläget..

Tackar för svar! Jo den låter helt klart intressant men jag är inte säker på att jag kan vänta då jag även läste att den mest troligt blir fördröjd? Om jag skulle titta på telefonerna som finns idag, är det någon som sticker ut och är mer värd att köpa än andra? Eller ska jag stå ut med min gamla 3gs... tills det kommer något bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Eller vänta en månad så kommer Asus Zenphone 2 springa i cirklar runt den.

Där tog du allt i från knäna. Z3580 presterar ju typ on par med MSM8974.

EDIT: Sorry, läste bench-resultaten fel. Är rejält imponerad av Z3580 nu. Hurdan är strömförbrukningen i jämförelse med MSM8974(Ax) och APQ8084?

EDIT2: Här är min sammanställning av benchmarkresultat från notebookcheck. Värdena är medianvärden. Väldigt mysigt att se så stor prestandaskillnad. +30% är ju helt galet!

EDIT3: Motsvarande för GPU är ju inte lika lovande, men kan ju vara så att det är många underklockade iPhones eller något som benchmarkat.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag tycker att kameran är helt okej, har dock inte mycket att jämföra med och tar sällan bilder. Men för mig duger den helt klart (rätt kass i mörkare ljusförhållanden dock).

Batteritiden varierar lite. Det är inte den bästa men inte skitdålig heller.

Okej verkar som kameran och batteritiden är bättre än på samsung galaxy core iaf. Lutar åt en nexus 5 då jag inte haft någon nexus telefon, är kul att testa också.

Skrivet av LemonIllusion:

Vill du få något intressant hårdvarumässigt kommer du behöva vänta till 2016.
LG G2, Nexus 5, OnePlus One och Xiaomi Mi 4 är prisvärda och välkonfigurerade telefoner med bästa hårdvaran du kan få (näst bästa, de saknar adreno 420, men den är överflödig så länge inte skärmupplösningen är QHD), och så kommer det fortsätta vara fram till 2016 då Qualcomm släpper sin nya processorarkitektur som ska efterträda Krait.

Aha okej, hade LG G2 som pajjade så blir ingen sådan haha men lutar åt nexus 5. Den verkar inte så dyr men även räcka för mig som gillar att surfa mycket

Permalänk
Skrivet av mhj:

Hade en LG G2 som pajjade så blir nog ingen LG

Nexus 5 = LG

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Nexus 5 = LG

Okej men är ändå sugen på en nexus 5. Det låter väl som en telefon som kanske kan passa mig utifrån det jag skrivit i tråden?